• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid via Nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Orca45

Sinds kort over gestapt van Torrent naar Nieuwsgroepen.
Wat een verbetering is dat, niet meer 's nachts PC aan hoeven laten, om te seeden. Wat een snelheid met downloaden ideaal gewoon.

Alleen een vraagje:
Ik maak gebruik van Ziggo alles-in-1 pakket, dus download snelheid 20 MB/sec, nu download ik bij de nieuwsgroepen tussen de 2 MB/sec en 2,5 MB/sec (wat al lekker snel is) maar ik vroeg me af, is dit bij iedereen zo ?
Is deze snelheid het max. wat er uit te halen is ?

Orca45
 
Ik maak geen gebruik van Ziggo-nieuwwsgroepen maar wil je toch niet het advies onthouden om te overwegen om een payserver te nemen zoals bv Eweka, 7,50 euro per maand zonder datalimiet. Ik haal daar de volledige beschikbare snelheid 10MB
 
Ik maak geen gebruik van Ziggo-nieuwwsgroepen maar wil je toch niet het advies onthouden om te overwegen om een payserver te nemen zoals bv Eweka, 7,50 euro per maand zonder datalimiet. Ik haal daar de volledige beschikbare snelheid 10MB
Hij haalt toch ook de voledige snelheid die mogelijk is bij zijn abonnement? Jij haalt ook 2 à 2.5MB/sec (mocht je gebruik maken van usenet), wat ongeveer overeen komt met 18Mbit/s à 20Mbit/s. Dus... ja of hij een payserver wil nemen is natuurlijk een ander verhaal.
 
Sinds kort over gestapt van Torrent naar Nieuwsgroepen.
Wat een verbetering is dat, niet meer 's nachts PC aan hoeven laten, om te seeden. Wat een snelheid met downloaden ideaal gewoon.

Alleen een vraagje:
Ik maak gebruik van ziggo alles-in-1 pakket, dus download snelheid 20 MB/sec, nu download ik bij de nieuwsgroepen tussen de 2 MB/sec en 2,5 MB/sec (wat al lekker snel is) maar ik vroeg me af, is dit bij iedereen zo ?
Is deze snelheid het max. wat er uit te halen is ?

Orca45

Alles in één EXTRA is geen 20 MB maar 20 Mbit. De snelheid waarmee je nu download is dus gewoon goed. 20 Mbit komt neer op 2500 KB en dat is dus 2,5 MB. Zolang je tussen de 2 en de 2,5 MB haalt is dat gewoon heel netjes. En euh, ja ik maak ook gebruik van een payserver, omdat je via de ziggo nieuwsserver niet altijd alles binnen kunt halen. Soms zijn bestanden na een dag of tien al niet meer binnen te halen, via de payserver gaat het dan weer wel.
Groeten en veel plezier met downloaden,

Masutrix
 
De newsserver download bij alles-in-1 extra is maximaal 15Mbps.
Kan je vinden via Mijn Ziggo bij newsservers.
 
snelheid per lijntje / draadje

indien je newsleecher gebruikt kijk dan gewoon linksonder ( downloadsnelheid ) , gemiddeld haal je ongeveer de helft van je max downloadsnelheid ( over 24 uur genomen ), vorig jaar haalde ik met een ( 1 ) lijntje zelfs mijn max , tegenwoordig lukt dat niet meer , een payserver nemen , geeft tegenwoordig alleen voordeel van langere retentie , snelheid is in vergelijk bijna hetzelfde .

gebruik al 6 jaar payserver ( 2 lijntjes van de acht ( samen delen met buurtjes ) ) en va jan 09 ook ziggoserver , om max snelheid van abbo enigzins nog te benaderen.


greetzz hans
 
Hans, jaren geleden deed men gewoon volle snelheid met 1 of meerdere lijntjes. Nu doet men gewoon 2.5Mbit per lijntje (thread), maar Ziggo is max 4 lijntjes en toch ongeveer 19Mbit. Daarnaast haal ik met mijn payserver Hitnews een 24 uurs gemiddelde van 16Mbit, dus bepaalde dingen in je kloppen niet. En ja, accountsharing, makkelijk... Maar dan moet je ook niet klagen dat je devolle snelheid niet haalt. Ja, ook 6 jaar er mee bezig.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20
 
De newsserver download bij alles-in-1 extra is maximaal 15Mbps.
Kan je vinden via Mijn Ziggo bij newsservers.
Nee hoor, er zit geen cap op. Bevestigd door Raymond.
Tevens hier gewoon constant max.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20
 
Brammetje , ik klaag niet , ik download in de ochtend , dan haal ik max , ik heb alleen uitgelegd aan iemand hoe de zaken er enigzins voor staan

Met eweka haal ik in Hoorn max 4 Mbps per lijntje ( heb er nu 2 )
voorheen was dat 11 Mbps met 1 lijntje ( het toenmalig max )
Met Ziggo lijntjes ernaast kom ik tot max 13 Mbps ( van de 16 )

gr Hans :oyeah:



Hans, jaren geleden deed men gewoon volle snelheid met 1 of meerdere lijntjes. Nu doet men gewoon 2.5Mbit per lijntje (thread), maar Ziggo is max 4 lijntjes en toch ongeveer 19Mbit. Daarnaast haal ik met mijn payserver Hitnews een 24 uurs gemiddelde van 16Mbit, dus bepaalde dingen in je kloppen niet. En ja, accountsharing, makkelijk... Maar dan moet je ook niet klagen dat je devolle snelheid niet haalt. Ja, ook 6 jaar er mee bezig.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5G77 Safari/525.20
 
Brammetje , ik klaag niet , ik download in de ochtend , dan haal ik max , ik heb alleen uitgelegd aan iemand hoe de zaken er enigzins voor staan

Met eweka haal ik in Hoorn max 4 Mbps per lijntje ( heb er nu 2 )
voorheen was dat 11 Mbps met 1 lijntje ( het toenmalig max )
Met Ziggo lijntjes ernaast kom ik tot max 13 Mbps ( van de 16 )

gr Hans :oyeah:


Kan gezien de problemen die her en der spelen per locatie verschillen, als de topicstarter dus niet in Hoorn woont kan hij niks met de genoemde voorbeelden gezien de verschillen per regio... Hij kan dus of meer, of minder snelheid halen...
Ook bij minder is dat geen standaard (blijvend) gegeven gezien de hoeveelheid upgrades die momenteel in het netwerk worden uitgevoerd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan