• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

RGB of Composiet over SCART

  • Onderwerp starter Olaf.Braxhoofden
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Olaf.Braxhoofden

De eerste HD-PVR is de Scientific Atlanta VOD ontvanger. Deze ontvanger zal eind Q2 worden geintroduceerd in het casema gebied als alle testen met succes worden doorlopen.

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Full-HD Pio Kuro 50". Ik dacht wel even een HD PVR te kunnen bestellen, maar dat valt tegen. Als het nog lang gaat duren stap ik wel over naar Canaal Digitaal.

Mijn huidige Samsung 850 PVR zegt wel RGB te ondersteunen in de handleiding maar stuurt gewoon een composiet signaal over de Scart aansluiting. Je wordt genept waar je bij staat. :cry:
 
Mijn huidige Samsung 850 PVR zegt wel RGB te ondersteunen in de handleiding maar stuurt gewoon een composiet signaal over de Scart aansluiting. Je wordt genept waar je bij staat. :cry:

Het kan ook zijn dat de betreffende Scart aansluiting van je TV geen RGB ondersteund, heb je de andere Scart aansluiting van je TV al geprobeerd ?
 
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Full-HD Pio Kuro 50".
Heb je net te vroeg gekocht, in juni/juli komt pioneer met een opvolger.

Ik dacht wel even een HD PVR te kunnen bestellen, maar dat valt tegen. Als het nog lang gaat duren stap ik wel over naar Canaal Digitaal.
Dat valt inderdaad tegen. Toch denk ik dat je in de toekomst het best af bent bij Ziggo. Als het HD aanbod aantrekt (en dat ziet er goed uit), dan komen de HD PVR's ook.

Mijn huidige Samsung 850 PVR zegt wel RGB te ondersteunen in de handleiding maar stuurt gewoon een composiet signaal over de Scart aansluiting. Je wordt genept waar je bij staat. :cry:
Ik heb weliswaar geen Samsung 850 PVR, maar bij andere Samsung ontvangers kun je instellen welk signaal (composiet, s-video, rgb) je via scart wilt hebben.
 
Het kan ook zijn dat de betreffende Scart aansluiting van je TV geen RGB ondersteund, heb je de andere Scart aansluiting van je TV al geprobeerd ?

Absoluut! Het werkte eerst niet op mijn Grundig plasma en nu ook niet op mijn nieuwe Pioneer plasma. Zodra je de TV instelt op RGB ontvangst heb je geen beeld, composiet via RGB werkt wel.

Voordat je nu reageert dat mijn scart kabel niet goed is kan ik je al melden dat ik speciaal (van Monster) een RGB compatible (volledig bedrade) scartkabel heb gekocht.

Scart ondersteunt drie formaten: composiet, s-video, RGB.
 
Heb je net te vroeg gekocht, in juni/juli komt pioneer met een opvolger.

Dat valt inderdaad tegen. Toch denk ik dat je in de toekomst het best af bent bij Ziggo. Als het HD aanbod aantrekt (en dat ziet er goed uit), dan komen de HD PVR's ook.

Ik heb weliswaar geen Samsung 850 PVR, maar bij andere Samsung ontvangers kun je instellen welk signaal (composiet, s-video, rgb) je via scart wilt hebben.

Ik heb de LX508D gekocht (top-of-the-line). Er komen weliswaar nieuwe versies uit maar dit zijn de HD-Ready 509 en over een tijdje nog gevolgd door 44" modellen.
 
Absoluut! Het werkte eerst niet op mijn Grundig plasma en nu ook niet op mijn nieuwe Pioneer plasma. Zodra je de TV instelt op RGB ontvangst heb je geen beeld, composiet via RGB werkt wel.

Voordat je nu reageert dat mijn scart kabel niet goed is kan ik je al melden dat ik speciaal (van Monster) een RGB compatible (volledig bedrade) scartkabel heb gekocht.

Scart ondersteunt drie formaten: composiet, s-video, RGB.

Je moet natuurlijk OOK de uitgang van je digitale ontvanger op RGB zetten, die staat nu blijkbaar nog op composiet, want composiet via RGB dat bestaat niet.

Lots
 
Je moet natuurlijk OOK de uitgang van je digitale ontvanger op RGB zetten, die staat nu blijkbaar nog op composiet, want composiet via RGB dat bestaat niet.

Lots

Sorry, maar de Samsung PVR staat uiteraard op RGB.

Daarnaast heb ik gezegd dat Scart drie formaten ondersteunt: Composiet, S-Video en RGB. Op de RGB stand stuur de Samsung PVR een composiet signaal over de SCART en geen RGB.
 
Sorry, maar de Samsung PVR staat uiteraard op RGB.

Daarnaast heb ik gezegd dat Scart drie formaten ondersteunt: Composiet, S-Video en RGB. Op de RGB stand stuur de Samsung PVR een composiet signaal over de SCART en geen RGB.

Gebruik je niet de verkeerde SCART aansluiting op de Samsung?
 
Gebruik je niet de verkeerde SCART aansluiting op de Samsung?

De Samsung PVR heeft slechts 1 Scart aansluiting dus daar kan het niet aan liggen. Zowel de Grundig als mijn nieuwe Pio plasma geven een zwart beeld (wel geluid) indien ik op de tv aangeef dat het een RGB signaal betreft.
 
Sorry, maar de Samsung PVR staat uiteraard op RGB.
Nu spreek je je zelf tegen. Eerst beweer je dat die Samsung geen RGB signaal afgeeft(!)
Het zal wel aan de instelling van de betreffende scartingang van je TV liggen of misschien wel aan de (verkeerde) scart uitgang (VCR) van de Samsung?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan