• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hoe is je ervaring met Windows 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dj-scratch

Ben nu even Windows 7 van build 7100 naar 7127 aan het updaten, dus even reactie via iPhone maar die optie van backup zat helemaal niet op de WRT160N.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20

FF offtopic hoe is je ervaring met Windows 7 ?

is die sneller en stabieler dan vista ?
 
Ik heb Windows 7 (64 bit) hier draaien en ik moet zeggen dat hij er beter uit ziet dan Vista en ook nog eens minder aan mijn hoofd zeurt met diverse meldingen.

Het snelheidsverschil in vergelijking met Vista is volgens mij te verwaarlozen.
Het achterwege blijven van overbodige meldingen draagt natuurlijk ook bij aan een gevoel van "sneller" werken.

In ieder geval heb ik Vista hier overgeslagen en ik geloof dat ik daar heel blij mee mag zijn. ;)

Vista ken ik van pc's van kennissen en familie.

Mijn pc is een AMD Athlon X2 5200+, Gigabyte GA-M65S-S3 moederbord met 4 GB geheugen (OCZ Reaper Dual Channel), Western Digital WD1001FALS 1 TB harddisk en een Asus 9600 GT Silent videokaart en het draait allemaal behoorlijk prettig.
 
er zijn nog een paar problemen met de nieuwe buil en wel niet alle drivers kent windows 7 daar ben ik nu tegen aan gelopen want test deze versie en als hoofd vista die netjes werkt.
 
Windows 7 is sneller en ook nog eens gebruiksvriendelijker dan Vista.

Het enige waar ik nog wel eens tegenaanloop is de slaapstand van de harde schijven. Windows 7 gaat dan hangen/wachten totdat de schijf beschikbaar is. Dit duurt nogal lang en dan zit er niks anders op om de taskmanager er bij te halen en het programma af te sluiten.
Na het opnieuw opstarten van het programma werkt de toegang tot de harde schijf wel vlekkeloos.
 
Het enige waar ik nog wel eens tegenaanloop is de slaapstand van de harde schijven. Windows 7 gaat dan hangen/wachten totdat de schijf beschikbaar is. Dit duurt nogal lang en dan zit er niks anders op om de taskmanager er bij te halen en het programma af te sluiten.

Heb hier zelf geen last van, zal straks (thuis) eens iets grondiger checken... Maar welk programma afsluiten bedoel je?
 
Windows 7 is sneller en ook nog eens gebruiksvriendelijker dan Vista.

Het enige waar ik nog wel eens tegenaanloop is de slaapstand van de harde schijven. Windows 7 gaat dan hangen/wachten totdat de schijf beschikbaar is. Dit duurt nogal lang en dan zit er niks anders op om de taskmanager er bij te halen en het programma af te sluiten.
Na het opnieuw opstarten van het programma werkt de toegang tot de harde schijf wel vlekkeloos.

Dat kan je uitzetten bij geavanceerd energie beheer
 
^Weet ik, maar als je zo'n functie in je pakket inbouwt dan mag het van mij wel vlekkeloos werken. ;)
 
ervaring windos 7

moet zeggen erg stabiel gebruikt alleen rond de 350 mb geheugen meteen als hij opstart ik gebruik win7 voor een servernode loopt nu 20 dagen zonder haperingen winxp liep nog al eens vast door vele connecties deze win7 schijnt daar minder last van te hebben

Uptime: 20 d, 3 h (Since: may, 21 at 13:51) - Load: 231 Conns: 2 (last: 1 d, 18 h, 25 m) Search: 0 @ pletter v2.07i


dus voor mij best wel goede ervaringen

groetjes
peter
 
FF offtopic hoe is je ervaring met Windows 7 ?

is die sneller en stabieler dan vista ?
Zo, ik kom dit bericht nu pas tegen ;)

Ik heb toen build 7127 geïnstalleerd, maar ben terug gegaan build 7100 (RC1). Over het algemeen is het wel sneller dan Vista, maar voor de rest eigenlijk gewoon hetzelfde (op een paar programma's na). Ik gebruik Windows 7 overigens als dagelijks OS. Men zegt dat Windows 7 Vista had moeten zijn en daar ben ik het wel mee eens. Ik draai de 64-bits versie, zodat ik ten eerste de volledige 4GB in mijn systeem kan gebruiken (voor de officiële introductie wil ik daar nog 4GB bij doen en een WD VelociRaptor 300GB schijf kopen en gebruiken als OS schijf) en ten tweede dat het gewoon merkbaar sneller is dan de 32-bits versie. Maar stabieler? Vista was al heel erg stabiel ;)

Alle hardware in mijn PC werkt. Zelfs de soundcard van Creative dmv Win7 beta drivers van hun zonder opstartconsole. Printer van Canon werkt dmv installatie van Vista x64 drivers. En mochten er nog twijfelprogramma's zijn, altijd de Vista drivers proberen en 99 van de 100 keer werken die gewoon.

Het probleempje met de harde schijven in slaapstand die aangeroepen worden. Eigenlijk is dat niet echt een probleem. Als je bijvoorbeeld met Verkenner het overzicht van de PC wil hebben en de schijven staan nog in slaapstand kan het even duren voordat je een overzicht krijgt, maar dat is logischerwijs ook afhankelijk van de snelheid waarmee de schijven vanuit slaapstand opstarten. Op zich vind ik het niet storend, maar ik laat de schijven dan ook nooit in slaapstand gaan. Hier staat de PC 24/7 aan en de schijven dus ook. PC dient tevens als netwerkopslag en daar is 1 1TB schijf voor geplaatst. 2e 1TB schijf is voor de downloads en het OS staat op een 500GB schijf. Deze gaat vervangen worden door een Western Digital VelociRaptor 300GB 10.000rpm.

Maar om even terug te komen op de vraag: Windows 7 werkt eigenlijk gewoon goed. Met Vista had ik na SP1 al geen problemen meer, maar het draaide verder erg goed. Windows 7 is een logisch vervolg en het werkt net iets fijner, maar niet substantieel beter. Wel betere ondersteuning, maar ook hier geldt, oude apparatuur kan altijd blijven weigeren om te gaan werken. Zo is het met alles. Wat ik persoonlijk wel een groot voordeel vind, de vensterformaten worden beter onthouden en gaan niet meer terug naar het originele standaard formaat.

Homegroup (thuisgroep) is ook een erg handige manier om mappen makkelijk te delen. Verder zou ik het eens gaan proberen als ik jou was.

Je hebt nog tot maart 2010 :D Daarna zal Windows om de 2 uur gaan rebooten om er vervolgens in juni 2010 helemaal mee op te houden. Ach, dat is geen probleem, 22 oktober is het retail, dus hopelijk al via OEM-systembuilder te krijgen. Build 7201 (typenummering zou eigenlijk voor RC2 moeten staan, maar is niet officieel) is nu in omloop en men wacht op build 7224. Maar ik ga niet elke week een nieuwe install doen dus wacht nog even. Ben momenteel erg druk bezig met het stiller maken van mijn PC ;) (link in handtekening)

Ik ga het ook nog op de 64-bits laptop van mijn vriendin zetten, eens kijken hoe dat werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan