Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Gelukkig is Humax geen Sony. ;)

Mijn ervaring is dat dingen die lekkere "tweakable" zijn verkopen als een tierelier.
Tja, dat weet ik nog zo net niet. Ik zag dat Cardwriter net weer de prijs van de 5050C met een paar euro heeft verlaagd, en dat zouden ze toch niet hoeven doen als het ding als een tierelier zou verkopen?

Maar goed laten we hopen dat het feestje van de grotere harde schijf gewoon blijft doorgaan. :)

Dat wordt afwachten wat de firmware update brengt ...
 
Zoals ik ook al zei mbt de Sony, want hier staat ook de Sony RDR-HX710 en daar kreeg ik idd geen grotere HDD in. Kreeg een HDD ERROR. De firmware helaas nooit kunnen vinden op internet.

Ik verwacht niet dat Humax een restrictie gaat inbouwen en ook geen 5050 met grotere HDD op de markt zal brengen. Anders hadden ze dat ook al gedaan met de 9200 lijkt me.

En moet Ziggo de nieuwe firmware niet eerst testen en goedkeuren?
Misschien moeten ze dan in hun testmoddel maar een 1TB inbouwen. Kan dat probleem al meteen getackeld worden. :wink:
 
Tja, dat weet ik nog zo net niet. Ik zag dat Cardwriter net weer de prijs van de 5050C met een paar euro heeft verlaagd, en dat zouden ze toch niet hoeven doen als het ding als een tierelier zou verkopen?
Ik denk dat dat meer te maken heeft met kwantiteit.
Mensen kijken op de pricewatch en kiezen dan al gauw diegene die net 3/5 euro goedkoper is dan de rest. Dan is die paar euro met de marge gauw genoeg weer terugverdient.

[EDIT]€320,- voor een Humax 5050C? Dat is een koopje! Er snel bij zijn dus. :D [/EDIT]
De prijs zal binnen een paar maanden wel op €299,- zitten.
De 5050C is dan ook al weer meer dan een half jaar op de markt.

En moet Ziggo de nieuwe firmware niet eerst testen en goedkeuren?
Misschien moeten ze dan in hun testmoddel maar een 1TB inbouwen. Kan dat probleem al meteen getackeld worden. :wink:
Misschien een ideetje voor anoniem om dat op te pakken? ;)
 
Zoals ik ook al zei mbt de Sony, want hier staat ook de Sony RDR-HX710 en daar kreeg ik idd geen grotere HDD in. Kreeg een HDD ERROR. De firmware helaas nooit kunnen vinden op internet.
Je kunt wel met succes een grotere harddisk (dan de standaard 160 GB) in deze Sony stoppen, alleen ziet de firmware dan nog steeds maar 160 GB, zodat je er niets aan hebt. Op de harddisks in Sony recorders staat een ID dat moet kloppen met een ID dat is opgeslagen in een EEPROM van het toestel, als dit niet klopt weigert de schijf dienst. Een nieuwe harddisk moet daarom eerst worden geformatteerd via het verborgen service menu, waarmee ook de ID op de nieuwe schijf kan worden gezet. Pas dan werkt het, maar zoals gezegd, je schiet er qua capaciteit niets mee op.

Ik verwacht niet dat Humax een restrictie gaat inbouwen en ook geen 5050 met grotere HDD op de markt zal brengen. Anders hadden ze dat ook al gedaan met de 9200 lijkt me.

En moet Ziggo de nieuwe firmware niet eerst testen en goedkeuren?
Misschien moeten ze dan in hun testmoddel maar een 1TB inbouwen. Kan dat probleem al meteen getackeld worden. :wink:
Ik denk niet dat Ziggo gemodificeerde ontvangers (of firmware daarvoor) gaat testen en certificeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat Ziggo gemodificeerde ontvangers (of firmware daarvoor) gaat testen en certificeren.

Ik weet niet wat Humax voor firmware aanlevert aan Ziggo en of het aan Ziggo bekend gemaakt wordt dat die ristrictie ingebouwd is/zit in de nieuwe firmware.
 
Als ik zeker weet dat 'ie goed werkt (maandje proefdraaien) durf ik de garantie wel te riskeren en dan gaat er zeker een grotere schijf in.
 
Ik heb na één dag meteen een 1Tb schijf er in gezet. Na het aanzetten geeft de Humax aan dat er geformateerd moet worden en daarna draait hij als een zonnetje.

Barlin
 
Als er na de 1 Tb nog onvoldoende ruimte zijn heb ik altijd nog een HDD van 320 Gb liggen :lol:
 
Ik heb gewoon een externe harddisk aangesloten. Werkt prima.

Ik ook, (1 TB) maar het over zetten van de Humax naar de ext. hd duurt tegenwoordig met Ned. 1,2, & 3 in HD wel erg lang, ik ga dus toch maar eens een grotere HD inbouwen om van het kopiëren af te komen.
Het lijkt wel of die usb draait op versie 1.1.
 
Terug
Bovenaan