• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

's avonds is internet ERG traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

teddemunnik

Hallo,

de laatste tijd is hier 's avonds(rond 5-6 tot middernacht) het internet erg traag. Het gaat hier eigenlijk alleen om de download snelheid aangezien de upload tussen de 5 en 10 blijft zitten. Op mijn eigen PC via router heb ik 's avonds 0.5Mbit/s en direct op de modem 2 tot 10 MBit/s, wat ik toch vind tegenvallen van een Abbonnement van 120Mbit.

We hebben ondertussen telefonisch contact opgenomen met Ziggo, en na vele doorverbindingen en 3 uur bellen zouden ze een monteur sturen. Deze monteur kwam ook opdagen maar dit was 's ochtends wanneer het internet wel snel genoeg is, en deze monteur ging dus weg met de melding dat er niets mis was met het internet. Ik heb mijn speedtests van de avond ervoor laten zien maar hij moest het zelf zien. Overdag mat hij zelf namenlijk wel boven de 100 Mbit op de modem.

Weet iemand waar hier het probleem zit, of of er misschien 's avonds monteurs beschikbaar zijn(ookal zal het internet dan net even wat sneller zijn)?

Groeten,
Ted de Munnik
 
Hallo,

de laatste tijd is hier 's avonds(rond 5-6 tot middernacht) het internet erg traag. Het gaat hier eigenlijk alleen om de download snelheid aangezien de upload tussen de 5 en 10 blijft zitten. Op mijn eigen PC via router heb ik 's avonds 0.5Mbit/s en direct op de modem 2 tot 10 MBit/s, wat ik toch vind tegenvallen van een Abbonnement van 120Mbit.

We hebben ondertussen telefonisch contact opgenomen met Ziggo, en na vele doorverbindingen en 3 uur bellen zouden ze een monteur sturen. Deze monteur kwam ook opdagen maar dit was 's ochtends wanneer het internet wel snel genoeg is, en deze monteur ging dus weg met de melding dat er niets mis was met het internet. Ik heb mijn speedtests van de avond ervoor laten zien maar hij moest het zelf zien. Overdag mat hij zelf namenlijk wel boven de 100 Mbit op de modem.

Weet iemand waar hier het probleem zit, of of er misschien 's avonds monteurs beschikbaar zijn(ookal zal het internet dan net even wat sneller zijn)?

Groeten,
Ted de Munnik

Als je wilt dat dit serieus wordt opgepakt zorg dan dat je een aantal dagen 's ochtends, 's middags en 's avonds de snelheid meet via https://speedtest.ziggo.nl/ en sla de resultaten er van ergens op. Doe dit met je computer met een Cat 6 utp-kabel rechtstreeks op het modem (dus NIET met een router ertussen) en doe de meting in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Controleer/vervang ook de bekabeling tussen hoofdaansluiting en modem.

Heb je een weekje die tests gedaan, neem dan contact op met bijv. Ziggo Webcare Team:
Ziggo WebTeam Alex
Ziggo Webteam Elvis
Ziggo Webteam Jelle
Ziggo WebTeam Sony

Deze kunnen dit dan escaleren en zo mogelijk een technisch of capaciteitsprobleem detecteren/verhelpen.
 
hier in 8303 hetzelfde probleem, s'morgens loopt alles als een trein, en in de loop van de middag loopt de snelheid terug van 120 naar 40.
Gemeten met en zonder router.
 
Bedankt! Ik zal eens aan het meten gaan.
 
@topic Starter,

Als je mij een PB stuurt met je klantnummer en eventueel de test resultaten zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
 
Ook hier 1862 haal ik opeens de 120Mbit niet meer. kom niet verder dan 90.
Zal ook enige dagen gaan meten.
 
Ik ben nu 3 dagen aan het testen hoger dan 90Mbit kom ik niet meer.


Getest:
  1. Met en zonder router.
  2. Modem gereset.
  3. 2 verschillende computers.
  4. 1 computer bij het modem gezet om kabel problemen uit te sluiten.
Heel lang een stabiele en 120Mbit verbinding gehad nu (lijkt wel sinds 1-9-2011 TV omzetting) lijkt er wel een 100Mbit cap op te zitten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan