• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nederland 1, 2 en 3 in HD ! ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begrijp ik, phun was intended. Zeker live performances hebben heel veel winst bij uitzending in HD. Ik heb het nieuwjaarsconcert van 2 jaar terug in HD gezien en dat is echt heel extreem. Ook op de oude HD1-NL waren veel concerten te zien en dat was genieten (zelfs met de regelmatige, toch wat obscure belgische bands die er optraden). beetje 5.1 geluid erbij en idd "alsof je er middenin zit".

Ben dus ook benieuwd hoe dat zou gaan met de Tour de France, niet dat ik dat kijk. Maar ik ga toch wel af en toe kijken al is het alleen al voor de HD kwaliteit (hopelijk)
 
Op mijn vraag aan de PO om de kanalen evt. nog eerder als 4 juli als test door te geven via een andere Network ID, om zo eerst nog wat feedback te vergaren via de leden van dit forum werd inmiddels als volgt door de PO gereageerd.
"Beste *,

Een goed idee dat ik intern zal bespreken.
Inmiddels hebben we bekend gemaakt dat we 4 juli starten met HDTV voor Nederland 1, 2 en 3.

Vriendelijke groet


NPO
Corporate Communicatie"

Misschien dat we de HD zenders dus via een tijdelijk network ID alsnog wat eerder kunnen krijgen met als doel hiervan het geven van feedback op de beeldqualiteit om zo tijdens de echte start van de HD zenders een zo optimaal mogelijk beeld te krijgen.
 
van mij mogen ze bij Ziggo het HD ook in het betaalde pakket gooien hoor! HD kijkers hebben dat pakket toch al!
 
van mij mogen ze bij Ziggo het HD ook in het betaalde pakket gooien hoor! HD kijkers hebben dat pakket toch al!

Nee, dat klopt niet. Eurosport HD is te zien zonder HD abo. Bovendien is de afspraak gemaakt dat de HD kanalen van de NPO voor alle abonnees zonder meerkosten ter beschikking komen.
 
dat klopt wel, moet te zien zijn zonder meerkosten. Is natuurlijk ook dik in orde. wil ook zeker geen slapende honden wakker maken. Maar wie heeft er momenteel een HD ontvanger zonder een HD pakket? niemand toch lijkt me, wie heeft er tot nu toe een HD ontvanger aangeschaft om alleen eurosport HD te kunnen zien? niemand lijkt me........ Oke....nu 123 in hd gratis te ontvangen zijn, zullen er ongetwijfeld mensen zijn die wel een hd ontvanger aanschaffen zonder dat ze een HD abbo afnemen, omdat he aantrekkelijker is geworden.....
 
dat klopt wel, moet te zien zijn zonder meerkosten. Is natuurlijk ook dik in orde. wil ook zeker geen slapende honden wakker maken. Maar wie heeft er momenteel een HD ontvanger zonder een HD pakket? niemand toch lijkt me, wie heeft er tot nu toe een HD ontvanger aangeschaft om alleen eurosport HD te kunnen zien? niemand lijkt me........ Oke....nu 123 in hd gratis te ontvangen zijn, zullen er ongetwijfeld mensen zijn die wel een hd ontvanger aanschaffen zonder dat ze een HD abbo afnemen, omdat he aantrekkelijker is geworden.....

Niemand ?
Een hele snelle conclusie trek je daar.:rolleyes:
 
Precies. Heb een HD ontvangen, maar geen HD pakket. Wel abbo op sport1 en film1 en dus sport1HD en film1HD :)
 
dat klopt wel, moet te zien zijn zonder meerkosten. Is natuurlijk ook dik in orde. wil ook zeker geen slapende honden wakker maken. Maar wie heeft er momenteel een HD ontvanger zonder een HD pakket? niemand toch lijkt me, wie heeft er tot nu toe een HD ontvanger aangeschaft om alleen eurosport HD te kunnen zien? niemand lijkt me........ Oke....nu 123 in hd gratis te ontvangen zijn, zullen er ongetwijfeld mensen zijn die wel een hd ontvanger aanschaffen zonder dat ze een HD abbo afnemen, omdat he aantrekkelijker is geworden.....

Je vergeet dat er inmiddels heel wat abonnees zijn met een HDTV met een ingebouwde DVB-C HD tuner. Die kijkers hebben helemaal geen HD decoder nodig om straks naar Nederland 1,2,3 in HD te kunnen kijken.

Verder zijn er ook abonnees die alvast een HD decoder of een PVR (zoals de Humax 5050C) hebben aangeschaft. Die apparaten kunnen SD ook opschalen, dus dat kan zelfs zonder HD abo interessant zijn.
 
Je vergeet dat er inmiddels heel wat abonnees zijn met een HDTV met een ingebouwde DVB-C HD tuner.

Wellicht off-topic maarre een 'dvb-c hd tuner' bestaat niet... Voor de zoveelste keer even zeggen dat hd afhankelijk van de hardware ACHTER de tuner. Dit ter verduidelijking.

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan