• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Preview scherm in EPG weg als CCO aan is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ziggogebruiker01

Forum Gebruiker
Berichten
294
Ik had deze klacht zojuist ook in een ander topic staan. Maar nadat ik de standaard instellingen terug had gezet leek het opgelost te zijn en dus is dat topic gesloten (door een mod?).

Het probleem is als volgt. De software van mijn Samsung 9401R was al een tijd niet geupdate. Dus deed ik vanmiddag een update. Had ik dat maar nooit gedaan. Na de upgrade kan ik het preview schermpje links boven in de electronische programma gids niet meer zien. Het is een en al strepen en storing.

Wat is er aan de hand. Het probleem doet zich voor als ik in het menu kies voor:
Code:
Menu > Systeeminstellingen > Media instellen > Beeldconversie=CCO
CCO betekent Center Cut Out (uitgesneden in het midden). Dit doe je als je een 4:3 televisie hebt en het beeld geheel wilt vullen, ook als er breedbeeld (=16:9) uitgezonden wordt. In dat laatste geval wordt er van de linker en de rechterkant een stukje van het beeld afgesneden zodat het geheel beeldvullend wordt voor je "ouderwetse" TV met 4:3 beeldverhouding.

Als je in bovengenoemd menuutje kiest voor "14:9 LB", "16:9 LB" of "FF (= full frame)" doet het previewscherm in de EPG het gewoon wel. Alleen de CCO instelling heeft problemen.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem (volgens mij hebben nog veel mensen de Samsung en een oude TV). Zou er een oplossing zijn voor deze bug? Is het een bug? Kan ik de software downgraden?



[edit 17-5-2009] Blijkt dat de preview alleen niet werkt als de zender in breedbeeld uitzendt en de stand op CCO wordt gezet. Als de zender in 4:3 uitzendt werkt de preview ineens wel, wordt er daarna gezapt dan werkt ie niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er echt niemand die dit probleem ook heeft? Of een oplossing voor het wegvallen de preview in de elektronische programma gids? :?:
 
Is er echt niemand die dit probleem ook heeft? Of een oplossing voor het wegvallen de preview in de elektronische programma gids? :?:

Waarschijnlijk gebruiken niet veel mensen de CCO stand?
Als je dan toch het beeld wilt inzoomen kan je veel beter de 14:9 stand gebruiken, dit is een mooi compromis tussen 4:3 en letterbox. :)
 
Ik heb het eens uitgeprobeerd maar bij mij werkt de preview ook in de stand CCO. Bij mij is de decoder aangesloten op een 37 cm 4:3 Philips tv. Als ik de epg open is alles gewoon goed. Ik heb ook de laatste firmware versie.
 
Ik heb het eens uitgeprobeerd maar bij mij werkt de preview ook in de stand CCO. Bij mij is de decoder aangesloten op een 37 cm 4:3 Philips tv. Als ik de epg open is alles gewoon goed. Ik heb ook de laatste firmware versie.
Bedankt voor je feedback! :) Ik heb het ook nog eens geprobeerd: bij mij werkt in de CCO stand de preview wel als de betreffende zender niet in breedbeeld uitzend (in 4:3 dus, zoals TCM vaak doet met oude films). Als de zender wel in breedbeeld uitzend (in 16:9 dus) dan werkt de preview niet.

Is dit ook zo bij jou? Of werken de zenders die in breedbeeld uitzenden (Ned 1, 2, 3 RTL4, 5 ,SBS6 etc) ook gewoon in de EPG als je CCO aan hebt staan? Ik heb het idee dat het merk TV er niet toe doet (mag doen). Maar ik heb een Daewoo DTE-29 (72 cm = 29 inch).

Het fascineert me gewoon...:wink:
 
Je hebt gelijk. Bij een breedband uitzending doet de 'preview' het niet. Je kunt dit proberen aan te kaarten bij Anoniem. Hij kan dit dan bij een volgende firmware upgrade proberen mee te nemen. Tot die tijd kun je het beste een andere conversie selecteren. Welke is afhankelijk van smaak.
 
Je hebt gelijk. Bij een breedband uitzending doet de 'preview' het niet. Je kunt dit proberen aan te kaarten bij Anoniem. Hij kan dit dan bij een volgende firmware upgrade proberen mee te nemen. Tot die tijd kun je het beste een andere conversie selecteren. Welke is afhankelijk van smaak.
Wederom bedankt voor de feedback. :) Ik zal Anoniem ("Ziggo official") een berichtje sturen. Wie weet komt er nog een software update om deze bug te verhelpen.

P.S. Ik heb de conversie nu op 14:9 LB staan, wat ook een bijna beeldvullend beeld oplevert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan