• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BBC 1 en 2 (analoog) eindelijk in breedbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

paull

Forum Gebruiker
Berichten
36
Ik weet niet of het iemand al opgevallen was, maar Ziggo geeft BBC 1 en 2 in het analoge pakket sinds een week of twee eindelijk in letterbox door. En niet meer verminkt 3x4 met links en rechts een stuk van het beeld af.
Ik heb daar de afgelopen vijf jaar maar een stuk of tien keer een mail over gestuurd naar @Home. Dat was tot twee weken geleden dus tevergeefs. Schijnbaar werd er bij Ziggo iemand eindelijk eens wakker.

En alsof dat nog niet genoeg was, is in één moeite door Het Gesprek nu ook letterbox geworden, in plaats van uitgerekt 16x9 in een 4x3-frame.

Enige foutje in het analoge pakket is nog dat op het etalagekanaal een 16x9-kanaal nog een keer wordt ingedrukt, zodat er op de preview van Eurosport2 op het etalagekanaal nu hele korte dikke sporters rondlopen. Wel koddig, maar ook fout. Het verleden heeft echter wel geleerd dat je daarover niet al te erg moet gaan zeuren bij het callcentre, want daar hebben ze geen idee waar je het over hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet hier, is lang geleden afgeschaft (om DTV te promoten?)
 
De 16x9-pret is alweer voorbij

Schijnbaar werd er bij Ziggo iemand eindelijk eens wakker.

Maar inmiddels is die persoon weer in slaap gevallen, want na bijna 2 weken letterbox 16x9 wordt zowel BBC1 als BBC2 sinds gisteren ook in mijn ontvangstgebied weer verminkt 3x4 doorgegeven.
Met zowel links als rechts een stuk van het beeld af.
Erg vervelend, en des te meer kwaadmakend omdat de afgelopen weken is bewezen dat het blijkbaar wel kan.
Ik schrijf dit weekeinde nog mijn 11e boze mail naar Ziggo. Niet dat het helpt, maar het lucht wel op.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik de enige Ziggo-klant ben die me aan die verminkte doorgave ergert.
 
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik de enige Ziggo-klant ben die me aan die verminkte doorgave ergert.
De paar keer dat ik bij mensen op bezoek was in het @home gebied ergerde ik mij daar in ieder geval ook vreselijk aan.
Gelukkig hebben we deze problemen met de BBC hier in het Multikabel gebied nooit gehad.

Onbegrijpelijk dat deze zenders daar nog steeds zo worden doorgegeven.:shock:
Desinteresse?, of is het gewoon bewust de klant dwars zitten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, toen ze hier de zijkanten afknipten heb ik ze gebeld en ze zeiden dat het niet mogelijk was om de BBC in 16/9 door te geven, ik heb ze natuurlijk nooit geloofd.
Maar ik heb het vermoeden dat ze zo de voordelen van digitale TV willen laten zien.
Volgens mij zijn de duitse zenders analoog wel weer 16/9 (was eerst ook niet zo geloof ik)
 
Ook digitaal zijn er verschillende kanalen die verkeerd uitgezonden worden.
Als voorbeeld (maar er zijn er meer) noem ik "Humor TV (kanaal 110)".
Daar wordt een 16:9 programma als 4:3 uitgezonden zodat je niet alleen zwarte balken links en rechts (omdat ik met HDMI kijk kan ik het niet opblazen) maar ook dus onder en boven omdat het in werkelijkheid een 16:9 uitzending is.....
Of dat de schuld van Ziggo is of van de omroep zelf weet ik niet, maar misschien moeten we eens een inventarisatie maken om welke zenders het gaat.
 
Het kan ook goed, zoals Het Gesprek Letterman weergeeft is goed.
4:3 in 16:9 met zwarte balken links en rechts.
 
Ook digitaal zijn er verschillende kanalen die verkeerd uitgezonden worden.
.
Of dat de schuld van Ziggo is of van de omroep zelf weet ik niet, maar misschien moeten we eens een inventarisatie maken om welke zenders het gaat.
Verschil is natuurlijk wel dat voor de analoge doorgifte Ziggo zelf de verkeerde/ongewenste conversie doet van het digitale breedbeeldsignaal.
Blijkbaar gaat het allemaal wel goed goed voor de overige zenders (publieke/commerciele/duitse etc). :roll:
Het is dus gewoon een kwestie van de decoder(s) goed instellen.

Bij de digitale kanalen geeft Ziggo gewoon het signaal door zoals het wordt uitgezonden vanaf de bron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verschil is natuurlijk wel dat voor de analoge doorgifte Ziggo zelf de verkeerde/ongewenste conversie doet van het digitale breedbeelsignaal.
Blijkbaar gaat het allemaal wel goed goed voor de overige zenders (publieke/commerciele/duitse etc). :roll:
Het is dus gewoon een kwestie van de decoder(s) goed instellen.

Bij de digitale kanalen geeft Ziggo gewoon het signaal door zoals het wordt uitgezonden vanaf de bron.


Bij oud casema gaat het bij de bbc al jaren goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan