• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uploaden van humax 9200C naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
ervaringen met Humax PVR9200 USB

Hoi allen,
Ík ben hier nieuw op de site en vandaar dat ik een paar vragen wil voorleggen aan geroutineerde gebruikers van de Humax 9200 duovisie PVR HDDrecorder.

Omdat er -naar mijn weten - geen apparaat op de markt is dat fungeert als kabeldecoder/harddiskrecorder/dvd recorder Dus een echte combi, moeten we ons maar tevreden stellen met de HUMAX duovisie 9200 PVR.
Deze heeft een USB 2.0 uitgang om te koppelen aan een PC (of ook een
HDD DVD recorder ??) Uit het forum heb ik berepen dat de USB 2.0 uitgang 1.0 gedrag vertoont dus traag is met het downloaden.

vraag: Hoe lang duurt het thans om 4,7 GB over te zetten naar een PC. ?

vraag: Is de snelheid van de USB 2.0 uitgang inmiddels met de laatste firmware aanzienlijk verhoogd?

vraag: Kan iemand mij informatie geven of de door mij gewenste functionaliteit: kabeldecoder/HDD/DVD recorder (mogelijkheid om rechtstreeks van de harde schijf van de kabeldekoder naar een DVD te branden thans in ontwikkeling is of sterker nog al reeds op de markt is dan wel via bepaalde technische aanpassingen zelf te vervaardigen is.


PS . Inmiddels van forumlid vernomen dat uploaden van de humax van 9 GB naar een pc ca. 2,5 uur duurt. Dat is ca. 15 min per Gb. Even ter vergelijk (is wel van een andere orde)Mijn Pioneer 555 HDD/DVD recorder doet over 4 GB vanaf zijn harde schijf ca. 15 min om die op een DVD+RW te branden. Die kan dan vervolgens prima in de PC geknipt en geplakt worden (progr. Shrink) en na het wederom branden heb je een fantastische DVD. Ging het maar zo makkelijk met de Humax als die ook naast zijn harde schijf een DVD speler/brander bezat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede vragen. Ik voeg graag eentje toe: kan ik ook op een memorystick opgenomen programma's uploaden? Of alleen via de computer (die dan usb master speelt)
 
Hoi allen,
vraag: Hoe lang duurt het thans om 4,7 GB over te zetten naar een PC. ?
Inderdaad (zoals je later zelf vernomen hebt) duurt het downloaden behoorlijk lang. Ik heb Humax media controller een download gedaan van een filmpje van 6 minuten. En dit downloaden duurde een HALF UUR!
Dit omdat het programma ter controle nog een 2e download doet omdat er vaak fouten ontstaan tijdens de 1e download. Deze download was overigens in .TS formaat (wat prima af te spelen is in de mediaplayer 11, dit in tegenstelling tot beweringen die hier eerder gedaan worden), en
was 220MB groot. Kwaliteit was zelfs op het tft super (lijkt een veel hogere resolutie dan op tv te zien is).
Omzettingen met anyvideo leverde een DVD file op van 45MB.
: Is de snelheid van de USB 2.0 uitgang inmiddels met de laatste firmware aanzienlijk verhoogd?
Zoals eerder in dit forum vermeld (en zo niet hier, dan wel in het oude tvhome forum) zal deze snelheid nooit hoger worden, puur omdat deze usb 2.0 poort geen hi-speed poort is.

Kan iemand mij informatie geven of de door mij gewenste functionaliteit: kabeldecoder/HDD/DVD recorder (mogelijkheid om rechtstreeks van de harde schijf van de kabeldekoder naar een DVD te branden thans in ontwikkeling is of sterker nog al reeds op de markt is dan wel via bepaalde technische aanpassingen zelf te vervaardigen is.
Op zich zou dit natuurlijk hardstikke mooi zijn, ware het niet dat hier altijd copyright problemen aan hangen. Bovendien vind ik het maar zonde om DVD's te branden als ik ze op harddisk kan plaatsen.
Wat wel al eerder gedaan is, is dat men aan deze Humax een externe harddisk gehangen werd (via een harddiskbay). Op die manier kun je makkelijk de harddisk in je pc plaatsen, en ook makkelijker vervangen door een grotere! Verwijzingen hiernaar vind je ergens anders in dit forum.
 
Goede vragen. Ik voeg graag eentje toe: kan ik ook op een memorystick opgenomen programma's uploaden? Of alleen via de computer (die dan usb master speelt)
Memorystick is inderdaad niet mogelijk. De pc speelt de master, en ziet de schijf als externe schijf die via speciale programmatuur te benaderen is.
Vanaf een laptop zaken toevoegen aan de harddisk kan weer wel..
 
Hardeschijf -TS files naar DVD

Ik heb bij tweakers een discussie gevonden, waar een hoop info te vinden is over de Humax 9200
Het vervangen van harde schijven!.
Omzetten TS files naar Divx of DVD met VideoReDo Plus
Enz, enz.

Er zijn zelfs mensen die de IDE kabels/voeding van hun Humax hebben verlengt en een grotere hardeschijf op de humax leggen.
Dit om te voorkomen dat ze telkens de humax moet open maken.

Ze kunnen dan de hardeschijf direct aan hun pc hangen en de benodigde file omzetten of kopiëren

Succes

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1200421
 
Er zijn zelfs mensen die de IDE kabels/voeding van hun Humax hebben verlengt en een grotere hardeschijf op de humax leggen.
Dit om te voorkomen dat ze telkens de humax moet open maken.
Komt mij bekend voor die opstelling. :wink:
 
uploaden van de Humax

Kern van het probleem blijft !! Snel van de Humax naar je PC overzetten is een crime en omdat er ook geen mogelijkheid is om naar een DVD te branden (digitaal heb je geen andere keuze.
Voordeel van naar je PC laden is dat je dan naar DVD kan wegschrijven.
(hebben ze het express zo langzaam gemaakt?)
Want back uppen op een DVD heeft 2 voordelen :
-je komt nooit schijfruimte te kort
-je kunt je DVD ook aan een ander laten zien (transportabel)
-Als je Humax apparaat of schijf in elkaar stort is er niks aan de hand
( je zult er maar een serie prachtige opera's van bv mezzo op hebben staan !!)

Gr. Peter Madlener
-
 
.....knip.....
Want back uppen op een DVD heeft 2 voordelen :
-je komt nooit schijfruimte te kort
-je kunt je DVD ook aan een ander laten zien (transportabel)
-Als je Humax apparaat of schijf in elkaar stort is er niks aan de hand
( je zult er maar een serie prachtige opera's van bv mezzo op hebben staan !!)

Gr. Peter Madlener
-
Dan komt weer een ander probleem om de hoek kijken en dat is dvd-rot.

Ontopic: Toch goed gezien een kabel verlengen, zou het mogelijk zijn om een converter voor de ide-kabel (incl. voeding) naar usb ertussen te zetten? Zodat je enkel een usb ziet op die box.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan