• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stroomverbruik standby

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Baie

Hoeveel bedraagt het stroomverbruik in standby stand ?
Deze zou 1 watt moeten bedragen maar daartoe dient wel de firmware geupdate te worden.
Zijn de nieuwe apparaten al geupdate ?
UPC is begin augustus gestart met het gefaseerd uitrollen van ECO firmware. Wat is de status bij Ziggo ?
 
UPC is begin augustus gestart met het gefaseerd uitrollen van ECO firmware. Wat is de status bij Ziggo ?

je weet toch dat Ziggo altijd en jaar achterloopt op upc? zo komt upc eind dit jaar met en mobiele aplicatie dat als je bij bv de chinees staat en je bedenkt dat je een bepaald programma wilt opnemen kan je via je mobiel dit even roggelen.

Ook dit zal pas weer eind volgend jaar bij ziggo beschikbaar worden vrees ik:rolleyes:

Gr marcel.
 
volgens de consumentengids van november 2010
Test oordeel 5.5 (hoogst 7.5 is samsung) Energie verbruik aan26.2 in standby 19.6 :cry: erg veel voor standby
 
Ik gooi dit topic nog maar even omhoog, want het is toch wel vrij belangrijk dat dit goed wordt.

Kan iemand van Ziggo hier misschien op reageren?
Waar is de nieuwe EU richtlijn dat apparatuur in standby < 1 Watt moet gebruiken nu gebleven...
 
Ik denk niet dat met een firmware update het stroomverbruik te verminderen valt. Dan zou het hele apparaat omgeruild moeten worden. En dat is niet de strekking van de europeese richtlijn.
 
Dacht dat sommige tuners bij UPC zo'n update hebben gehad. Kan zijn dat ze nu meer uitschakelen wanneer het apparaat in standby staat of gewoon efficientere software gebruiken.

Verder maak ik me hier niet druk om, wil je echt zo'n laag mogelijk energie verbruik moet je gewoon de stekker er uit trekken ;)
 
Nieuwe ECO firmware.

De 8485 is wel degelijk in staat om het stroomverbruik in standby mode te beperken tot < 1 watt. Dit had ik al aangegeven in mijn openingsbericht van deze discussie. Mijn vraag was wanneer ZIGGO begint met het uitrollen van de firmware update. UPC is hier al in Augustus mee gestart.
Zie ook volgende link: https://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36892.0

Wellicht kan iemand van ZIGGO hier eens duidelijkheid over geven.. :giveup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan