• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax; op twee kanalen opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Ad58

Ik heb ben nu al in twee weken in het bezit van de 5050C en hij bevalt uitstekend.
Ik heb nog een vraagje over het opnemen op twee kanalen tegelijk: kun je op de een of andere manier op voorhand weten welke kanalen je nog wèl en niet kunt bekjken als je twee kanalen gelijktijdig opneemt. Dit, omdat ik al een paar keer een "conflict"-situatie heb gehad met moeder de vrouw! (die dan opeens haar favoriete programma niet meer kan bekijken....
confused.gif
)

Is het ook mogelijk om via de coax uitgang van de Humax 5050 je TV aan te sluiten en dan gewoon weer "analoog" te kijken? (na het rpogrammeren van je TV)
 
Ik heb ben nu al in twee weken in het bezit van de 5050C en hij bevalt uitstekend.
Ik heb nog een vraagje over het opnemen op twee kanalen tegelijk: kun je op de een of andere manier op voorhand weten welke kanalen je nog wèl en niet kunt bekjken als je twee kanalen gelijktijdig opneemt. Dit, omdat ik al een paar keer een "conflict"-situatie heb gehad met moeder de vrouw! (die dan opeens haar favoriete programma niet meer kan bekijken....
confused.gif
)
Als je in het Ziggo gebied zit: https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/casema_multikabel.shtml. De andere staan daar ook ergens. Daarnaast is in de zenderlijst aangegeven welke zenders je op dat moment nog kunt kijken en welke niet (grijs).

Is het ook mogelijk om via de coax uitgang van de Humax 5050 je TV aan te sluiten en dan gewoon weer "analoog" te kijken? (na het rpogrammeren van je TV)
Jazeker. Voor dit soort noodgevallen heb ik een aparte activiteit op mijn Harmony gemaakt, dan is deze situatie snel opgelost.
 
Inderdaad via een "loop" decoder aansluiten op tv. dan kun je 2 kanalen tegelijkertijd opnemen en dan tijdens het opnemen analoog tv kijken.
Ik heb ben nu al in twee weken in het bezit van de 5050C en hij bevalt uitstekend.
Ik heb nog een vraagje over het opnemen op twee kanalen tegelijk: kun je op de een of andere manier op voorhand weten welke kanalen je nog wèl en niet kunt bekjken als je twee kanalen gelijktijdig opneemt. Dit, omdat ik al een paar keer een "conflict"-situatie heb gehad met moeder de vrouw! (die dan opeens haar favoriete programma niet meer kan bekijken....
confused.gif
)

Is het ook mogelijk om via de coax uitgang van de Humax 5050 je TV aan te sluiten en dan gewoon weer "analoog" te kijken? (na het rpogrammeren van je TV)
 
Als je in het Ziggo gebied zit: https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/casema_multikabel.shtml. De andere staan daar ook ergens. Daarnaast is in de zenderlijst aangegeven welke zenders je op dat moment nog kunt kijken en welke niet (grijs).

Jazeker. Voor dit soort noodgevallen heb ik een aparte activiteit op mijn Harmony gemaakt, dan is deze situatie snel opgelost.


Bedankt voor je antwoord. Wat bedoel je precies met de zenderlijst en grijze zenders?
 
Bedankt voor je antwoord. Wat bedoel je precies met de zenderlijst en grijze zenders?
Ik kan het zo snel niet in de handleiding vinden, maar als je bijvoorbeeld 2 programma's uit verschillende streams aan het opnemen bent, en je laat de zenderlijst tevoorschijn komen, dan kun je alleen nog een 3e programma uit 1 van die 2 streams live bekijken, alle andere zijn lichtgrijs en kunnen niet gekozen worden.
 
Wat volgens mij overigens de 'officiele' methode is om dit soort conflict situaties, is dat je in de EPG een programma selecteert dan je gewoon wilt kijken en dan ipv modus "Opnemen" zegt modus "Kijken".

Het programma komt dan in de Kijk-lijst te staan en dat voorkomt dat een tweede "Opname"-programma wordt gekozen op hetzelfde tijdstip.

Het volgende conflict dient zich dan natuurlijk aan: "Je kunt geen twee programma's tegelijk opnemen, omdat je al naar een ander zit te kijken".:lol:

En zo blijft het altijd wat :schater:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan