• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo verhoogt tarieven per 1.1.2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp ook niet dat men zich zo druk maakt om de verhoging van 1,55.-

Is dit niet normaal in de Economie??? Alles wordt toch ergens duurder met de tijd of niet? Huren gaan omhoog - levensmiddelen worden duurder -
maar tegelijkertijd gaan ook de lonen omhoog dus je verdiend iets meer.

Het is toch logisch dat een bedrijf in het begin aanbiedingen lanceert om klanten te trekken en als men dan genoeg klanten heeft gaan de prijzen
iets omhoog... Er vallen door die prijsstijging weliswaar klanten af maar daar is rekening mee gehouden. Als het aantal klanten te laag wordt of de inkomsten zijn te laag om alle onkosten te dekken dan komen weer acties..

Ik noem dit gezonde Economie.

Kun je dan voorstellen dat altijd alles hetzelfde blijft? Geen loonsverhogingen
en ook geen prijsstijging?? Ik niet want dan klopt iets niet... Ook kan ik mij niet voorstellen dat regelmatig de lonen omhoog gaan en de prijzen dalen..
dat zou ja dan betekenen dat ik steeds meer geld over heb en het risico loop om rijk te worden...:mrgreen:
Helemaal mee eens...
 
Kun je dan voorstellen dat altijd alles hetzelfde blijft? Geen loonsverhogingen en ook geen prijsstijging?:mrgreen:
Het kan best erger, geen inkomensgroei maar wel van alles duurder. Daar hebben vele honderdduizenden mee te maken en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Als nou net dat beetje, zo je dat al over had, voor leuke dingetjes, telkens maar minder wordt dan is dat wel goed "au".

Oordeel daar dus niet te lichtvaardig over, een paar maal slechts een paar Euro's kunnen zomaar omslaan van "over hebben" in "tekort komen". En natuurlijk ga je alle uitgaven nog eens bezien, maar op een gegeven moment is de "rek" er echt uit.
 
Het kan best erger, geen inkomensgroei maar wel van alles duurder. Daar hebben vele honderdduizenden mee te maken en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Als nou net dat beetje, zo je dat al over had, voor leuke dingetjes, telkens maar minder wordt dan is dat wel goed "au".

Oordeel daar dus niet te lichtvaardig over, een paar maal slechts een paar Euro's kunnen zomaar omslaan van "over hebben" in "tekort komen". En natuurlijk ga je alle uitgaven nog eens bezien, maar op een gegeven moment is de "rek" er echt uit.
Je moest eens zien wat er nog te bezuinigen valt,was laatst nog een programma over op de bbc maar een groot deel is ook op Nederland van toepassing.
Hele volkstammen hebben mobieltjes met flinke beltegoeden maar men heeft ook nog een vast nummer,want ja als ons mams belt wil ze niet naar een 06 nummer bellen.
Elke maand verdwijnen tonnen aan teveel ingekochte belminuten en sms-jes omdat men zo graag die telefoon wilde.
Heb je je vaste lijn voor jezelf of voor die andere... vleeswaren gelijk in de vriezer gooien en daags voor consumptie er uit halen,voorkomt dat er dichte verpakkingen liggen weg te rotten in de koeling, 1/3 van brood gaat zo de vuilnisbak in omdat het oud bakken is,maar in de vriezer kan je per boterham pakken, tv's in de standby stand, opladers die voor het gemak maar in het stopkontakt blijven zitten.
Wc helemaal doorspoelen voor een plasje,met een baksteen in de spoelbak bespaar je per keer doorspoelen 2 liter water.
Je hebt freaks die douchewater opvangen en daar de was mee doen,dat gaat wat ver,maar er valt echt genoeg te bezuinigen zonder comfort in te leveren, een zuinig gezin kon zo 14 pond per maand bezuinigen zonder ook maar iets in te leveren ;)
 
Het kan best erger, geen inkomensgroei maar wel van alles duurder. Daar hebben vele honderdduizenden mee te maken en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Als nou net dat beetje, zo je dat al over had, voor leuke dingetjes, telkens maar minder wordt dan is dat wel goed "au".

Oordeel daar dus niet te lichtvaardig over, een paar maal slechts een paar Euro's kunnen zomaar omslaan van "over hebben" in "tekort komen". En natuurlijk ga je alle uitgaven nog eens bezien, maar op een gegeven moment is de "rek" er echt uit.

Ik oordeel daar niet lichtvaardig over.. echt niet want ik zit zelf
in de situatie dat mijn salaris bevroren was en de komende tijd bevroren
zal blijven... Dus voor mij is iedere cent een cent waard.

Maar kijk nu naar Internet en vooral dat hier geklaagd wordt over de 1,55.-
verhoging. Als eerder geschreven is dit voor mij gezonde Economie en als ik
terug kijk in de jaren en ik zie wat ik nu krijg dan is Internet goedkoper geworden. Herinner je nog dat Internet alleen via telefoon mogelijk was...
Voor een beetje download was je een vermogen en een hoop tijd kwijt..
Nu zijn de kosten te overzien en wat je wilt hebben is er zo binnen..

Als ik verder reken dan is Internet het afgelopen jaar ook goedkoper geworden..eerst 20/3 en nu 50/5 voor maar 1,55.- meer vanaf 2010.

Als ik geen geld heb dan moet ik prioriteiten stellen... heb ik echt een alles
in 1 plus of extra nodig?? Als ik het nu niet meer kan betalen dan ga ik toch een stapje lager en heb weer iets over.. en als ik een tijdje wacht dan krijg ik op dit lagere abo ook weer meer snelheid.

Het klopt wel dat als het leuke duurder wordt en ik krijg niet meer binnen,
de rek ieder moment eruit is maar dan moet men zoals gezegd prioriteiten
stellen en kijken wat ik echt nodig heb en of ik het niet anders kan indelen..
Als je bijvoorbeeld 1 uurtje minder gaat internetten per week heb je die
1,55.- zo terugverdiend aan energiekosten.
 
Als ik geen geld heb dan moet ik prioriteiten stellen... heb ik echt een alles
in 1 plus of extra nodig?? Als ik het nu niet meer kan betalen dan ga ik toch een stapje lager en heb weer iets over.. en als ik een tijdje wacht dan krijg ik op dit lagere abo ook weer meer snelheid.

Het klopt wel dat als het leuke duurder wordt en ik krijg niet meer binnen,
de rek ieder moment eruit is maar dan moet men zoals gezegd prioriteiten
stellen en kijken wat ik echt nodig heb en of ik het niet anders kan indelen..
Als je bijvoorbeeld 1 uurtje minder gaat internetten per week heb je die
1,55.- zo terugverdiend aan energiekosten.

Dat bedoelde ik eerder dus ook ...
Als je de abonnementskosten niet meer kunt dragen, dan kies je voor een goedkoper abonnement. Voor de minima: bijna alle gemeentes in Nederland hebben op de een of andere manier een regeling waar de internetkosten (gedeeltelijk) vergoed worden. Die vergoeding is soms behoorlijk gering, maar het drukt de kosten wel ... al is het maar een klein beetje. Het is inderdaad een kwestie van bekijken hoe je je inkomen wilt verdelen ... met de nadruk op 'wilt' want het blijven keuzes die de mensen zelf moeten maken.
 
Het punt is dat men soms zeer moeilijk afstand kan doen van "verworvenheden". Ik hoor nog al eens de meest ingewikkelde betogen dat iets echt wel nodig is of niet gemist kan worden. Of als men het helemaal niet weet iets van "Een mens mag toch nog wel wat?".

Niet tegen op te redeneren. Dan haak ik maar af en denk "Zoek het dan zelf maar uit, maar hou op met klagen". Als puntje bij paaltje komt en men met de rug tegen de muur staat dan wordt de keus vanzelf wel afgedwongen. Leuk is dat natuurlijk sowieso niet, vaak is het beter om al wat eerder te anticiperen, voor dat de aanmaningen komen binnen rollen. Want dan ben je sowieso al duurder uit.
 
Ik zal heel eerlijk toegeven dat internet voor mij persoonlijk, door bepaalde omstandigheden, enorm belangrijk is. Als het echter voor mij onbetaalbaar zou worden, kies ik toch echt de spreekwoordelijke eieren voor m'n geld. Het gaat niet ten koste van alles. Andere dingen in mijn leven zijn toch nog belangrijker ... onvoorstelbaar maar waar :wink:

@ BenJ
Je hebt gelijk, de mens is gewend geraakt aan alle luxe en denkt niet meer zonder te kunnen. Het tegendeel is echter waar ... Het kan wel, maar men wil niet.
 
Ook hier een BenJ gelijk vlaggetje ( puntjes mochten nog niet ) maar ik heb wel zoiets van,als je dan zo op je princiepes staat waarom zeg je dan niet op ?
Ik zit liever Digitenne te kijken dan Ziggo tegen mijn princiepes.
Er zijn alternatieven zat maar men eist gelijkwaardige alternatieven.
Schotel is lagere bitrate en dus technisch niet vergelijkbaar,Digitenne is minder zenders.
Maar princiepes en vergelijkbare alternatieven gaan nu eenmaal niet samen op !
 
Ook hier een BenJ gelijk vlaggetje ( puntjes mochten nog niet ) maar ik heb wel zoiets van,als je dan zo op je princiepes staat waarom zeg je dan niet op ?
Ik zit liever Digitenne te kijken dan Ziggo tegen mijn princiepes.
Er zijn alternatieven zat maar men eist gelijkwaardige alternatieven.
Schotel is lagere bitrate en dus technisch niet vergelijkbaar,Digitenne is minder zenders.
Maar princiepes en vergelijkbare alternatieven gaan nu eenmaal niet samen op !


Je verwoordt het heel goed. De woorden principes en pragmatisch zijn al eerder genoemd. Als je echt volgens je eigen principes bij een verkeerde provider zit, moet je gewoon opzeggen. Daarom heb ik de afgelopen tijd velen het advies gegeven om op te zeggen. Concurrenten tussen de systemen is er genoeg. Natuurlijk is geen enkel systeem gelijkwaardig aan elkaar. Zo ken ik mensen die heel blij zijn met het hele goedkope Digitenne. Ze vinden de kwaliteit zelfs geweldig. Ik ga ze ook echt niet zeggen dat ik het eigenlijk veel te duur vind. Alleen dat ik het zo niet wil.

Puntjes heb ik vandaag al voldoende uitgedeeld in dit draadje. Ook om wat rodere balkjes te krijgen.
 
Ook UPC voort tariefswijziging voor 2010 in en past Algemene Voorwaarden aan
onepix.gif

23 Nov. '09
news_image_2337.jpg
Vandaag ontvingen de klanten van UPC in de e-mail box de volgende mail: Informatie over onze tarieven in 2010 Op 1 januari 2010 worden de tarieven voor verschillende diensten van UPC aangepast. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van uw UPC Op Maat Pakket met € 1,- wordt verhoogd. Daarnaast wijzigen onze algemene voorwaarden, het tarief voor het Standaardpakket Radio/TV en enkele gesprekstarieven van de dienst Telefonie.
Meer informatie vindt u hier. Verder wijzigen enkele gesprekstarieven van de dienst UPC Telefonie. Voor meer informatie over de nieuwe gesprekstarieven klik hier. Daarnaast wijzigen de algemene voorwaarden. De info eindigt met: Mocht u desondanks naar aanleiding van deze wijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 januari 2010 kosteloos doen. Hiervoor kunt u bellen met 020 77 57 148.

bron: Coax.nl

Het blijkt dus dat de mensen die in dit topic hebben verwezen naar UPC toch ongelijk gaan krijgen. Ook UPC abonnees moeten er aangeloven, ook daar komt een prijsaanpassing...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan