• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ftp naar sites kan niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvroessel

Forum Gebruiker
Berichten
271
Sedert enkele dage heb ik problemen met ftp sessies naar 2 websites. Ik krijg geen verbinding meer. Naar een derde weer wel.
Ik heb de provider gebeld, maar daar staat alles goed. Antivirus verwijderd (ik had namelijk de Ziggo antivirus er een week opstaan). Geen resultaat.
Er staat geen firewal op de pc, dus dat kan het ook niet zijn.
In windows verkenner ftp://website getyped mar dat blijft ook hangen.
De laptop erbij gepakt en die heeft hetzelfde probleem. Dus er wordt iets geblocked richting internet op mijn aansluiting. Router terug naar fabrieksinstellingen. Modem en router van de spanning af. Modem weer spanning, daarna de router weer. Geen resultaat.
Wel blijkt een dag later dat smtp.ziggo.nl niet meer reageert en ik alle mailaccounts om moet zetten naar mail.home.nl. Blokkade op smtp server met dit ip adres? Ziggo gaat kijken.
Nu heb ik de vraag bij Ziggo neergelegd of ik een nieuw IP adres mag, omdat mogelijk deze een blokkade heeft voor sommige zaken. Zou dit lukken ?
Of heeft iemand een goede oplossing?? :giveup::giveup:
 
Om te testen zou je de pc of laptop rechtstreeks aan kabelmodem kunnen aansluiten. Daarna kabelmodem resetten en je hebt een ander IP adres.
Als dit goed werkt dan zou jij je router een andere mac adres kunnen geven, bv die van je pc / laptop)

Na de test de router weer terug en kabelmodem resetten.

Groet

Pieter
 
Om te testen zou je de pc of laptop rechtstreeks aan kabelmodem kunnen aansluiten. Daarna kabelmodem resetten en je hebt een ander IP adres.
Maar het modem krijgt toch geen ander IP adres omdat ik er een andere machine aanhang ?? Het gaat mij namelijk om het IP adres van de internetaansluiting.
 
Als kabelmodem een ander MAC adres ziet krijg je een ander IP adres.
Probeer het maar eens.
 
Ik heb de laptop aan het modem gehangen en zie een ander ip adres staan. Maar het probleem blijft.
Ik probeer ftp naar website via verkenner en er komt een timeout. ftp naar een andere site en meteen window om naam en wachtwoord in te vullen.

Modem weer aan router gehangen en beide van stroom afgehad.
morgen probeer ik de laptop op mijn werk. Daar kan ik namelijk wel vanaf een pc met ftp naar mijn websites.

Ik denk niet dat windows iets tegen kan houden, anders zouden alle websites niet te benaderen zijn.
 
Een aantal sites kan je niet middels fpt benaderen, maar een paar anderen wel. Dit zou inhouden dat er vanuit Ziggo in elk geval geen blokkade aanwezig is, anders zou je geen enkele site middels ftp kunnen bereiken.

Als je met een FTP client probeert te connecten, welke (fout)melding(en) krijg je? Enkel een timeout?
Als je probeert te connecten vanuit een browser, welke (fout)melding(en) krijg je? Enkel een timeout?

Je hebt dit met 2 specifieke sites waarmee je niet meer kan connecten? Lijkt bijna alsof er een blokkade oid is vanaf waar de sites gehost worden? Worden deze 2 sites toevallig bij hetzelfde bedrijf gehost?
 
Als je met een FTP client probeert te connecten, welke (fout)melding(en) krijg je? Enkel een timeout?
Als je probeert te connecten vanuit een browser, welke (fout)melding(en) krijg je? Enkel een timeout?

Je hebt dit met 2 specifieke sites waarmee je niet meer kan connecten? Lijkt bijna alsof er een blokkade oid is vanaf waar de sites gehost worden? Worden deze 2 sites toevallig bij hetzelfde bedrijf gehost?

Bij ws ftp krijg ik na een tijdje een conectie failure (timeout)
Via verkenner volgt na een paar minuten een scherm waarin de website bij de mapen staat, maar het rechterwindow leeg is. In Vista word gemeld dat er geen verbinding is.

Eén site staat bij een provider (protagonist), waarbij ik ook nog een derde website heb. Die kan ik wel benaderen, dus daar zou het niet aan liggen. Het kan wel dat beide sites op verschillende servers draaien.
De andere probleem website draait bij hosting2go.

Het rare is dat ik nu enkele jaren dit probleemloos doe. Wel heb ik ook iets meer dan een week geleden Ziggo f-secure geinstalleerd. Die heb ik al verwijderd omdat die ook enkele problemen gaf en de pc vertraagde.
Ik heb nog zitten overwegen of die mogelijk zaken heeft geblocked welke nu niet meer vrij komen.
 
Een soortgelijk probleem kwam ik ook ooit tegen op een forum, deze gebruikte een andere firewall die hij uninstallde met de uninstaller van het programma zelf.
Nadat hij het prog terug had geinstalleerd en de uninstaller in windows zelf gebruikte werkte de zaak weer.
Het bleek dus dat windows zelf, het prog beter verwijderde.

Wie weet is dat het prob.
Succes.
 
Ik heb zojuist mijn laptop aangesloten op het ADSL netwerk op mijn werk. FTP starten via de verkenner gaat meteen goed. Dus aan de pc en laptop kan het dus niet liggen.

Mijn router was terug gezet naar fabriekinstellingen en ik heb de laptop ook al alleen aan het Ziggo modem gehangen. Daarna lukt FTP nog steeds niet. Dus de router is het ook niet.
Blijft dus over of op internet ergens een blokkade staat. Of toch de providers? Providers lijkt me sterk omdat het twee verschillende zijn, en ik zelfs bij één provider met een andere website geen probleem heb.

Kent iemand een goed netwerktool om dit soort situaties te testen?
 
Als er bij Ziggo een blokkade zou zijn, zou je naar geen enkele ftp site of server meer kunnen connecten. Aangezien er tenminste 1 site/server is waarnaar je wel kan connecten sluit je daarmee uit dat er vanuit Ziggo een blokkade is.

Gewoon voor de zekerheid thuis al eens getest zonder router? Nooit geschoten is altijd mis :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan