• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ module i.c.m. Sony 46V5500

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

luraflo

Heb een SONY 46 V 5500 LCD TV. Die staat in de lijst van Ziggo gecertif. TVs voor gebruik van de CA+CAM ontvanger die ZIGGO aanbiedt als vervanger van een Dig Ontvanger/decoder.

Heeft iemand ervaring van de de CA+ kaart en genoemde TV? werkt het? betrouwbaar? wat kan ik wel, wat kan ik er niet mee?

alvast bedankt voor een reactie.

Ellen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een SONY 46 V 5500 LCD TV. Die staat in de lijst van ZIGGO gecertif. TVs voor gebruik van de CA+CAM ontvanger die ZIGGO aanbiedt als vervanger van een Dig Ontvanger/decoder.

Heeft iemand ervaring van de de CA+ kaart en genoemde TV? werkt het? betrouwbaar? wat kan ik wel, wat kan ik er niet mee?

alvast bedankt voor een reactie.

Ellen. :)

Ziggo heeft geen CA+ CAM ontvanger. Zoiets bestaat ook niet. De digitale ontvanger zit al in je nieuwe TV. Je kunt die ingebouwde ontvanger ook nu al meteen uitproberen door in de TV de juiste gegevens in te voeren en de TV vervolgens naar digitale zenders te laten zoeken. De TV zal dan alle bij Ziggo beschikbare digitale TV (en radio-)zenders vinden, maar je kunt van de gewone zenders eigenlijk alleen Nederland 1 HD en Nederland 1 SD bekijken. Maar dat is voldoende om te zien dat goed werkt en een heel goed beeld oplevert. Probeer het eens, het kost je niets.

Om ook de andere zenders te zien te krijgen kunt je een Ziggo CI+ CAM kopen en die in je TV stoppen. In het pakketje met de CAM zit ook al meteen een smartcard, die weer in de CAM past. Dat werkt in principe probleemloos, je TV is zoals je zelf al had gevonden door Ziggo gecertificeerd. Je kunt dan digitale TV van Ziggo ontvangen (inclusief HD kanalen) zonder gebruik van een losse decoder en zonder een extra afstandsbediening. Maar dit wist je vast al. Vraag je niet een beetje naar de bekende weg?
 
CA+ module

dank je voor de reactie en de uitleg. Het ziggo abonnement wat we nu hebben komt al met een hele kluit digitale zenders; zal nog eens de TV naar al die zenders (ook) laten zoeken. Maken nu gebruik van een gewone digitale decoder van humax, en overwegen dus deze in te ruilen voor zo'n CA+ module om oa 1 afstandsbediening te kunnen wegdoen (voor tv in slaapkamer?).

ik hoor echter best veel negatieve verhalen over de mogelijk slechte of werking van de module IN de tv. Betrouwbaarheid, veel klachten, tv mogelijk alsnog niet helemaal goed werkend. Ik begrijp ook dat het digitaal opnemen (met alleen die module) dus niet mogelijk is. Gebruik een losse hd/dvd recorder, maar ik zie met zo'n module geen mogelijkheid om vanuit de tv de beelden (digitaal) door te kunnen sluizen naar de recorder. Of kijk ik verkeerd?

Heb jij (of iemand anders) hier informatie over?

alvast bedankt voor je reactie.

:frons:
 
dank je voor de reactie en de uitleg. Het ziggo abonnement wat we nu hebben komt al met een hele kluit digitale zenders; zal nog eens de TV naar al die zenders (ook) laten zoeken. Maken nu gebruik van een gewone digitale decoder van humax, en overwegen dus deze in te ruilen voor zo'n CA+ module om oa 1 afstandsbediening te kunnen wegdoen (voor tv in slaapkamer?).

ik hoor echter best veel negatieve verhalen over de mogelijk slechte of werking van de module IN de tv. Betrouwbaarheid, veel klachten, tv mogelijk alsnog niet helemaal goed werkend. Ik begrijp ook dat het digitaal opnemen (met alleen die module) dus niet mogelijk is. Gebruik een losse hd/dvd recorder, maar ik zie met zo'n module geen mogelijkheid om vanuit de tv de beelden (digitaal) door te kunnen sluizen naar de recorder. Of kijk ik verkeerd?

Heb jij (of iemand anders) hier informatie over?

alvast bedankt voor je reactie.

:frons:
De juiste term is ci+
Als de tv in de lijst van tv's staat die door Ziggo zijn gecertificeerd gaat het meestal goed.
Veel problemen ontstaan door het niet juist volgen van gebruiksaanwijzingen,of door de aanschaf van een tv met een afwijkend typenummer (vooral de letters achter het modelnummer zijn belangrijk) .
Bij mij werkt het gewoon betrouwbaar al was de eerste module helaas gewoon kapot.

Je kan geen beelden digitaal doorsluizen naar een dvd recorder maar dat kan met geen enkele decoder, je sluist analoog door.
Met een dergelijke tv gaat dat niet makkelijk nee,je kan wel via de scart iets opnemen maar dan kun je niet van zender wisselen.
De module zit immers in de tv.

Je kan ook een logitech harmony afstandsbediening nemen,als het alleen maar gaat om een afstandsbediening te lozen,deze remote kan meerdere apparaten bedienen.
Ik heb geen problemen met de cam in mijn Samsung tv.
 
dank je voor de reactie en de uitleg. Het ziggo abonnement wat we nu hebben komt al met een hele kluit digitale zenders; zal nog eens de TV naar al die zenders (ook) laten zoeken. Maken nu gebruik van een gewone digitale decoder van humax, en overwegen dus deze in te ruilen voor zo'n CA+ module om oa 1 afstandsbediening te kunnen wegdoen (voor tv in slaapkamer?).

ik hoor echter best veel negatieve verhalen over de mogelijk slechte of werking van de module IN de tv. Betrouwbaarheid, veel klachten, tv mogelijk alsnog niet helemaal goed werkend. Ik begrijp ook dat het digitaal opnemen (met alleen die module) dus niet mogelijk is. Gebruik een losse hd/dvd recorder, maar ik zie met zo'n module geen mogelijkheid om vanuit de tv de beelden (digitaal) door te kunnen sluizen naar de recorder. Of kijk ik verkeerd?

Heb jij (of iemand anders) hier informatie over?

alvast bedankt voor je reactie.

:frons:

Het is een CI+ module oftewel CI+ CAM. Die negatieve verhalen kun je hier gewoon op het forum nalezen. Op dit forum kun je alle informatie vinden die je maar wil hebben. Het gaat dan bij problemen met de CI+ modules vooral over problemen met Philips en Samsung toestellen. Sony is relatief probleemloos.

Als je wil blijven opnemen met je huidige apparatuur moet je gewoon je huidige decoder handhaven. De eerste SCART uitgang van de decoder (gemerkt AV1 of TV SCART) sluit je dan aan op de SCART ingang van je DVD recorder die RGB input accepteert. Vanaf de andere SCART aansluiting op de DVD recoder gaat er dan een tweede SCART kabel naar je TV. Het voordeel van het gebruik van een CI+ module in je TV is dan dat je rustig kunt zappen tijdens een opname en ook een ander digitaal programma kunt opnemen dan het programma waar je op dat moment (via de in de TV ingebouwde digitale tuner) naar kijkt.

Uiteraard heb je dan twee geactiveerde smartcards nodig (één voor in de huidige decoder en één voor in de module die weer in de TV gaat), maar dat zal geen probleem zijn, want je krijgt immers ook een smartcard meegeleverd in het pakketje met de CI+ module. Niet langer aarzelen dus, die twijfels zijn nergens voor nodig. Probeer eerst eens uit hoe de ontvangst van Nederland 1 HD en Nederland 1 SD je bevalt via de ingebouwde digitale tuner in de TV, je zult zien dat het SD beeld beter is dan via de externe Humax decoder, en HD is natuurlijk sowieso beter in vergelijk met SD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Ellen,

Let bij Sony wel even op de problemen die met de firmware van je Sony TV kunnen ontstaan; in de Sony thread staan hierover inderdaad een aantal onheilstijdingen (neem ze rustig eens door). Niet updaten van de firmware (de software van je TV) lijkt momenteel het beste advies te zijn, als je op safe wil spelen.

Daarnaast valt de Neotion CAM te prefereren boven de Smit CAM, heb ik hier begrepen. Beide CAM's zijn functioneel precies hetzelfde, maar de Neotion is net even wat gebruiksvriendelijker naar het schijnt.

Zojuist ben ik ook overstag gegaan en een Neotion CAM besteld bij een grote Rotterdamse fotozaak. CAM kan je daar ook zonder smartcard bestellen (die heb je immers al) en kost momenteel EUR 52,99. Als je een tweede smartcard nodig hebt, kan je natuurlijk ook mét bestellen. Wellicht handig ivm je wens om digitaal te kunnen blijven opnemen. Bovendien dan weer twee weken gratis Ziggo-preview...

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan