• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gaat Ziggo proberen het gebruik van de Alphacrypt te saboteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het antwoord is eenvoudig, met tuner kaarten kunnen we niet voldoen aan de content security / copy protectie eisen, waar wij aan gehouden worden vanuit de contentproviders.

Allereerst ook mijn waardering voor de reacties van Anoniem. Het is natuurlijk moeilijk om de lastige klanten tevreden te houden. Ik begrijp ook dat dat niet altijd mogelijk is.

De laatste (non-)respons op mijn vraag over een officiele DVB-C kaart en het uitblijven van antwoord op de bijdrage erachteraan van Mr. Parker roepen ook bij mij het idee op van het niet kunnen/willen reageren op moeilijke vragen. Ziggo doet er m.i. verstandiger aan om in overleg te treden met een fabrikant van Tunerkaarten als men het huidige beleid wil voortzetten. In nederland hebben we er de ervaring mee dat het soms beter is om te reguleren dan om iets te verbieden. Dan creeer je namelijk een vraag naar een alternatieve oplossing (zie ook de ervaring met de AlphaCrypt). De techniek staat nooit stil. Hou de hand aan het stuur!

Waar nodig zal ik Ziggo als klant per brief om een uitspraak vragen, gewoon rechttoe rechtaan. Deze uitspraken zal ik posten op dit forum.
 
Off-topic maar ik word een beetje ziek van dat hele "content security / content protectie" gebeuren. Zodra 1 of andere Jan Doedel gaat uitmaken met welke apparatuur en op welke manier ik tv kijk, dan zoek ik wel een andere manier. En ik denk niet dat ik de enigste ben.
 
Het antwoord is eenvoudig, met tuner kaarten kunnen we niet voldoen aan de content security / copy protectie eisen, waar wij aan gehouden worden vanuit de contentproviders.

Misschien een hele blonde en wellicht kort door de bocht opmerking van mijn kant: hoeft DVB-S (lees Canal Digitaal) dan niet te voldoen aan de security/copy protectie eisen? Voor DVB-S zijn namelijk wel goedgekeurde ontvangers met ingebouwde Seca decodering (waarin rechtstreeks de smartcard van canaldigitaal geplaatst kan worden) en, voor degene die een DVB-S onvanger heeft met een CI slot, een door canaldigitaal goedgekeurde CI module (waarin de smartcard van canaldigitaal geplaatst kan worden).

Om mijn blonde reactie maar even te vervolgen en de discussie wat te voeden: is irdeto codering misschien zo brak en seca/seca2 wellicht beter dat deze wel aan de security/copy protectie eisen voldoet?

BR, René
 
Het antwoord is eenvoudig, met tuner kaarten kunnen we niet voldoen aan de content security / copy protectie eisen, waar wij aan gehouden worden vanuit de contentproviders.

In dat geval kunnen politiek24 en de tweede kamerlijn dus gewoon unscrambled op DVB-C ;)
 
Het antwoord is eenvoudig, met tuner kaarten kunnen we niet voldoen aan de content security / copy protectie eisen, waar wij aan gehouden worden vanuit de contentproviders.

Eindelijk het echte antwoord :wink: Dank anoniem. Vermoedde dat al.
 
Off-topic maar ik word een beetje ziek van dat hele "content security / content protectie" gebeuren. Zodra 1 of andere Jan Doedel gaat uitmaken met welke apparatuur en op welke manier ik tv kijk, dan zoek ik wel een andere manier. En ik denk niet dat ik de enigste ben.

Probleem is alleen dat die leuke contentproviders proberen elke manier van kijken te reguleren. Gaat ze niet lukken, maar wat ze wel gaat lukken is dat elke betaalde manier van kijken zo ontzettend gebruikersonvriendelijk wordt dat iedereen straks maar van internet gaat downloaden van de paar übergeeks die dit natuurlijk altijd wel kunnen hacken.

Dan je zin? Niemand betaald meer en er kan helemaal geen content meer gemaakt worden.

Ik ben graag bereid te betalen, maar zonder al die beperkingen graag!

Maar begrijp dat helaas Ziggo vrees ik weinig keus heeft dan hier in mee te gaan: zonder content geen Ziggo. Hoop alleen op enige tegendruk, want als iedereen alles download koopt niemand pluspakketten digitale TV. Wellicht dat ze dan wel weer meer verdienen aan de upgrade van de internetsnelheden van al hun klanten.
 
Het antwoord is eenvoudig, met tuner kaarten kunnen we niet voldoen aan de content security / copy protectie eisen, waar wij aan gehouden worden vanuit de contentproviders.

Dank je voor je snelle en duidelijke antwoord Anoniem.

Zoals ik al meldde hou je techniek niet tegen. De Dreambox is je vast niet onbekend. Wanneer er een nieuwe muur wordt gebouwd zullen er altijd weer freaks zijn die er een gat in maken. Ook Blu-Ray films kun je inmiddels volop kopieren en vinden op internet. Het is een kwestie van tijd en geld. Het is alleen zo vervelend dat de mensen die je produkt rechtmatig willen gebruiken er op deze manier het slachtoffer van worden.

We weten nu dan inmiddels dat de AlphaCrypt zal worden uitgeschakeld door Ziggo. Eindelijk een duidelijke stellingname. Voor de rest is alles een kwestie van tijd en geld en ontevreden klanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan je zin? Niemand betaald meer en er kan helemaal geen content meer gemaakt worden.
Als het daarop zou uitdraaien, dan ligt het probleem toch echt niet bij de consument. Daarbij komt, nu kan je al alles downloaden, en toch zijn er genoeg mensen die zooi kopen. En content word altijd gemaakt, daar heb je de "content-providers" niet voor nodig. Genoeg artiesten en creatieve mensen die het zonder kunnen.

Ik ben graag bereid te betalen, maar zonder al die beperkingen graag!
Dat geldt voor de meeste mensen, maar daar gaat de hele discussie niet over. De content-industrie wil meer controle om mensen meer te laten betalen. In begintijde van iTunes hebben ze nog geprobeerd die zover te krijgen om ineens 2 dollar (met DRM) per nummer te rekenen. Gelukkig zag iTunes dat niet zitten, maar daar gaat het om. Controle = meer geld. Kijk eens naar de regio-codes bij DVD en Blu-Ray. Kijk dan eens naar de prijsverschillen tussen bv de VS en Europa.

want als iedereen alles download koopt niemand pluspakketten digitale TV.
Valt wel mee. Mensen die genoeg geld hebben nemen ze toch wel voor de leut, en mensen die prijsbewust zijn, kiezen andere alternatieven.
VoD zou wel interessant kunnen zijn, als er bioscoopfilms op zouden verschijnen. Als je een goede tv en geluidsset hebt, is het een alternatief voor de bios (nou ja, niet helemaal, maar als je 50km van de dichtsbijzijnde fatsoenlijke bios woont, weer wel).

We weten nu dan inmiddels dat de AlphaCrypt zal worden uitgeschakeld door Ziggo.
Dat haal ik niet uit het verhaal, wel dat er voor toekomstige diensten geen CI/CAM support zal zijn. Op het moment dat Ziggo dat doet, krijgen ze een golf van negatieve publiciteit over zich in (krijgen ze nu al, maar vroeg of laat word dat wel minder) en verliezen ze klanten. Veel mensen die een media-center hebben en er tevreden mee zijn. Ik denk dat die mensen eerder naar de Sat of Digitenne gaan kijken, als dat ze hun geliefde media-center opgeven.
 
Ik denk dat die mensen eerder naar de Sat of Digitenne gaan kijken, als dat ze hun geliefde media-center opgeven.

Digitenne is geen alternatief: erg weinig zenders in erbarmelijke kwaliteit. Zelfs analoog Ziggo heeft meer zenders in betere kwaliteit.

Voor satelliet kan ik me niet voorstellen dat Canal Digital zich wel aan de eisen van contentproviders kan blijven onttrekken. Als Canal Digital straks premium content wil kunnen leveren zullen ze min of meer gedwongen worden ook aan de CI+ te gaan is mijn heel erg sterke vermoeden. En zonder premium content lijkt me het produkt straks lastig te verkopen.
Los daarvan: een schotel plaatsen stuit nog steeds op veel problemen (welstandscommissies, gedoe met kabels trekken en bij mij iig het allerbelangrijkste: een absolute veto van vriendin).

Kortom: het enige echte alternatief is al die premium content dan maar via internet te downloaden en alleen analoog te houden. Analoog werkt tenminste wel gewoon op mijn Windows Mediacenter.
Niet dat ik al zo ver ben: maar begin het redelijk beu te worden dat hele DRM circus.

De contentproviders moeten toch inmiddels weten dat DRM niet werkt: het wordt ALTIJD gekraakt, dus illegale kopieën blijven bestaan en bij welwillende klanten leidt het tot een kopersstaking.

Maar goed: de anti DRM discussie hier weer overdoen is wellicht wat onzinnig hier. Blijf me alleen verbazen dat ze het blijven proberen.

BTW: VoD interessant? Mijn ervaring bij UPC was dat je veel geld vragen voor slechte films, de goede films had ik meestal al op DVD of BluRay, de minder goede films download ik dan wel. Ik weet, niet iedereen is handig met downloaden en die films op je TV toveren, maar ik vraag me toch echt af hoe groot de markt is als Ziggo idd voor VOD een tientje per maand gaat vragen. Ik kan het best betalen dat tientje, maar met alle beperkingen vind ik het echt te duur.
 
Digitenne is geen alternatief: erg weinig zenders in erbarmelijke kwaliteit. Zelfs analoog Ziggo heeft meer zenders in betere kwaliteit.

Digitenne is op zich best een alternatief, eventueel als aanvulling op analoge kabel. Er zijn ook dergelijke tunerkaarten/sticks te koop die deze combinatie ondersteunen. Daar moet je dan alleen een CI-module van de bijbehorende fabrikant en de CAM-aanbieding van digitenne met de binnenantenne (89,90) bijnemen. Als je kiest voor een USB-variant (niet die AnySee30 van digitenne want naar verluid is die slecht) kun je hem nl. ook op je laptop meenemen naar de camping o.i.d. DVB-T wordt ook nog eens standaard ondersteund door MCE. Dat is flexibel en makkelijk voor een hoop mensen. Bij mij thuis is de kwaliteit van de 3 FTA-zenders en TVWest ook vrij aardig, maar ja ik woon dan ook in een grote stad.

Voor satelliet kan ik me niet voorstellen dat Canal Digital zich wel aan de eisen van contentproviders kan blijven onttrekken. Als Canal Digital straks premium content wil kunnen leveren zullen ze min of meer gedwongen worden ook aan de CI+ te gaan is mijn heel erg sterke vermoeden. En zonder premium content lijkt me het produkt straks lastig te verkopen.
Los daarvan: een schotel plaatsen stuit nog steeds op veel problemen (welstandscommissies, gedoe met kabels trekken en bij mij iig het allerbelangrijkste: een absolute veto van vriendin).

Zo, dus Ziggo is niet je enige beperking :) Maar verder heb je absoluut gelijk. Een heel groot deel in NL is cooperatiewoning en huurders krijgen gerommel met de gemeente.

Kortom: het enige echte alternatief is al die premium content dan maar via internet te downloaden en alleen analoog te houden. Analoog werkt tenminste wel gewoon op mijn Windows Mediacenter.
Niet dat ik al zo ver ben: maar begin het redelijk beu te worden dat hele DRM circus.

De contentproviders moeten toch inmiddels weten dat DRM niet werkt: het wordt ALTIJD gekraakt, dus illegale kopieën blijven bestaan en bij welwillende klanten leidt het tot een kopersstaking.

Maar goed: de anti DRM discussie hier weer overdoen is wellicht wat onzinnig hier. Blijf me alleen verbazen dat ze het blijven proberen.

En vergeet niet dat de digitale kabeloplossing van Ziggo vrij duur is voor wat je ervoor krijgt. Bovendien heb je niet de mogelijkheid om met de content te doen wat je wilt, en als je HD zou willen, betaal je je blauw voor 5 zenders. Een uitbreiding van dat aanbod gaat traag en is beperkt gezien de bandbreedte op de kabel. Ik vraag me echt af hoeveel HD-abbonnees Ziggo heeft. Wie wil nu minimaal 200 euro betalen voor die HD-content? Juist: voor een groot deel dezelfde beeldbuisfanaten als zij die het op willen nemen, een beperkte groep, aldus Anoniem. Dezelfde groep die nu als illegaal wordt neergezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan