• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo wellicht toch overstag bij commerciële HD zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wr01

Ziggo, de grootste digitale televisieaanbieder van Nederland, sluit niet langer uit dat men voor de doorgifte van de HD kanalen van de commerciële mediabedrijven RTL Nederland en SBS Broadcasting extra abonnementgeld aan de abonnee gaat vragen.
Ziggo heeft altijd het beleid gehad dat de abonnee zonder extra kosten naar HD versies van bestaande SD kanalen van deze commerciële omroepen zouden moeten kunnen kijken. Tijdens de HD dagen, eerder deze maand, was voor het eerst te horen dat Ziggo wellicht toch haar standpunt zou heroverwegen. Yoram Levi verklaarde toen in een discussiepanel dat Ziggo eventueel bereid is om de HD kanalen van RTL Nederland en SBS Broadcasting in een aanvullend HD abonnement te plaatsen. Dit alleen als er geen andere mogelijkheid zou zijn om deze HD zenders aan de abonnee aan te gaan bieden. Ziggo ziet liever een soortgelijke constructie als bij de publieke omroep ook van toepassing worden bij de commerciële omroepen. Hierbij geeft Ziggo dan een eenmalige tegemoetkoming aan de extra investeringskosten in ruil voor doorgifte van de HD zenders in het basisaanbod.
Nu lijkt dat RTL Nederland en SBS Broadcasting niets voor een dergelijke constructie voelen lijkt Ziggo toch ruimte voor doorgifte in een aanvullende HD abonnement open te laten. “Het is nog steeds ons standpunt om zenders die we nu in SD doorgeven, zodra ze beschikbaar komen in HD, binnen het pakket te houden waar de SD zender zit. Kortom als klant betaal je niet meer. Dit standpunt staat onder druk omdat met name RTL en SBS extra inkomsten willen uit die HD doorgifte. Of het ons dus lukt om ons standpunt te handhaven is de vraag” is het licht dat Ziggo woordvoerder Gradus Vos nu over de ontstane situatie laat schijnen.

bron : https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2586
 
Was wel te verwachten. Vrees dat SBS/RTL iets meer macht hebben in deze discussie dan Ziggo.

En fin, nu maar hopen dat ze in het HD pakket van 3,95 per maand komen zonder verdere verhoging. Dat HD pakket heb ik al en is eigenlijk best wel erg prijzig voor wat er in zit. SBS/RTL zou het de 3,95 eindelijk waard maken.
 
Was wel te verwachten. Vrees dat SBS/RTL iets meer macht hebben in deze discussie dan Ziggo.

Waarom? Het gaat om commerciële stations die hun geld verdienen aan de verkoop van advertenties en dus belang hebben bij een zo groot mogelijk aandeel aan kijkers.

Jammer dat Ziggo zich in de hoek laat drukken.
 
En hoezo "meer macht dan Ziggo"? Ziggo is de grootste kabelaar van Nederland en de enige die die zenders bij jouw op de kabel kan zetten. Zonder medewerking van Ziggo begint RTL echt helemaal niks op die kabel.
 
En hoezo "meer macht dan Ziggo"? Ziggo is de grootste kabelaar van Nederland en de enige die die zenders bij jouw op de kabel kan zetten. Zonder medewerking van Ziggo begint RTL echt helemaal niks op die kabel.

Én de programma's worden echt niet beter omdat ze in HD uitgezonden worden... Misschien moeten operators als Ziggo gewoon tegen RTL zeggen: geen HD? Dan ook geen SD.
 
Én de programma's worden echt niet beter omdat ze in HD uitgezonden worden... Misschien moeten operators als Ziggo gewoon tegen RTL zeggen: geen HD? Dan ook geen SD.
dat zou KPN dan wel weer prettig vinden...
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
dat zou kpn dan wel weer prettig vinden...
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

denk je nu werkelijk dat men naar de kpn overstapt om tetris te kijken ?!?
 
En denk je niet echt dat het huis te klein zou zijn als Ziggo SBS/RTL niet uit zou zenden?

Content is king hier. De kijker eist SBS/RTL van Ziggo en SBS/RTL weet dat.

En nu graag weer niet al die elitaire betweters hier de er trots op zijn te zeggen dat RTL/SBS pulp zijn (en waarschijnlijk stiekem toch kijken). Dat is nml de discussie niet.
Het gros van NL kijkt er wel naar en ik zie de kamervragen al als Ziggo SBS/RTL van de kabel zou gooien.

Anderzijds moet Ziggo broodnodig iets aan haar imago doen. En als enige kabelaar straks NIET SBS/RTL in HD uitzenden helpt zacht gezegd niet. Dan kun je nog zo vaak de grootste kabelaar zijn. Ze zijn ook de kabelaar met veruit het slechtste imago op dit moment en dat maakt me kwetsbaar.

(begrijp me niet verkeerd, vind ook dat simulcast HD gratis zou moeten zijn. Alleen het blijven onderhandelingen en Ziggo heeft weinig te eisen vrees ik)
 
denk je nu werkelijk dat men naar de kpn overstapt om tetris te kijken ?!?

En ja, daar gaan we weer.

Ja, ik wel ja. En ik denk veel meer mensen dan jij denkt. Overigens niet naar KPN dan, zonder SBS/RTL krijg ik gegarandeerd thuis er eindelijk een schotel door (geluk bij een ongeluk dan maar :wink: ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan