• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokjes RTL5,7,SBS6,Veronica (610MHz)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghosttown

Forum Gebruiker
Berichten
5
Hallo,

Sinds een aantal maanden hebben we regelmatig problemen met blokjes op RTL5, SBS6, RTL7 en Veronica. Al deze zenders zitten op 610 MHz. Op al deze zenders zien we BER waarden >500 gedurende de storing. Zo nu en dan is er zelf helemaal geen signaal. Naast blokjes ook haperend geluid.

Overige frequenties gegeven geen problemen. Signaalsterkte is goed. Op de andere zenders een lage BER (<30).

Postcode 9301
 
Hallo,

Sinds een aantal maanden hebben we regelmatig problemen met blokjes op RTL5, SBS6, RTL7 en Veronica. Al deze zenders zitten op 610 MHz. Op al deze zenders zien we BER waarden >500 gedurende de storing. Zo nu en dan is er zelf helemaal geen signaal. Naast blokjes ook haperend geluid.

Overige frequenties gegeven geen problemen. Signaalsterkte is goed. Op de andere zenders een lage BER (<30).

Postcode 9301


wil jij voor mij eens kijken hoe bij jou de zenders weerkanaal en rtv utrecht eruit zien? en of de ber waarden hier van schommelen..... (bij mij geven deze zenders sinds een tijdje problemen...... deze zitten op de 361.00mhz..... hier geen problemen met de door jou genoemde zenders, maar zit wel in jou regio........
 
Hallo,

Ik heb gekeken en heb op dit moment storing op zowel de kanalen op 361MHz alsook op 610MHz. Bijv. 618MHz (RTL4 en NET5) geven geen problemen. De signaalsterkte is wel in orde, maar BER >600. Ik kijk eigenlijk nooit naar deze regionale kanalen, dus is me dit niet eerder opgevallen.

De storing op 610MHz is er meer wel dan niet. Als ik dan echt een bepaald programma wil zien, ben ik genoodzaakt om op analoog signaal terug te vallen... snifff...

Gerrit
 
Hoi, hier hier hetzelfde verhaal (zien mijn andere post van een week geleden)...

Het is zelfs nu zo dat het bij net5 en rtl8 beide is....

Deze zenders zijn ook door elkaar heen te zien, net5 zit door rtl8 in....


Wat is der aan de hand...
 
Hallo,

Ik heb gekeken en heb op dit moment storing op zowel de kanalen op 361MHz alsook op 610MHz. Bijv. 618MHz (RTL4 en NET5) geven geen problemen. De signaalsterkte is wel in orde, maar BER >600. Ik kijk eigenlijk nooit naar deze regionale kanalen, dus is me dit niet eerder opgevallen.

De storing op 610MHz is er meer wel dan niet. Als ik dan echt een bepaald programma wil zien, ben ik genoodzaakt om op analoog signaal terug te vallen... snifff...

Gerrit


Dat heb ik hier dus ook, op de 610 lopen bij mij wel goed (beeldkwaliteit is prima en zonder storing), maar heb even voor je gekeken naar de BER waarden, die lopen een heel klein beetje op bij deze zenders, maar dat is niet noemenswaardig bij mij (tot 00005) Andere zenders blijven trouwens wel netjes op 00000!
Anders is het dus bij mij met de zenders die draaien op de 361.00 mhz, vandaag is het goed, en blijft de ber waarde van die zenders ook op 00000 maar heb twee weken last gehad van ber waarden op de 361 de opliepen tot 001200!! mijn signaal sterkte is ook prima(ongeveer tussen 90 en 95%) Hier heeft anoniem toen op gereageerd, maar het kwam er op neer dat het onwaarschijnlijk was dat deze zenders in een hele regio niet goed zouden draaien, ik moest mijn kabels en aansluitingen maar controleren of anders een monteur bellen. (het bekende klantenservice antwoord dus) Niks ten nadele van ''Anoniem'' hoor, want die draagt in positieve zin bij op dit forum) en draagt passende oplossingen aan verder.

Laat iedereen die op deze frequenties in zijn regio storing ondervind dit hier melden!!!.

Het is namelijk tamelijk irritant dat je met zekerheid kunt zeggen dat het niet aan je installatie ligt, je zo'n antwoord voorgeschotelt krijgt maargoed, aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, als je de enige bent die het meld,(is dat waarschijnlijk ook zo)

ik zou als ik jou was even ''anoniem'' contacten dat ook jij problemen hebt op de 361 en op jou genoemde 610!! Vooral als het altijd goed is geweest!

Dus blijf alle storingen altijd melden!!!! En niet alleen hier maar ook aan Ziggo zelf!. Meer klachten m.b.t hetzelfde, heeft actie van ziggo tot gevolg.


Ben al jaren digitaal kijker en het bevalt me meer dan prima!!!
 
bij mij dus sinds vandaag ook, maar ik hou het scherp in de gaten!
 
Het is in elk geval geen verstoring door Digitenne:

Friesland Leeuwarden 32 / 562 Bouquet 1 55 / 746 Bouquet 2 34 / 576 Bouquet 3 21 / 474 Bouquet 4
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan