• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tussen wal en schip?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik niet snap is dat een simpele bestelling van alles-in-1 extra die ik 2 maanden geleden besteld heb, en nu blijkbaar is "kwijt" gemaakt door Ziggo niet kan worden gerealiseerd? Hoe moeilijk kan het zijn?
:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Even alles goed zetten in de database, modem configuratie aanmaken, modem resetten, nummer porteer opdracht eruit naar KPN, klaar! Al met al maximaal een kwartiertje werk, schat ik zo, en da's dan nog mèt een bakkie koffie erbij :rolleyes:


idd. gisteren maar weer eens gebeld. daar konden ze in het systeem niet terugvinden dat ik maandag ook al had gebeld. die knakker die ik maandag dus heb gesproken heeft niks ingevoerd terwijl hij tegen mij zei dat hij de taak direct de deur uit had gedaan. gisteren iemand anders gesproken en die heeft dus weer een taak aangemaakt. ga ik maar vanuit.
nu maar hopen dat de TD de melding niet sluit met de mededeling: er is een storing.:shock::censored:
 
Ook ik heb vanmorgen maar weer eens naar de help desk gebeld (ik ben de tel kwijt hoevaak ik nu al gebeld heb). Stug volhouden nietwaar?

Na de inmiddels normale wachttijden van 20 minuten, kreeg ik iemand van de afdeling "wijzigen" aan de lijn. Na de gebruikelijk postcode en huisnummer uitwisseling hele verhaal nog maar eens uitgelegd (zie begin van dit draadje). De pogingen van vorige week van afd. "verkoop" die mijn eerdere bestelling hadden geannuleerd (en vervolgens tot de ontdekking kwam dat een nieuwe bestelling niet mogelijk was vanwege ons tel. nummer dat al in de ziggo centrale staat) zo waar terug gevonden. Maar omdat er verder geen vervolg opdracht stond, gebeurde er dus niets. Ik had kunnen wachten tot ik een ons woog. Goed dus dat ik nog maar eens belde.

Afijn, van "wijziging" naar "verkoop", toen "td", weer in de "wacht" (weer 20 minuten), daarna weer "wijziging" (td kan niets doen als er geen opdracht is ingegeven). Ik kreeg zo langzamerhand, na méér dan een uur aan de lijn, het kastje-muur gevoel, máár ik ben kalm gebleven!

Mijn huidige situatie is duidelijk niet afgedekt door de storings diagrammen van de help desk, want men wist niet goed hoe nu verder. Toch stug volgehouden en uiteindelijk weten te bereiken dat een medewerker van "wijziging" het uit zou zoeken en mij diezelfde dag zo wie zo nog terug zou bellen.

Na 1,5 uur inderdaad teruggebeld (is er dan toch nog hoop voor ziggo?) met de toezegging dat nu duidelijk was wat ik wilde (Alles-in-1 Extra mèt nummerbehoud) en dat men er alles aan ging doen om dit voor elkaar te maken. Wanneer dit wonder zou geschieden kon ze er echter niet bij vertellen. We wachten het nog even af...
 
messed-up;124362 Wonderen zijn niet te plannen :mrgreen:[/quote zei:
ook ik ben teruggebeld:) 2x zelfs 1 keer had ik geen tijd en toen heb ik de afspraak gemaakt dat ze me om 21:00 konden bereiken. en verdomd. stipt om 21:00 ging de telefoon en had ik iemand van de TD aan de telefoon.
het kan dus toch:wink::pompom:

hij wist mij te vertellen dat mijn modem niet goed geactiveerd was (waarschijnlijk omdat ik hem heb aangesloten tijdens het overzetten van @home naar Ziggo). ze gaan dit nu met de hand invoeren en zou maandag klaar moeten zijn. dus nog maar even geduld:sleep::giveup:
 
Deze week wederom een bewijs van de administratieve chaos bij ziggo. Vorige week had ik (eindelijk, na 2 maanden proberen) schriftelijk een bevestiging van opzeggen film1 per 31-oct, inclusief een berekening van de nieuwe maandlasten.
Begin deze week eens kijken bij "mijnziggo" en op de online factuur staat doodleuk weer film1 vermeld. :shock:

Zucht..., maar weer eens bellen dus. Het zou nu allemaal goed komen, en die extra maand wordt verrekend met volgende maand.

Nog even gevraagd naar de status van mijn "alles-in-1 extra" bestelling, daar werd aan gewerkt.

tik, tak, tik, tak, ...
 
Wat ik niet snap is dat een simpele bestelling van alles-in-1 extra die ik 2 maanden geleden besteld heb, en nu blijkbaar is "kwijt" gemaakt door ziggo niet kan worden gerealiseerd? Hoe moeilijk kan het zijn?
:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Even alles goed zetten in de database, modem configuratie aanmaken, modem resetten, nummer porteer opdracht eruit naar KPN, klaar! Al met al maximaal een kwartiertje werk, schat ik zo, en da's dan nog mèt een bakkie koffie erbij :rolleyes:

Ik denk dat ze graag zouden willen dat het zo eenvoudig zou zijn. In dergelijke systemen hangt het een vaak vast aan het ander dwz zonder dat een order alle benodigde stappen doorloopt worden opvolgende stappen niet gerealiseerd, en zijn opvolgende systemen niet gereed. Vaak kan dit niet zonder meer even handmatig worden ingevoerd. En een kwartiertje werk... ik durf het ten zeerste te betwijfelen.

Je telefoonnummer is op dit moment nog wel actief bij KPN?
 
Dan zal dus de order eerst correct in het systeem moeten staan gok ik zo voordat er een nummerportering ingeschoten kan worden. Simpel gezegd denk ik dat er eerst een werkende lijn moet zijn voordat er ook maar spraken kan zijn van een nummerportering.
 
Het enige dat ik bij de help desk voor elkaar kan krijgen is dat ze zien dat het uitgezocht moet worden. Enige vorm van communicatie over de voortgang van dit blijkbaar zeer moeizame process is ziggo vreemd!
Dit weekend maar eens een chat sessie geprobeerd. De ziggo medewerker kon mij niet helpen. Enige voordeel van de chat sessie was dat ik vrijwel direct "aan de beurt" was en dus geen 20 minuten hoefde te wachten op mijn "hulp"

Tot overmaat van ramp staat in een wijzigingsbrief van ziggo over opzeggen van film1, die zoals je hierboven kunt lezen ook maar "half" is verwerkt, een aanbeveling om alles-in-1 pakket te bestellen... aaargh!! :censored::censored::evil:
 
Excalibur zei:
Dan zal dus de order eerst correct in het systeem moeten staan

Even voor alle duidelijkheid:

Huidige situatie (volgens mijn ziggo):

  • Internet Z3
  • Televisie Z1
  • Digitale Televisie (2x) ivm extra decoder bij bestelling (wat is het verschil tussen Digitale Televisie en Televisie Z1 :confused:)
  • Film1 (per 31/10 opgezegd)
  • Digitaal Totaal pakket (1x)
  • Telefonie via KPN

Gewenste situatie:

  • Alles-in-1 Extra
  • Digitale Televisie (2x) ivm extra decoder bij bestelling
  • Digitaal Totaal pakket

Wie regelt dit "even" voor me?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan