• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opzet router/switch studentenhuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

student1

Beste Ziggogebruikers,

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat jullie hem kunnen beantwoorden. Sinds kort zijn wij overgestapt naar Ziggo met een alles-in-1-extra pakket. Dit omdat we met 11 man wonen en hier non stop gedownload wordt.
Vroeger hadden we ADSL van KPN, en met een switch konden alle computers verbonden worden met het internet.

Nu is dit niet meer mogelijk, en moet er een router gekocht worden. Kan er een router voor de switch geplaatst worden zodat hier alle 11 computers verbonden zijn met het internet? En welke router raden jullie aan?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan er een router voor de switch geplaatst worden zodat hier alle 11 computers verbonden zijn met het internet? En welke router raden jullie aan?

Ja dat kan. Een router heeft meestal al een ingebouwde switch met 4 poortjes, op 1 van die poortjes sluit je de bestaande switch aan. Voordeel van een router is dat hij meestal ook gelijk draadloos is dus dat is misschien ook handig voor de eventuele laptops die jullie hebben.

Type router: Er staan verschillende artikelen in dit forumdeel, houdt er rekening mee dat niet iedere router de snelheid van alles-in-1 extra aan kan en zeker niet in de toekomst, dus je kunt beter gelijk een 'snelle' kiezen.
 
zeker als je met 11 man er aan loopt te trekken. Mischen qos goed instellen zodat iedereen evenveel heeft.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Na beetje rondgekeken te hebben ben ik twee modellen tegengekomen:

Netgear WNDR3500
Linksys WRT610N

De linksys is duurder, maar de specs komen volgens mij in grote lijnen overeen.

Stabiele/snelle wireless is geen must, gaat er meer om of die 11 studenten kan trekken.

Welke raden jullie aan?
 
Ik zou de Linksys nemen. De onderlinge verbinding tussen de poorten (backplane) is beter dan bij de Netgear. Als je bij de Netgear op alle vier de poorten 100 MBit wil trekken, kan die dat niet aan; de Linksys kan dat een stuk beter.
Plus dat Linksys in mijn ervaring betere kwaliteit levert dan Netgear.
 
Beide zijn draadloze routers (welliswaar ook met een poortje). Maar volgens mij heb je geen draadloos nodig of wel ?
 
Beide zijn draadloze routers (welliswaar ook met een poortje). Maar volgens mij heb je geen draadloos nodig of wel ?

Neh, niet per se. Draadloos internet wordt dan alleen een mooi extraatje. Of zijn er betere routers van diezelfde prijscategorie die niet draadloos zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan