• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Omninas NAS server KD20

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

R.K.

Hallo allemaal,

Heeft iemand mischien nog een idee of een tip voor mijn probleem nl dat mijn Omninas KD20 NAS server na een tijdje niet meer is te benaderen?

Ik heb de Ziggo Ubee EVW321B modem. De nas heb ik nu met static lease een ip adres vast gezet en port forwarding gaat verder ook prima. Maar om de zoveel tijd, het kan een paar uur, een dag en soms enkele dagen zijn kan ik de nas zowel intern als extern niet benaderen. Ik zie hem dan onder de windows verkenner ook niet meer staan. Op de configuratie pagina van de ziggo modem zie ik de nas nog wel staan en op de nas zelf lijkt alles ook in orde qua status lampjes e.d. Zodra ik de nas eens uitschakel en weer op laat starten is ook meteen alles weer in orde. Ik heb de laatste firmware er op. Al eens veranderd naar statisch ip buiten de ubee range om. De ventilator continue laten draaien etc.. Het wordt er niet anders van en begint erg vervelend te worden. Wat me verder nog wel opvalt is dat ik ook lang niet altijd verbinding krijg met de twonky server als de nas bv wel verder goed draait. ( Smart tv etc )

Alvast bedankt,

Groeten
Ronald
 
Misschien de WOL instellingen na lopen of de energy saving settings. Bij mijn nas een Synology heb ik wel de energy savings aanstaan, maar wel zo dat hij er steeds 'is'.

Dat je het ip adres kunt zien betekent niet dat je nas ook nog steeds denkt wakker te zijn en dat adres te gebruiken of misschien heeft hij hem nog wel maar ziet hij het netwerk niet.

Net zoiets als met je gsm telefoon. het feit dat je telefoon veel streepjes heeft betekent alleen dat je telefoon het netwerk ziet, maar dat betekent niet dat je telefoon gezien wordt door het netwerk. Dat hebben wij hier bv met Vodafone. waardoor we soms denken dat alles ok is maar als we dan wegrijden bij ons huis komen er ineens berichten binnen. :) vervelend maar zien en gezien worden zijn geen feiten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan