• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt steeds gekker; vandaag inmidsels vanaf 13:00 uur, geloof het of niet, 11 reboots, gehad.

Gemiddeld duurt het tussen de 5 en 25 minuten voordat de volgende optreed.
Heeft niets te maken met het verwisselen van kanaal. Gebeurt gewoon tijdens het kijken van een zender. Ook niet zender gebonden. Kan Net 5 zijn, maar ook Ned 1 HD of een andere zender.

De ene keer start de tv automatisch weer de andere moet ik eindeloos aan de zijkant op de aan/uit knop drukken of de stekker eruit!

Morgen om 08:00 uur hang ik aan de telefoon met Philips.

Toevoeging nu ik aan het schrijven ben: 12e keer!!!!

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, maar zal zo de CI+ er eens uithalen om te kijken of het dan nog gebeurt!!
 
Het wordt steeds gekker; vandaag inmidsels vanaf 13:00 uur, geloof het of niet, 11 reboots, gehad.

Gemiddeld duurt het tussen de 5 en 25 minuten voordat de volgende optreed.
Heeft niets te maken met het verwisselen van kanaal. Gebeurt gewoon tijdens het kijken van een zender. Ook niet zender gebonden. Kan Net 5 zijn, maar ook Ned 1 HD of een andere zender.

De ene keer start de tv automatisch weer de andere moet ik eindeloos aan de zijkant op de aan/uit knop drukken of de stekker eruit!

Morgen om 08:00 uur hang ik aan de telefoon met Philips.

Toevoeging nu ik aan het schrijven ben: 12e keer!!!!

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, maar zal zo de CI+ er eens uithalen om te kijken of het dan nog gebeurt!!
Zoals al aangegeven in het andere topic hierover is dit niet normaal (en ook niet firmware gerelateerd). Dus inderdaad Philips (of je leverancier) bellen.
 
Zoals al aangegeven in het andere topic hierover is dit niet normaal (en ook niet firmware gerelateerd). Dus inderdaad Philips (of je leverancier) bellen.

Dat vraag ik me toch echt af..... Heb zoals eerder reeds vermeld de tv eerst een periode van 2 weken analoog gebruikt. Toen is het geen enkele maal voorgekomen!!

Nadat ik met de CI+ module ben gaan kijken is het begonnen. Ook lees ik hier dat menig gebruiker last heeft van deze reboots!!
 
Vanmiddig ook een probleem gehad.

ik zapte terug van rtl4 naar ned3HD, vervolgens bleeft de zendernaam in beeld staan en reageerde de AB niet meer dit duurde ongeveer 10 seconden, vervolgens een luide knal. en de tv viel uit, en allen functies waren geblokkeerd.

alleen dmv de stekker eruit te halen starte de tv weer op, de ab en powerknop reageerde de tv niet meer op.


nu lees ik dat meer mensen hier problemen mee hebben, toevallig ook met overschakelen naar ned3HD.

tv 42pfl9664 + smit CAM + 0.66 software van anoniem verkregen

Ik had gisteren ook voor het eerst dit probleem. Dezelfde TV, dezelfde cam, dezelfde software
 
Dat vraag ik me toch echt af..... Heb zoals eerder reeds vermeld de tv eerst een periode van 2 weken analoog gebruikt. Toen is het geen enkele maal voorgekomen!!

Nadat ik met de CI+ module ben gaan kijken is het begonnen. Ook lees ik hier dat menig gebruiker last heeft van deze reboots!!
Er zijn wel mensen die last hebben van reboots (ik ook), maar dat is niet tijdens normaal TV kijken. Bij anderen gebeurt dit altijd bij bepaalde 'events' (overschakelen bijvoorbeeld).
 
Heb nu vanaf de eerste dag dat .66 uit is .66 gebruikt. Ik heb toen ook meteen mijn eerste bevindingen opgegeven, hieraan is niet veranderd.

Over het algemeen is de versie stabiel. 1 keer had ik direct na aanzetten 'gecodeerd programma', dan zwart, dan na enkele sec het authenticatie scherm wat na enkele sec vanzelf wegging. na een reboot precies hetzelfde. Dit was de eerste en enige keer, dus beschouw ik als een incident.

Ik blijf vinden dat de now/next balk pas laat komt en te kort blijft.

o ja, en iets wat niets met CI+ te maken heeft en volgens mij ook al in eerdere versies zat. Als ik de TV via de AB op standby zet en later via de zijkant van de tv echt uit zet, dan gaat eerst het scherm opnieuw aan op het philips splash screen te laten zien voordat de TV uitgaat. Meerdere malen dacht ik dat ik de TV perongelijk aan ipv uit gezet had. Works as designed maar ik vind het onhandig.
 
Er zijn wel mensen die last hebben van reboots (ik ook), maar dat is niet tijdens normaal TV kijken. Bij anderen gebeurt dit altijd bij bepaalde 'events' (overschakelen bijvoorbeeld).

Hier wil ik toch graag even op reageren, ik heb ook een keer of 3-4 een reboot gehad zonder dat ik iets deed. Bijvoorbeeld toen ik de TV op de achtergrond had draaien terwijl ik zat te werken aan de eettafel, een half uur niks met het toestel gedaan en toch opeens een reboot. Dit was overigens met de vorige testversie....
 
Wil je beschrijven wanneer dit SAC probleem precies ontstaat, anders zal het ook niet verder onderzocht worden. De alphacrypt zal in begin december niet meer functioneren met de CI+ toestellen.
continu maakt niet uit wat ik doe.
heb de tv van het stroom gehaald,alle hdmi kabels etc eraf.
Daarna de tv opgestart de digitale zenders opnieuw geinstalleerd.
dan de ci+ cam van smit erin gezet op de juiste manier geplaatst.
tevens een goed werkende smartkaart gebruikt en bij het aanzetten van ned1hd na een paar seconden krijg ik de bekende sac error.
de cam moet goed zijn want deze doet het wel in de 32pfl5604 en wel direct met de 05 software.dus moet het wel een software probleem zijn in de 42pfl9664.h12.ik zou het anders ook niet weten wat het kan zijn.
gelukkig heb ik nog een Ziggo decoder anders zit ik al 2mnd met het probleem dat de c+ het niet doet.
ik hoop dat er spoedig een oplossing komt met het huwelijk tussen ci+ philips serie 9000 met ziggo digitale tv.
 
test

draai nu vijf dagen met de 66 software een of twee keer gecodeerd programma in bleed gehad maar liep daarna gewoon door alleen bij het uit zeten moet ik meerdere keeren druken voor dat hij uit gaat smit cam
 
Dat vraag ik me toch echt af..... Heb zoals eerder reeds vermeld de tv eerst een periode van 2 weken analoog gebruikt. Toen is het geen enkele maal voorgekomen!!

Nadat ik met de CI+ module ben gaan kijken is het begonnen. Ook lees ik hier dat menig gebruiker last heeft van deze reboots!!

Je zou heel goed natuurlijk een defecte CAM kunnen hebben.
Probeer gewoon eens zonder CAM een avondje Nederland 1 HD te kijken, dan kijk je wel digitaal met de DVB-C tuner, maar kun je dus bepalen waar het probleem ligt (cam of C-tuner)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan