• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draaischijftelefoon

  • Onderwerp starter westerstraat7
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

westerstraat7

Hoe te bellen met mijn Draaischijftelefoon

Hallo,

Ik heb een draaischijftelefoon aangeschaft en ik heb deze aangesloten op me cisco EPC 3928. Dit werkt echter maar voor de helft. Ik krijg als ik de hoorn oppak wel een kiesttoon, ik kan ook gebeld worden, maar als ik zelf een nummer wil draaien, dan krijg ik na zes cijfers ingevuld te hebben te horen dat ik een verkeerd nummer heb gedraaid. Ik denk dat dit eraan ligt dat de draaischijftelefoon alleen lokale nummers accepteert en geen netcodes. Ik heb de telefoon ook op een andere aansluiting geprobeerd bij me ouders, hier kon ik wel zelf een nummer draaien. Het ligt dus niet aan de telefoon maar eerder aan het modem dacht ik. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??

mvg Westerstraat7
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De modems ondersteunen alleen toonkiezen. Draaitoestellen gebruiken eigenlijk altijd pulskiezen, en dat werkt niet.
 
is de enige mogelijke oplossing een converter. Zou de telefoon niet apart aan kunnen sluiten en niet via het modem? Bedankt voor de reactie
 
Uiteraard kun je een telefoonlijn van de KPN nemen. Maar of die nog pulse dialing ondersteunen weet ik niet.
 
Ik vraag me dan tevens af (mocht je het überhaupt werkend krijgen) of je daarmee Ziggo zelf nog wel kunt bellen. Kom je met die draaischijven tegenwoordig nog door die moderne keuzeopties heen, waar veel grote bedrijven me werken?

(En bij Ziggo krijg je bij mislukte keuze geen persoon aan de lijn. Dan heb je gewoon pech en moet je ophangen.)
 
deze conventors zijn ook te koop bij Limacom dit is een nederlands bedrijf en betrouwbaar ik heb daar zelf ook een conventor van die goed werkt :pompom::censored:
 
Die zijn voor FSK naar DTMF voor nummerweergave, dat is wat anders.

@TS: als je van knutselen houdt: klik.

ja dat klopt van FSK naar DMTF
je kan draaitoestellen wel gebruiken voor telefoon aan te nemen maar niet om te bellen
omdat ziggo toen over ging naar FSK sisteem deden mijn nummer melders het niet meer over mijn telefoon centrale en toen een kastje gekocht
ik gebruik het kastje alleen voor mijn telefoon centrale en niet voor de draai telefoons de werking van de bel bij draai telefoons is mij bekend :applause::giveup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor gebeld worden heb je zo'n converter echt niet nodig. Je moet wel even B en EB verbinden, anders rinkelt je telefoon niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan