• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
..dit werkt alleen in combinatie met een Alphacrypt. ...


Deze tv's, zowel de JVC als de Humax hebben een volledige decoder ingebouwd, niet zoals de Sony's alleen maar de tuner.
Je hebt bij deze 2 jvc modellen dus geen CAM nodig, de smartcard gaat direct in de tv.
 
Welke decoders hebben ze precies ingebouwd? Ik kwam met snel googlen alleen Conax tegen.
 
Deze tv's, zowel de JVC als de Humax hebben een volledige decoder ingebouwd, niet zoals de Sony's alleen maar de tuner.
Je hebt bij deze 2 jvc modellen dus geen CAM nodig, de smartcard gaat direct in de tv.

Blijft natuurlijk van den zotte dat Ziggo kan afdwingen dat de enige manier om zonder onhandige STB te kijken naar de digitale zenders is om een TV te kopen van merken waarvan ik anders niet eens een seconde zou overwegen om er een TV van te kopen.

Kijk, als Ziggo nu zou zorgt dat de Sony Bravia V en W serie gecertificeerd worden, then we're talking.
 
Welke decoders hebben ze precies ingebouwd? Ik kwam met snel googlen alleen Conax tegen.

Deze tv's hebben een voor Ziggo gecertificeerde (dus Irdeto 2) decoder ingebouwd.

Daarnaast gaat dit topic of het ondersteunen / certificeren van CI+.
Doordat Ziggo dit gaat doen zal het voor meer merken intressant worden om een DVB-C tuner in hun tv in te bouwen. Doordat Ziggo ook een CI+ CAM wil gaan introduceren (zie hier ergens op het forum diverse uitspraken van Anoniem) kan men dus "wllekeurig" en tv met ingebouwde DVB-V tuner en CI+ slot aanschaffen en gebruiken icm Ziggo, en diens CAM.
Helaas zal dit alles wel nog even op zich laten wachten.

Anoniem heeft ook al meermaals laten weten dat CI+ niet 100% backward compatible is.
Kanalen die bijv. het "DRM" gedeelte actief hebben zullen via een CI slot niet werken. Of de CAM in het geheel wel geaccepteerd wordt en werkt in een CI slot kan ik helemaal niks van zeggen....
 
Blijft natuurlijk van den zotte dat Ziggo kan afdwingen dat de enige manier om zonder onhandige STB te kijken naar de digitale zenders is om een TV te kopen van merken waarvan ik anders niet eens een seconde zou overwegen om er een TV van te kopen.

Kijk, als Ziggo nu zou zorgt dat de Sony Bravia V en W serie gecertificeerd worden, then we're talking.

Een beetje off-topic, maar ik heb dit weekend thuis een JVC LT-32DC9 vergeleken met een Sony KDL-32W4000. Wat mij betreft is de JVC de winnaar omdat deze iets scherper beeld (minder korrelig en minder waas bij snelle beelden) geeft, met name bij SD uitzendingen. De Sony geeft daarentegen kleur en zwart iets beter weer. De verschillen zijn marginaal maar rekening houdend met het feit dat de JVC een gecertificeerde ontvanger heeft, heb ik uiteindelijk toch voor de JVC gekozen.
 
Een beetje off-topic, maar ik heb dit weekend thuis een JVC LT-32DC9 vergeleken met een Sony KDL-32W4000. Wat mij betreft is de JVC de winnaar omdat deze iets scherper beeld (minder korrelig en minder waas bij snelle beelden) geeft, met name bij SD uitzendingen. De Sony geeft daarentegen kleur en zwart iets beter weer. De verschillen zijn marginaal maar rekening houdend met het feit dat de JVC een gecertificeerde ontvanger heeft, heb ik uiteindelijk toch voor de JVC gekozen.

Offtopic:

Dan ben ik bang dat je niet met de instellingen hebt zitten switchen (blijkbaar zat de scherpte wat lager bij de Sony), want ik heb zelf de Sony KDL-32W4000 in bezit, en het is werkelijk een pareltje. SD is echt een wereld van verschil t.o.v. mijn vorige televisie (de 32D3000).

Met de 32D3000 had ik een alphacrypt kaart in bezit, maar ik was ervan bewust dat die geen lang leven was beschoren mbt Casema Digi (Nu Ziggo). Ik weet dat de Sony KDL-32W4000 CI+ ondersteunt, maar dan wel de eerste versie, dus weet ik niet of die ondersteunt wordt door Ziggo. Heb nu dus de Samsung H360R in bezit, en dat zit wel snor.
 
Vanaf wanneer ?

Vanaf wanneer gaat Ziggo CI+ doorvoeren ? Want als dat nog even duurt ga ik kijken of zo'n Alphacript kaart werkt in mn Sony Z4500, en dan zien we daarna wel weer...
 
Anoniem, medewerker van ziggo, heeft elders op het forum 2de helft of 2de kwartaal 2009 gemeld, even zoeken.
Het is vervolgens wel zaak om een tv te hebben die ook daadwerkelijk een CI+ slot heeft welke momenteel ook nog niet in de handel zijn. De huidige tv's met een CI-slot kunnen dus GEEN gebruik maken van CI+ technieken.
 
ok, cheers. Maar voor mij klinkt dat dus als dat men is er mee bezig, en een streven heeft mid 2009... Dus dat kan (niet geheel onwaarschijnlijk) ook later worden. Ik zit een beetje met het feit dat er nu nog geen goeie HD PVR is (en nee die Cisco vind ik niks, werk elke dag met Cisco apparaten, en om nu te zeggen dat ze bug vrij zijn.. nou nee..). En alleen een hd decoder kopen om die straks in te ruilen voor een pvr kost uiteindelijk meer dan nu alleen zo'n alphacrypt kaartje... Heb je andere ideeen d'r over dan hoor ik die graag, wellicht ken ik niet alle opties die er nu zijn :wink:
 
CI+ update Trusted Authority

Vandaag is de officiële website van CI+ (plus) gelanceerd. Op deze website is informatie te vinden m.b.t. CI+. Er is een rubriek FAQ beschikbaar en verder is er een download gedeelte waar het openbare deel van specificaties en Licentie informatie te vinden is.

www.ci-plus.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan