• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

modulation unknown

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

geerten

Wat betekent modulation unknown ?
Code:
Downstream Bonded Channels
Channel    Lock Status    Modulation    Frequency      Power        SNR
1          Locked         QAM256       218000000 Hz    5.0 dBmV    40.3 dB
2          Locked         unknown      178000000 Hz    6.8 dBmV     0.0 dB
3          Locked         QAM256       186000000 Hz    6.1 dBmV    40.7 dB
4          Locked         QAM256       194000000 Hz    5.8 dBmV    40.9 dB
5          Locked         QAM256       202000000 Hz    5.6 dBmV    40.9 dB
6          Locked         QAM256       210000000 Hz    5.3 dBmV    40.4 dB
7          Locked         unknown      226000000 Hz    5.8 dBmV     0.0 dB
8          Locked         QAM256       234000000 Hz    5.4 dBmV    40.6 dB
M'n downloadsnelheid is ongeregeld maar voornamelijk beroerd. (Sinds vrijdag voor zover ik weet.)
Ik heb het modem uitgezet, de kabels nagelopen en de connectors extra aangedraaid, maar daarna nog steed hetzelfde.
Ligt dit aan het modem of aan het binnenkomende signaal ?
 
Wat betekent modulation unknown ?
In dit geval dat je modem op het genoemde kanaal geen geldig DOCSIS signaal kan ontvangen. In je voorbeeld werkend 2 kanalen niet goed.
Ligt dit aan het modem of aan het binnenkomende signaal ?
Dat kan allebei het geval zijn. Als het al even zo is en er geen storingen bekend zijn op de storingen pagina, zou ik de helpdesk even bellen. Die kunnen ook in je modem kijken. Hou zelf ook even in de gaten of het altijd deze 2 kanalen zijn die problemen geven of dat ineens meerdere kanalen of andere kanalen uitvallen.
 
Sinds vanochtend is channel 2 weer normaal, en haal ik ook weer mijn downloadsnelheid.
Omdat channel 7 nog wel op unknown staat toch maar even met Ziggo gebeld, maar omdat de snelheid weer OK is en alle groene lampjes branden zag die meneer geen reden om iets te ondernemen. Als het weer slecht is mag ik opnieuw bellen...
 
En nu zit channel 2 dus weer fout en mag ik morgen dus weer bellen...
(Alle lampjes branden nog steeds, trouwens.)
 
Opgelost.
Vanmorgen had ik pas weer de tijd om te bellen, en dit keer kreeg ik iemand die ook kon zien dat er iets niet goed zat. Monteur was er vanmiddag al, die heeft op het AOP een beter afgeschermde verdeler gezet, en klaar is kees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan