• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht beeld Ned 1,2 en 3 via HDMI

  • Onderwerp starter deji1972
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

deji1972

Na lange tijd heb ik wederom last van een knipperend beeld dat vervolgens verkleurd naar een paars beeld via mijn HDMI verbinding. Ik heb een Philips 9830/10 scherm en een Samsung H360 recorder. Dit probleem heb ik alleen in het begin gehad toen ik deze decoder net aanschafte.
Het vreemde is dat dit alleen gebeurd bij de Ned 1,2 en 3 zenders. Bij de rest van de zenders heb ik geen enkel probleem. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
 
Heb je deze ontvanger al eens bij Samsung omgeruild voor een exemplaar met een hardware revisie?
 
De ontvanger is nog nooit terug geweest voor een hardware revisie, echter ik heb er nog een op een ander adres en deze is wel al een keer terug geweest voor een hardware revisie (meen dat ze de hdmi connector hadden vervangen). Maar drie keer raden, dus ook hetzelfde probleem. Een flikkerend paars/groen beeld op Ned 1,2 en 3.
Nu blijkt ook mijn internetberbinding zich erg vreemd te gedragen, steeds wegvalende verbinding en als hij dan al "up" is een zeer trage verbinding.
Dus Multikabel gebeld, en te horen gekregen dat het weleens een virus op mijn PC kon zijn, of dat de UTP bekabeling stuk zou zijn. UItgelegd dat twee decoders er last van hebben, en dat ze PC's die op mijn netwerk zaten allemaal een slechte verbinding hebben (ook als ik ze rechtstreeks op het modem aansluit). De dame aan de andere kant heeft nu ervoor gezorgd dat dindsdag een monteur komt.
Ik heb nog wel even de gegevens van mijn modem bekeken, misschien dat de waardes niet goed zijn?
Frequency: 314000000 Hz
Signal to Noise Ratio: 38.6 dB
Powerlevel : 5.2 dBmV
Channel ID: 21
Frequency Upstream: 53600000 Hz
Power Upstream: 47.0 dBmV
Wat mij namelijk opviel, is dat deze waardes nogal afweken van een ander multikabel modem dat ik op een ander adres heb staan.
 
Hoe zit het met de BER waarden bij de digitale kanalen waarop je storing hebt?
 
deji1972 zei:
De ontvanger is nog nooit terug geweest voor een hardware revisie, echter ik heb er nog een op een ander adres en deze is wel al een keer terug geweest voor een hardware revisie (meen dat ze de hdmi connector hadden vervangen).
De hardware revisie betreft overigens geen HDMI connector vervanging, maar een revisie van de printplaat zelf waarbij chips gewijzigd zijn. Samsung heeft dat in de media altijd verkocht als slechte soldeerverbindingen van de HDMI connector, maar er was veel meer aan de hand. Ze hadden echter geen zin in een algehele terug roep actie (te kostbaar).
 
ArChie zei:
Hoe zit het met de BER waarden bij de digitale kanalen waarop je storing hebt?
Ik weet niet wat BER waarden zijn, en waar ik deze vinden kan?
 
ArChie zei:
deji1972 zei:
De ontvanger is nog nooit terug geweest voor een hardware revisie, echter ik heb er nog een op een ander adres en deze is wel al een keer terug geweest voor een hardware revisie (meen dat ze de hdmi connector hadden vervangen).
De hardware revisie betreft overigens geen HDMI connector vervanging, maar een revisie van de printplaat zelf waarbij chips gewijzigd zijn. Samsung heeft dat in de media altijd verkocht als slechte soldeerverbindingen van de HDMI connector, maar er was veel meer aan de hand. Ze hadden echter geen zin in een algehele terug roep actie (te kostbaar).
Ok dat wist ik niet, ik heb trouwens vandaag uit pure nieuwsgierigheid de decoder even opengemaakt, en het leek wel of de heren haast hadden met de reparatie, verbogen plaatwerk, gebroken plastic houders. Het is dat ik het nu pas zie. Ze moesten zich diep schamen om zo met de apparatuur om te gaan!
 
deji1972 zei:
ArChie zei:
Hoe zit het met de BER waarden bij de digitale kanalen waarop je storing hebt?
Ik weet niet wat BER waarden zijn, en waar ik deze vinden kan?
Inmiddels de BER waarden gevonden, deze zijn NUL. Wat ik wel zag is dat de frequentie wel verschillend is op de kanalen, nv Ned1 (474.00), RTL5 (546.00) en Net5 (514.00). Is dat een gebruikelijke waarde?
 
deji1972 zei:
Inmiddels de BER waarden gevonden, deze zijn NUL. Wat ik wel zag is dat de frequentie wel verschillend is op de kanalen, nv Ned1 (474.00), RTL5 (546.00) en Net5 (514.00). Is dat een gebruikelijke waarde?
Die frequentie waarden kloppen. Multikabel gebruikt in totaal 23 frequenties voor het doorgeven van de digitale TV signalen. Op elk zo'n frequentie zit een zogenaamde Transport Stream en binnen die Transport Stream worden een aantal digitale kanalen doorgegeven. De publieke Nederlandse kanalen zitten bij elkaar in de Transport Stream op 474 MHz.

Als die storing weer optreed moet je eens proberen of je tijdens de storing de BER waarde kan bepalen op de Nederlandse publieke kanalen. Die waarden zouden dan veel hoger moeten zijn dan 0 als het signaal de oorzaak is.
 
ArChie zei:
deji1972 zei:
Inmiddels de BER waarden gevonden, deze zijn NUL. Wat ik wel zag is dat de frequentie wel verschillend is op de kanalen, nv Ned1 (474.00), RTL5 (546.00) en Net5 (514.00). Is dat een gebruikelijke waarde?
Die frequentie waarden kloppen. Multikabel gebruikt in totaal 23 frequenties voor het doorgeven van de digitale TV signalen. Op elk zo'n frequentie zit een zogenaamde Transport Stream en binnen die Transport Stream worden een aantal digitale kanalen doorgegeven. De publieke Nederlandse kanalen zitten bij elkaar in de Transport Stream op 474 MHz.

Als die storing weer optreed moet je eens proberen of je tijdens de storing de BER waarde kan bepalen op de Nederlandse publieke kanalen. Die waarden zouden dan veel hoger moeten zijn dan 0 als het signaal de oorzaak is.
Tijdens deze groene en paarse flikkeringen blijft de waarde hetzelfde (NUL). Wil dit nu zeggen dat het signaal niet het probleem is? Ik vind het zo vreemd dat het alleen bij de publieke omroepen gebeurt. En daarbij ook nog eens mijn internet signaal niet goed meer is (heb het hier al bijna twee jaar en nog nooit internetproblemen gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan