• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internetsnelheid

  • Onderwerp starter Pabloberg
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus normaal resetten door de spanning eraf te halen gaf niet dit effect ??
Wat voor merk/type modem hebben jullie (degenen waarbij het effect zou hebben)

Ik heb hier een Motorola SBV5121E, en nee, spanningsloos maken (ook meerdere uren) gaf niet dit effect, vreemd!!
 
Je moet de spanning er niet afhalen, gewoon het stroom erop laten.
Dan een dunne naald gebruiken en plusminus 5 a 10 sec wachten.
Daarna de naald eruit halen en dan gaat die alles aftasten.
Als alle lampjes weer branden, dan pas je computer aan zetten.
Bij werkt als een lieretier.

Rens
 
Goede tip Pablo! Ik ging echter tijdelijk (15 min) naar mijn normale snelheid maar het lijkt nu weer wat in te zakken? Misschien dat ik mijn pc eerst nog eens moet herstarten, maar zou ook aan de newsserver kunnen liggen.

Ik heb hier ook een Motorola SBV5121E staan en al weken lang problemen met de snelheid van mijn internet verbinding. Ik ben zelf van beroep network engineer en had eigenlijk alles al zo'n beetje uitgesloten. Het was voor mij dus duidelijk dat er iets aan de Ziggo zijde moest zijn veranderd. Maarja probeer dat zo'n muts op de supportdesk van Ziggo maar eens duidelijk te maken.

Gisteren dan ook bij mij eindelijk een Ziggo monteur langs geweest welke een andere splitter (UMU-01) heeft geplaatst. E.e.a. zou te maken hebben met een aanpassing die Ziggo op haar netwerk aan het doorvoeren is om hogere snelheden mogelijk te maken. De oude splitter (Tratec CFS-02/60) die ik had zou daardoor problemen zijn gaan geven op de doorlusdoos waar deze op zat. De monteur heeft ook bij mij met zijn eigen laptop getest, alles ging daarop goed. Echter op mijn pc nog niet maar dat was volgens hem te wijten aan mijn eigen wireless voorziening. Jammer dat ik niet zelf thuis was op dat moment!

Was nu weer aan het testen met mijn pc rechtstreeks aan de kabelmodem, wat nog steeds slecht ging. Dus maar weer eens neuzen in de Forums en ja hoor daar stond een goede tip! Wat ik echter nog niet kan plaatsen is dat het met de laptop van de Ziggo monteur in meerdere gevallen wel goed ging en bij eigen pc's pas na een reset van het modem?

De tip lijkt mij ieder geval wel van dermate grote waarde voor vele Ziggo gebruikers om hem op de hoofdpagina te vermelden! Misschien dat iemand van het MGV bestuur dit kan/wil regelen?

Peter
 
De tip lijkt mij ieder geval wel van dermate grote waarde voor vele Ziggo gebruikers om hem op de hoofdpagina te vermelden! Misschien dat iemand van het MGV bestuur dit kan/wil regelen?
Ik denk dat het niet werkt en dat het door toeval beter gaat bij jullie omdat je misschien nu met je modem op een ander kanaal staat, wat later missschien weer terug schakelt.

Mijn snelheid was ook niet heel erg goed de laatste week, ipv 20Mbit zakte hij savonds in tot 10 tot 12Mbit, dus ik dacht laat ik de reset-truuk ook even doen. Nou dat werkt dus totaal averechts hier, ik zit nu ook op een ander kanaal en heb nog maar 3 Mbit over nu, terwijl mijn upload ook 3Mbit is..... Dus het werkt niet altijd, het zorgt er alleen voor dat je misschien naar een ander kanaal op het CMTS gaat wat soms dus nog slechter kan uitpakken zo te zien....
 
Bij het downloaden van het 100MB bestand middels FTP blijf ik steken op 441 kB/sec! Dit komt neer op een 4 mb verbinding, dus de helft van wat het zou moeten zijn. Het wordt tijd dat ik ook maar eens het internetdeel van mijn abonnement ga halveren! De maximale downloadsnelheid van mijn abonnement zou in de eerste 2 weken van december ook nog eens naar 10 mb gaan. Laten ze eerst maar eens zorgen dat die 8 mb weer wordt gehaald!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan