• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem verliest telkens signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

boolean

Ik heb nu sinds 3 maanden Ziggo alles-in-1 extra met een Motorola modem (Casema gebied). Op mijn motorola modem zit een Sitecom Wireless 300N XR router aangesloten. Nu heb ik het probleem dat het internet signaal van het modem telkens weg valt. De ene dag valt hij 2x uit, de andere keer 5x in het uur. Het modem is dan niet meer te bereiken via 192.168.100.1 en via de sitecom router zie ik dat hij geen ip adres meer krijgt van het modem. Na het resetten van het modem (stekker in en uit) werkt de verbinding weer een tijdje. Er zijn geen DECT telefoons in de buurt. Ik heb de volgende waardes uit het kabelmodem kunnen halen. Mij zegt het vrij weinig, hopelijk jullie wat meer?
ziggo.jpg


Uit het tabblad "Logs" krijg ik de volgende waardes:

logso.jpg


Volgens mij ligt het niet aan de router, maar echt aan het signaal of het modem zelf. Helaas heb ik er te weinig verstand van om het zelf te beoordelen. Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

ps. Ik heb geen snelheidsproblemen als het wel werkt:

527297645.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je upstream powerlevel is te hoog. Als je huisinstallatie in orde is, kun je het beste een monteur bestellen via de klantenservice.
 
Je upstream powerlevel is te hoog. Als je huisinstallatie in orde is, kun je het beste een monteur bestellen via de klantenservice.



Hoe weet ik of mijn huisinstallatie in orde is? Kan ik nog bepaalde dingen nakijken om het eventueel zelf op te lossen/te verbeteren? Want ik begrijp dat als mijn huisinstallatie niet in orde is, ik zelf voor de kosten op kan draaien..? Het modem is destijds aangesloten door een monteur van Ziggo
 
Het modem is destijds aangesloten door een monteur van Ziggo

Dan mag je er van uitgaan dat de installatie in orde is. Enige wat je zelf dan nog zou kunnen doen is even nalopen of alle stekkers goed vast zitten.
 
De ideale powerlevel voor downstream is 0 dBmV (-15dBmV - +15dBmV zijn de grenzen voor zover ik weet), maar wat is de ideale upstream powerlevel?

Alvast bedankt,

Pvd
 
Ligt een beetje aan je regio. @Home: 30-50, Cas/MK: 40-50. 54 is tegenwoordig het maximum, en kan uitval geven, vroeger was dat 58.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan