• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Standaard start AV2 op

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mesa57

Sinds ik de CAM heb aangebracht gaat mijn KLDW5500, als ik hem aanzet, standaard op AV2 staan (zit een dvd speler aan die uit staat). Daarvoor was het de laatst gekozen ingang (meestal hdmi-1 waar de Humax op zit).
Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat hij standaard met TV/Digital opstart ?
 
Sinds ik de CAM heb aangebracht gaat mijn KLDW5500, als ik hem aanzet, standaard op AV2 staan (zit een dvd speler aan die uit staat). Daarvoor was het de laatst gekozen ingang (meestal hdmi-1 waar de Humax op zit).
Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat hij standaard met TV/Digital opstart ?

Haal eerst die Humax eraf en kijk of het opgelost is.

Raar, DVD-speler heb ik ook op AV2 zitten, geen probleem, echter alleen beeld-output naar de tv middels de gele cinch plug in een scart met cinch-ingangen erop vanuit mijn Sony DVD-speler (heeft geen HDMI). Mijn humax IR-Fox zat op AV1 en die aansluiting is nu leeg.
Kijk eens in de instellingen waar alle aansluitingen staan voor de settings (het menu met AV1, AV2, HDMI, PC of eventueel de "options toets op de AB.
 
Humax losmaken maakt niks uit (is via HDMI 1 aangesloten).
Wel de scart - scart verbinding van de dvd speler.
Als ik die loshaal start de TV gewoon op TV/Digital op.
De scart er uit laten is natuulijk geen optie. Ik kan nergens een optie
vinden om TV/Digital als default in te stellen ....
 
Op je TV > Menu > instellingen >AV INgang >Waar staat deze op ????
Moet volgens mij op Auto staan , meschien is dit het ?
Succes
 
AV2 ingang staat op ''auto"
Andere keuzes zijn o.a. s-vhs en zo.
Gaat dus meer over het formaat van het signaal.
 
Op je TV > Menu > instellingen >AV INgang >Waar staat deze op ????
Moet volgens mij op Auto staan , meschien is dit het ?
Succes

Bij scartkabels kan door een signaal op het juiste pootje een tv geinstrueerd worden om automatisch naar het bijbehorende kanaal te springen. Normaal wordt dit signaal alleen gegeven als het apparaat ook daadwerkelijk aan staan. Er zijn ook apparaten die in de standby stand het betreffende signaal afgeven. De Wii bijvoorbeeld met een scartkabel doet hetzelfde wanneer deze niet uit (rood ledje) maar standby (oranje ledje) staat. Jouw dvd speler heeft kennelijk dezelfde onhebbelijke eigenschap.

Oplossing 1:
Het betreffende draadje in de scartkabel losmaken/doorknippen of een scartkabel zoeken waarin deze niet wordt doorgegeven.
Oplossing 2:
Soms kan deze instelling in de tv of dvd speler ongedaan gemaakt worden. Goed zoeken in de menu's
Oplossing 3:
Bij meerdere scart aansluitingen kan het wel eens zo zijn dat dit schakelsignaal op een andere aansluiting niet wordt gebruikt. Wisselen kan dan dus helpen.
Oplossing 4:
Koop een Harmony of dergelijke afstandsbediening. Deze kan na het aanzetten van de decoder en tv de tv alsnog terugzetten op het juiste kanaal.
 
Oplossing 3 - Op AV1 kan ik geen s-vhs signaal doorgeven, en dat is toch beter van kwaliteit
Oplossing 4 - Beetje dure oplossing :cool:
Oplossing 1 - Zou kunnen als ik het exacte pennetje weet
Oplossing 2 - Ik zal zeker het menu van de DVD speler doorspitten. Dat van de TV had ik al gedaan.

Bedankt voor de suggesties !
 
oplossing 4 is wel heel handig hoor ;) oplossing 1 moet je met google zo kunnen vinden. Gaat wat lastiger hier vanaf de telefoon... ;)
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Oplossing 1 heeft dan weer als nadeel dat de automatische omschakeling tussen 4:3 en 16:9 formaat niet meer werkt. (Geen probleem natuurlijk als je 4:3 materiaal liever in uitgerekt formaat wilt bekijken.)
 
Oplossing 1 heeft dan weer als nadeel dat de automatische omschakeling tussen 4:3 en 16:9 formaat niet meer werkt. (Geen probleem natuurlijk als je 4:3 materiaal liever in uitgerekt formaat wilt bekijken.)

Naast de signalering op de betreffende SCART pin genereren ook alle decoders een WSS signaal op de (SD) videouitgangen waarmee recente TV's ook het 4:3 en 16:9 signaal kunnen detecteren.

Het gaat hierbij dan trouwens om pin 8 van de SCART: SCART Euro AV Connector pin layout
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan