• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD5050-C op PC aansluiten (via router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Furiousz

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren de Humax IRHD5050-C in huis, en ben er tot nu toe zeer tevreden over (zeker i.c.m. met het HD pakket :thankyou:).

Ik lees hier op het forum overal dat het mogelijk is om de Humax op de pc aan te sluiten en dat je de opgenomen bestanden kunt benaderen d.m.v. FTP. Voor zo ver snap ik het nog :oyeah:.

Hoe zit het als je thuis een draadloos netwerk hebt? Kan de Humax daar ook op aangesloten worden? Ik heb een Belkin Wireless G plus MIMO router die op nog geen 1 meter afstand van de Humax staat. Is het dan een kwestie van kabeltje van de router naar de Humax? Wie helpt me uit de brand :)
 
Hoe zit het als je thuis een draadloos netwerk hebt? Kan de Humax daar ook op aangesloten worden?
Nee, de humax heeft geen WiFi aan boord
Ik heb een Belkin Wireless G plus MIMO router die op nog geen 1 meter afstand van de Humax staat. Is het dan een kwestie van kabeltje van de router naar de Humax?
Dat is mooi, want dan kun je de humax bedraad aansluiten aan die belkin en dan maakt de humax onderdeel uit van je (deels bedrade/deels draadloze) netwerk thuis.
 
Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt voor de snelle reply :thankyou:.

Maar nu komt uiteraard de volgende vraag :oops:, hoe gaat e.e.a. in zijn werk? Ik heb net de kabel tussen de Humax en de router gehangen, maar dan? Wat zijn de volgende stappen?
 
Wat moet er op de pc gebeuren zodat ik de Humax kan benaderen met een FTP programma?

Je moet iig weten welk ip-adres de humax krijgt.
En dan kun je in internetexplorer het volgende intikken:
ftp://ip-adres-van-de-humax
Let op dat je ftp:// ervoor zet.
Dan meld je aan met HumaxFTP als aanmeld-id en je pincode als wachtwoord

Je kunt ook een 'echt' ftp-programma installeren en gebruiken, maar dat mag je zelf op-/uitzoeken
 
Je moet iig weten welk ip-adres de humax krijgt.
En dan kun je in internetexplorer het volgende intikken:
ftp://ip-adres-van-de-humax
Let op dat je ftp:// ervoor zet.
Dan meld je aan met HumaxFTP als aanmeld-id en je pincode als wachtwoord

Je kunt ook een 'echt' ftp-programma installeren en gebruiken, maar dat mag je zelf op-/uitzoeken

:pompom: Het werkt. Bleek dat eerst de router een reboot nodig had voordat alles werkt!

Nogmaals bedankt voor de snelle reply`s :)
 
Zelfs zonder reboot kwam ik gewoon in de Humax. Is dus schijnbaar iedere keer weer anders. Dit ga ik dan ook verder uitzoeken hoe het werkt, maar ook om de dingen te kunnen kopiëren naar de laptop.
 
Je kunt IP nr via DHCP verkrijgen en deze kan iedere keer anders zijn.
Je kunt ook kiezen voor een vast IP adres. (Adres kiezen buiten je DHCP scope, maar wel zelfde IP reeks)

Volgens de handleiding pagina NL43
2. Ethernet-configuratie
U kunt de netwerkinstellingen van het apparaat wijzigen.
1. Selecteer Ethernet-configuratie en druk op OK.
2. Selecteer IP config. en druk op OK of </> om DHCP of Handmatig te selecteren.
3. Wanneer u Handmatig selecteert, kunt u handmatig de IP-adressen invoeren. Selecteer OK en druk op
OK om de wijzigingen op te slaan.
 
Wil Humax aansluiten op mijn laptop met een kabel.

Heb de indruk dat dit kan, maar zie door de bomen het bos niet meer (er staat wel heel veel info op deze site). De handleiding geeft (te) weinig info (voor mij).

Kan iemand de moeite nemen uit te leggen hoe dit werkt:

- soort kabel?
- hoe verbinding maken?
- hoe bestanden van Humax HDD kopieren naar PC HDD?
- hoe bestanden in Humax format afspelen op PC?

Bij voorbaat dank voor een reactie.
 
Wil Humax aansluiten op mijn laptop met een kabel.

Heb de indruk dat dit kan, maar zie door de bomen het bos niet meer (er staat wel heel veel info op deze site). De handleiding geeft (te) weinig info (voor mij).

Kan iemand de moeite nemen uit te leggen hoe dit werkt:

- soort kabel?
- hoe verbinding maken?
- hoe bestanden van Humax HDD kopieren naar PC HDD?
- hoe bestanden in Humax format afspelen op PC?

Bij voorbaat dank voor een reactie.

ik zou dit ook heel graag willen weten.

ik heb mij laptop via een cross cable aangesloten, en heb handmatig een vast ip adres aangemaakt voor de lan verbinding.
ik kan dan wel in de humax komen, en kan oop via Humaxftp en wachtwoord inloggen.
Dan zie ik de menu structuur staan.
Maar dan kan ik vervolgens alleen kleine bestanden afspelen
Groter dan 4 Gb kan ik niet bekijken/downloaden.

Helaas sluit de laptop de wlan verbinding helemaal AF.
Wazig, ik begrijp niet wat er verkeerd gaat.

Ik hoop dat iemand duidelijk kan uitleggen wat je precies moet doen om een laptop op de humax aan te sluiten
 
Wil Humax aansluiten op mijn laptop met een kabel.

Heb de indruk dat dit kan, maar zie door de bomen het bos niet meer (er staat wel heel veel info op deze site). De handleiding geeft (te) weinig info (voor mij).

Kan iemand de moeite nemen uit te leggen hoe dit werkt:

- soort kabel?
- hoe verbinding maken?
- hoe bestanden van Humax HDD kopieren naar PC HDD?
- hoe bestanden in Humax format afspelen op PC?

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Kabel: UTP Cross kabel
Verbinding: Stel de Humax met devolgende IP gegevens
IP: 192.168.1.100
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: leeg laten, als het niet werkt dit ip adres invullen 192.168.1.100
DNS: leeg laten

Op je laptop stel je de ip gegevens alsvolgt in (op de bedraadde interface):
IP: 192.168.1.200
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: leeg laten.... werkt het niet vul dan 192.168.1.200 in
DNS: leeg laten

En dan dus met je favoriete ftp programma verbinding maken naar 192.168.1.100 met het userid: HumaxFTP en het password: 0000 (4x nul is standaard... heb je de PIN gewijzigd dan moet je die ook hier invullen).


Makkelijker is om je Humax aan je router te koppelen, en even in de netwerkgegevens van de Humax te kijken welk IP adres hij gekregen heeft en zo verbinding te maken.

Als je bestanden die 4GB of groter zijn niet kan downloaden of bekijken, dan kan dat een aantal dingen betekenen:

1. Je hebt een OS waarop je niet het Filesystem NTFS, EXT2, EXT3 of ReizerFS draait.
2. Je wilt iets afspelen/kopieeren wat je in HD hebt opgenomen, en dat wordt (als ik het goed heb begrepen) geblokkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan