• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net terug van vakantie (3 weken) ....... alle opnames zijn mislukt!
Daarvoor nog nooit een mislukte opname gehad terwijl ook dan de Humax soms in standby stond.
Wellicht gaat er iets mis als de Humax langer dan een bepaalde periode in standby staat?

Alle mislukte opnames zijn trouwens in tweevoud in de medialist terug te vinden. Allen met 0 minuten tijdsduur.

Balen dus...... :sad:
 
Probleem is dat ik inderdaad s'nachts en s'ochtends vroeg vaak dingen opneem (afgelopen nacht b.v. om 2 uur de film "Coma" opgenomen op TCM).
Maar ik kan het eens proberen als ik s'nachts niks op de timer heb staan.
Ik denk niet dat het tijdstip of de duur van belang is.
Je zou dus ook kunnen proberen hem per dag gewoon een keer uit en weer aan te zetten op een tijdstip dat het je uitkomt.
Maar koester niet teveel hoop. Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

En het blijft een work-around, mocht het werken.

Marc
 
Op myhumax.nl kon ik geen contactinformatie vinden (alleen voor verkoopadressen, maar niet voor service), en op de één of andere manier ben ik daarvandaar toen doorgelinkt naar Humax Europe en toen naar Humax Engeland. Maar het mag de pret niet drukken. Wie weet stuurt Humax Engeland het wel weer terug naar Humax Nederland :)

Edit: Wacht eens even...ik heb al eens contact gehad met hun over m'n 9200 :) Dus een direct emailadres moet nog in m'n emailprogramma staan.
(reutel reutel)....email verstuurd naar copaco.nl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tijdens onze vakantie zijn 11 van de 17 geprogrammeerde opnamen mislukt, waaronder 2 dubbele afleveringen van "Lost". Niet alleen gigantisch balen, maar ook lastig uit te leggen aan mijn gezinsleden. Totaal onacceptabel voor zo'n splinternieuw apparaat (sinds eind mei 2009 in mijn bezit) dat "Ziggo gecertificeerd" en volledig uitgetest zou zijn. Voor zover mij bekend is mijn Ziggo abonnementsgeld ten volle betaald, is de (oranje) smartcard volgens de voorschriften geactiveerd en heb ik de opnamen via de EPG geprogrammeerd. Wat mij betreft had het apparaat gewoon betrouwbaar moeten opnemen. Als ik soortgelijke ervaringen van anderen lees, dan kan ik niet anders concluderen dan dat de gebruikte techniek (nog) niet volwassen genoeg is om op zo'n grote schaal te worden uitgerold. Erg jammer, want van de opnamen die wél zijn gelukt is de beeld- en geluid kwaliteit uitstekend.
P.S.: Wie kan mij helpen aan de twee dubbele afleveringen van "Lost" van 17 en 24 juli 2009?
 
Tijdens onze vakantie zijn 11 van de 17 geprogrammeerde opnamen mislukt, waaronder 2 dubbele afleveringen van "Lost". Niet alleen gigantisch balen, maar ook lastig uit te leggen aan mijn gezinsleden. Totaal onacceptabel voor zo'n splinternieuw apparaat (sinds eind mei 2009 in mijn bezit) dat "Ziggo gecertificeerd" en volledig uitgetest zou zijn. Voor zover mij bekend is mijn Ziggo abonnementsgeld ten volle betaald, is de (oranje) smartcard volgens de voorschriften geactiveerd en heb ik de opnamen via de EPG geprogrammeerd. Wat mij betreft had het apparaat gewoon betrouwbaar moeten opnemen. Als ik soortgelijke ervaringen van anderen lees, dan kan ik niet anders concluderen dan dat de gebruikte techniek (nog) niet volwassen genoeg is om op zo'n grote schaal te worden uitgerold. Erg jammer, want van de opnamen die wél zijn gelukt is de beeld- en geluid kwaliteit uitstekend.
P.S.: Wie kan mij helpen aan de twee dubbele afleveringen van "Lost" van 17 en 24 juli 2009?

Inderdaad volkomen onacceptabel. Je koopt juist de 5050 om ermee op te nemen want anders was de Humax 5000 wel voldoende geweest.
Zo als gezegd ga ik wel weer opnemen op mijn analoge dvd recorder en heb ik aan de 5050 een duur betaalde gewone decoder.:sad:
Ziggo had nooit z'n goedkeuring mogen afgeven voor dit apparaat want het deugd gewoon niet!
Maar belangrijker nog: wat doen we eraan?
 
Emailen naar Humax en Ziggo.
Wie weet als er genoeg klachten binnen komen, dat ze er ook echt iets aan gaan doen.
 
Wow....en nu al een reaktie terug van Humax :)


Onderstaand probleem is bekend.
We zijn druk bezig dit op te nemen in onze eerstvolgende firmware update.
De enige oplossing die we op dit moment kunnen bieden is, dat als u een geprogrammeerd programma wilt opnemen de decoder aan te laten staan. Dus niet in de standby modus.

Met vriendelijke groet,
Humax-Copaco
 
Wow....en nu al een reaktie terug van Humax :)


Onderstaand probleem is bekend.
We zijn druk bezig dit op te nemen in onze eerstvolgende firmware update.
De enige oplossing die we op dit moment kunnen bieden is, dat als u een geprogrammeerd programma wilt opnemen de decoder aan te laten staan. Dus niet in de standby modus.

Met vriendelijke groet,
Humax-Copaco


Mooi, ik ben benieuwd naar de firmware. Ze kunnen daar niet te lang meer
mee wachten lijkt mij.
 
Ook ik had razendsnel een reactie van Copaco/Humax.
Lees hieronder maar.

Goedemiddag,

Het probleem is bekend en ze zijn onder andere bij Ziggo momenteel bezig om te kijken of er een oplossing voor is.

Voor nu raad ik aan de decoder niet in stand-by te zetten als er opnames gepland staan maar gewoon aan te laten staan.

Voor updates over dit probleem raad ik aan het forum in de gaten te houden.

Succes!


Blijkbaar is Ziggo er dus ook mee bezig!

Grt Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan