• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefoonlijn blijft 'dood'

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Ed

Na de onderhoudsbeurt, die in de nacht van 18 op 19 maart j.l. plaats vond, geen telefoon meer. Internetstoring was na 10 verholpen, telefonie nog steeds niet. HD wil er verder niets aan doen, dit zou op afstand gebeuren, dus monteur heeft geen zin en wederom bellen dus ook niet. Internetissue is verholpen, maar schijnbaar hebben ze het handmatig invoeren van de telefoniegegevens achterwege gelaten en enkelt de gegevens betreffende internet ingevoerd. Zoals reeds eerder vermeld in dit topic, blijft het 'Telephony' venster het volgende aangeven:

28-2-200911-31-28.png


Dit scherm blijf ik tot op de dag van vandaag houden.
Ondanks eerdere toezeggingen, gebeurt er niets.

De HD kan me niet helpen, zeggen ze. Mijn enige hoop is dat de medewerkers hier op het forum het oppikken. Ik heb het al naar iemand via PM gestuurd, maar daar gebeurt verder niets mee. Althans, ik krijg geen feedback...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik dit zo bekijk kan alleen Ziggo hier wat aan doen. Het MTA gedeelte van het modem komt wel door de provisioning bij de voip server van Ziggo, echter wel met fouten. Dit heeft vermoed ik tot gevolg dat lijn 1 vervolgens niet geregistreerd word (en dus online komt).

In deze staat klopt het helaas dat iemand die naar het nummer belt de melding krijgt dat het nummer niet actief/niet bereikbaar is.

Als ik een gok moet doen zit er ergens een fout in je voip account waardoor het MTA gedeelte van het modem zich niet correct en volledig kan aanmelden en jij dus met de gebakken peren en geen telefoonlijn zit. Wellicht dat een medewerker hier dit voor je na kan kijken in hun systemen.
 
Zou de telefoon het misschien na deze onderhoudsbeurt wèl weer gaan doen...?

7-4-200910-53-54.png
 
Ik heb sinds 1 week precies dezelfde verschijnselen als jou. :sad:
Mensen die mij bellen horen regelmatig de 'nummer afgesloten' toontjes en als de boel wel werkt dan hoor ik de andere kant niet praten.
Ik krijg geen kiestoon maar kan wel bellen.
Volgens de helpdesk geen problemen in deze regio en moet het in mijn toestel zitten. :?

In januari o.i.d. heb ik dezelfde verschijnselen gehad en die problemen zijn uiteindelijk na een paar weken verholpen. (tel. doorgeschakeld naar mobiel) Toen beweerden ze ook dat het in mijn toestel zat maar vervanging door een ander gaf geen beter resultaat.

Helpdesk heeft na aandringen wel een 'case' aangemaakt en men zal er naar kijken.
 
Ik heb sinds 1 week precies dezelfde verschijnselen als jou. :sad:
Mensen die mij bellen horen regelmatig de 'nummer afgesloten' toontjes en als de boel wel werkt dan hoor ik de andere kant niet praten.
Ik krijg geen kiestoon maar kan wel bellen.
Volgens de helpdesk geen problemen in deze regio en moet het in mijn toestel zitten. :?

In januari o.i.d. heb ik dezelfde verschijnselen gehad en die problemen zijn uiteindelijk na een paar weken verholpen. (tel. doorgeschakeld naar mobiel) Toen beweerden ze ook dat het in mijn toestel zat maar vervanging door een ander gaf geen beter resultaat.

Helpdesk heeft na aandringen wel een 'case' aangemaakt en men zal er naar kijken.
Heb jij ook in het modem gekeken naar de status van telefonie?

Ik krijg dus helemaal geen kiestoon. Lampje Tel1 en Tel2 knipperen wel om de beurt na reset, maar daarna gaat lampje Tel1 weer vrolijk door met knipperen. Vandaar ook dat ik de lijn maar 'dood' noem. Ik heb vanmiddag aardig wat wachttijd tijdens mijn werk, dus ga ik nog maar eens bellen. Eigenlijk tegen beter weten in, maar goed. Wie niet waagt, die niet wint.
 
Mijn tel. status in het modem zien er identiek uit als de jouwe maar volgens mij zien die er altijd zo uit.
Knipperen doen mijn lampjes niet. Alleen tel1 brand.
Kiestoon heb ik ook niet maar kan wel gewoon 'uitbellen' en zodoende mijn doorschakeling aan of uit zetten.
 
Mijn tel. status in het modem zien er identiek uit als de jouwe maar volgens mij zien die er altijd zo uit.
Knipperen doen mijn lampjes niet. Alleen tel1 brand.
Kiestoon heb ik ook niet maar kan wel gewoon 'uitbellen' en zodoende mijn doorschakeling aan of uit zetten.
Als telefonie goed is, is dit in het modem te zien en dan staat er geen 'Disconnected'. Althans dat verschiil viel me op, verklaart ook waarom er geen verbinding tot stand kan komen. Door die storing een tijdje geleden moest alles opnieuw handmatig ingevoerd worden (profiel) en mijn vermoeden is dat het niet 100% correct gedaan is. En aangezien een monteur daar weinig invloed op heeft, is het afwachten op die bewuste afdeling die de cases behandelt. Helaas duurt dat even :( Lampje Tel1 blijft knipperen, lampje Tel2 is uit.

Betreffende de status 'Disconnected'... Kan iemand even in zijn modem kijken bij 'Telephony' (afbeelding zoals in TS)? Iemand bij wie telefonie zonder problemen werkt. Dan is dat ook uit de wereld te helpen :D
 
Ik heb het gevoel dat er selectief hulp geboden wordt hier.

Aangezien ik waarschijnlijk een veel te grote bek heb, kunnen we hier wachten tot we een ons wegen. Schijnbaar moet je de bepaalde lieden hier heel lief aankijken met van die twinkelende oogjes en dan met een heel lief stemmetje en het liften van je veel te korte rokje zeggen: 'MAG IK OOK EENS HULP???????'

Maar nee... De helpdesk doet niets, de mensen die in hun vrije tijd meelezen op het forum doen niets (ik ga niet onbeleefd mensen zomaar een PB sturen, zij moeten komen ;)), terwijl ik toch overal wel hulp geboden zie worden door lieden van verschillende afdelingen. Kortom, Ziggo gaat in gebreke gesteld worden en er wordt een schadevergoeding geëist, al moet ik er een jaar op wachten en de Rechtsbijstand er bij inschakelen. Het zal dus ook weinig indruk maken, aangezien Ziggo er toch schijt aan heeft wat HUN klanten vinden :D

Schijnbaar mag je in Nederland zo met je klanten omgaan, nou dan mag ik ook zo met Ziggo omgaan :D

Quid pro quo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de mensen die in hun vrije tijd meelezen op het forum doen niets (ik ga niet onbeleefd mensen zomaar een PB sturen, zij moeten komen :wink:), terwijl ik toch overal wel hulp geboden zie worden door lieden van verschillende afdelingen. Kortom, Ziggo gaat in gebreke gesteld worden en er wordt een schadevergoeding geëist

Je zegt het al. De mensen die af en toe of vaker nog hulp bieden in hun vrije tijd hebben op dat moment weinig met Ziggo te maken. Ze spreken niet námens Ziggo, ze handelen niet námens Ziggo, en Ziggo is ook niet aansprakelijk voor hun uitspraken. Zij zijn dus zeker ook niet verplicht enige hulp te bieden. Dat zij dit belangeloos wél doen, is mooi meegenomen, maar niet iets waar je recht op hebt, en is dus ook iets waar ze zelf invulling aan kunnen geven, "at their discretion".

Een ingebrekestelling gaat pas werken als je dit toonbaar maakt. Dus: stuur een aangetekende brief met een redelijke termijn waarin het probleem opgelost moet worden. Slaagt Ziggo daarin, kan in je handjes wrijven dat je dit eerst geprobeerd hebt. Doet Ziggo dit niet, ja dan kan je kijken of je het teveel betaalde abonnementsgeld terug kunt krijgen.
 
de mensen die in hun vrije tijd meelezen op het forum doen niets (ik ga niet onbeleefd mensen zomaar een PB sturen, zij moeten komen
Wat is daar onbeleefd aan ?
Sorry hoor, maar dat vind ik een slap argument :no:
Als ze totaal niet reageren op een PB van jouw dan heb je reden om je ongenoegen hierover te spuien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan