tijd?

  • Onderwerp starter volgensbartjes_nl
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

volgensbartjes_nl

ik moet de tijd op +2 instellen om de tijd goed te krijgen hier. enig idee hoe dat komt? heb het probleem namelijk ook op een eigen phpbb forum:oops:

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.​
 
ik moet de tijd op +2 instellen om de tijd goed te krijgen hier. enig idee hoe dat komt? heb het probleem namelijk ook op een eigen phpbb forum:oops:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.​
Ja, staat in je gebruikersprofiel, daar kun je dat instellen. (GMT+1 met automatische zomertijd instelling aangevinkt)
Als je op het forum kijkt zonder ingelogd te zijn zie je in de welkomst-tekst dat je een aantal dingen even moet instellen indien je een account op het oude MGV forum had. Deze zijn geimporteerd, maar de tijd-instelling en nog een paar dingen zijn niet standaard overgenomen.

Controleer dus even al je gebruikersinstellingen, dan kun je meer dingen instellen.

(nieuwe gebruikers die zich nieuw aanmelden op het forum staan wel default met de meeste settings goed)
 
Alle tijden die in het forum worden weergegeven, kunnen automatisch worden aangepast aan de tijdzone van jouw regio. Selecteer de juiste tijdzone uit de lijst.
(GMT +2:00) Kaliningrad, South Africa
Hier kun je de juiste optie kiezen voor automatische zomertijdcorrectie die voor jouw land geldt.
Neem automatisch zomertijdcorrectie-instellingen over

alleen met deze instellingen komt de tijd goed te staan, dus geen zomertijd "aangevinkt" maar dus wel gekozen voor de optie dat hij automatisch zomertijd moet aanpassen, en dus +2 uur terwijl we in nederland volgens mij echt op +1 zitten, maar alleen zo krijg ik de tijd goed te zien :S
 
Alle tijden die in het forum worden weergegeven, kunnen automatisch worden aangepast aan de tijdzone van jouw regio. Selecteer de juiste tijdzone uit de lijst.
(GMT +2:00) Kaliningrad, South Africa
Hier kun je de juiste optie kiezen voor automatische zomertijdcorrectie die voor jouw land geldt.
Neem automatisch zomertijdcorrectie-instellingen over

alleen met deze instellingen komt de tijd goed te staan, dus geen zomertijd "aangevinkt" maar dus wel gekozen voor de optie dat hij automatisch zomertijd moet aanpassen, en dus +2 uur terwijl we in nederland volgens mij echt op +1 zitten, maar alleen zo krijg ik de tijd goed te zien :S

Als je hem op +1 zet met zomertijd aangevinkt, daarna even de browser afsluiten en opnieuw start en de website kiest zou het goed moeten springen. Staat je computer tijdzone wel op "amsterdam" met zomertijd op automatisch ?
 
nee hoor, mijn tijd op me comp staat idd goed, en aangevinkt, ik sluit het forum af, ik open hem opnieuw, en nog steeds staat de tijd goed terwijl hij op +2 staat ...
 
nee hoor, mijn tijd op me comp staat idd goed, en aangevinkt, ik sluit het forum af, ik open hem opnieuw, en nog steeds staat de tijd goed terwijl hij op +2 staat ...
Ik heb hem nu handmatig in je userprofiel goedgezet:
Tijdzone: amsterdam
Auto-Zomertijd: ja
Zomertijd nu in gebruik: ja

Zou nu dus de juiste tijd moeten aangeven.
 
heel raar, bne maar even uitgeloged, scherm afgesloten, opnieuw hierheen gekomen, ingeloged. de tijden van de berichten worden juist weergegeven, in mijn profiel zie ik inderdaad die instellingen, maar toch zie ik onderaan de site:
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:17
de tijd klopt wel, maar het klopt niet dat het gmt+2 is toch? we zitten hier in nl in +1... ?
 
heel raar, bne maar even uitgeloged, scherm afgesloten, opnieuw hierheen gekomen, ingeloged. de tijden van de berichten worden juist weergegeven, in mijn profiel zie ik inderdaad die instellingen, maar toch zie ik onderaan de site:
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:17
de tijd klopt wel, maar het klopt niet dat het gmt+2 is toch? we zitten hier in nl in +1... ?
Op dit moment zitten we op GMT+2 (zomertijd)
In de winter hebben wij GMT+1
GMT is een vaste tijd, GMT is niet tijdens zomertijd 1 uur later bijvoorbeeld. In London hebben ze op dit moment GMT+1.

De tijdzone moet je dus op "amsterdam" zetten (wat hij nu staat) en zomertijd op 'automatisch' zetten. Wanneer het forum dan van winter naar zomertijd schakelt zal jouw tijdzone automatisch 1 uur vooruit gaan waardoor die op +2 komt te staan, in de winter dus weer een uur terug en dus +1.

Maar dat alles staat bij jou nu goed, dus niets meer aan doen :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan