• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen verbinding met modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Alfred67

Hallo forumleden,

Gisteren mijn modem geinstalleerd ( Ubee EVW321b Wifi ), en vervolgens netjes geactiveerd. Na het activeren werd de verbinding verbroken, en nadien ook geen enkele manier meer gevonden om dit te herstellen.

Mijn situatie is als volgt:

Bovengenoemde modem staat beneden in de meterkast waar het signaal binnenkomt.Aangezien ik het internet 2 etages hoger gebruik, heb ik een cat 5e UTP kabel aangesloten naar boven toe. Boven gebruik ik nog een router ( ICIDU Gigabit Router Wireless 300N ), om het signaal te verdelen tbv 2 desktop pc`s. Volgens de Ziggo medewerker behoort dit te werken.

Echter, dit is helaas niet het geval. Ook nog geprobeerd om draadloos een werkende verbinding te maken, met een USB Wifi-adapter. Met deze adapter zie ik wel alle netwerken in de buurt, inclusief die van mijzelf. Verbinding maken met mijn eigen ziggo verbinding lukt helaas niet.

Note: ik zit uit noodzaak nog op mijn oude KPN adsl verbinding.Gelukkig nog niet opgezegd, anders had ik helemaal niets meer gehad:roll:

Vanmiddag ook nog bij de Ziggo winkel geweest, en volgens de medewerker staan alle instellingen ed. goed in mijn modem, en zou ik gewoon online moeten kunnen zijn.

Wie o wie, heeft enig idee wat het probleem kan zijn?
Tips zijn van harte welkom, alvast bedankt:thumb up:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je je icidu router al eens uit- en daarna weer aangezet?
 
Ja, al meerdere keren..

Heb hem er ook al tussenuit gehad. Dus de UTP kabel rechtstreeks naar mijn eigen PC..Ook dat werkte helaas niet..

Heb onder in de taakbalk ook een uitroepteken bij het netwerkicoontje staan.
 
Modem wel 10 seconden van de stroom afgehaald na activatie? Als daarna op het modem de eerste 4 lampjes (rechts) branden doe je toch iets verkeerd. Anders helpdesk bellen.
 
Eerste 4 lampjes branden inderdaad.

Volgens de medewerker in de ziggo winkel staat alles goed in mn modem. Je ziet ook een draadloos signaal in de beschikbare verbindingen staan, alleen na het inloggen krijg je geen verbinding.

Ik vind het sowieso vreemd dat ik via 192.168.178.1 geeneens in mijn modem kan komen?

:shock:
 
Probeer eens een factory reset van het modem via het reset knopje.
 
Als je niet eens via 192.168,178.1 kan inloggen heeft het voor de rest ook geen zin. wat je even mag doen is het volgende. Haal de modem in de meterkast weg en neem deze mee naar de pc toe. Sluit deze met een standaard utp is 1.5 a 2 meter aan of een andere lengte utp kabel. Nu heb je dan wel even geen internet maar dat komt later. Zet de modem weer aan nadat alles is aangesloten. Type nu in het adres balk van je browser 192.168.178.1 Nu moet als alles goed is het inlog scherm van de modem te zien zijn. Zo niet pak weer een andere utp kabel. Kijk ook even op de modem bij lan1 deze MOET branden. Zo niet dan maakt deze geen verbinding met de modem en kan je ook nooit inloggen. succes en ik ben benieuwd
 
Ik heb dus even de hulp ingeroepen van mijn neefje, voor wie dit dagelijks werk is...

Hij heeft een nieuwe utp kabel getrokken, en alles opnieuw aangesloten. Nu werkt alles naar behoren, dus blijkbaar had ik zelf iets verkeerd gedaan:oops:

Ben dus blij dat alles opgelost is.

Ik wil jullie dan ook heel erg bedanken voor de reacties.:thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan