• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

samsung P850 geeft I55 melding

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jwbuiten

Mijn Samsung P850R is na enige tijd in reparatie geweest te zijn weer ingeschakeld. Ik heb mijn IRDETO kaart erin gestop en alle zenders worden netjes gevonden. Alleen bij de zenders die gecodeerd zijn krijg ik de volgende melding:

I55-4 IDS_IRDETO_UNKNOWN_DESC

deze melding gaat helaas niet meer weg.
Ik heb zojuist de Ziggo klantenservice gebeld maar die konden deze fout niet vinden, en verwezen mij door naar het bedrijf waar ik hem heb gekocht.
Het vervelende is dat ik hem net weer terug heb van een reparatie... :x

Weten jullie misschien wat het probleem is?
 
I55-4 ids_irdeto_unknown_desc

Heb je nog gevonden wat het probleem is?

Ik heb nl nu bijna hetzelfde probleem. de melding staat bij mij echter bij alle kanalen in beeld.
Ik heb op verzoek van de helpdesk het apparaat gereset, uit en aan gedaan, de smartcard verwijderd, de antennekabel losgehad en het apparaat 30 minuten uitgezet.
 
Heb je nog gevonden wat het probleem is?

Ik heb nl nu bijna hetzelfde probleem. de melding staat bij mij echter bij alle kanalen in beeld.
Ik heb op verzoek van de helpdesk het apparaat gereset, uit en aan gedaan, de smartcard verwijderd, de antennekabel losgehad en het apparaat 30 minuten uitgezet.

Volgens de specificatie documenten zou met deze I55-4 melding het abonnement verlopen zijn.
Wij hebben deze melding echter nooit eerder gezien. Je kunt de helpdesk nog eens vragen de kaart opnieuw te activeren.
 
Ik heb mijn smartcard code al doorgegeven en de helpdesk zou het gewenste pakket binnen 48 uur gaan (laten) instellen. Ik neem aan dat dat hetzelfde effect heeft. Ik ga het even afwachten.
In ieder geval bedankt voor de reactie,
Jacques
 
Volgens de specificatie documenten zou met deze I55-4 melding het abonnement verlopen zijn.
Wij hebben deze melding echter nooit eerder gezien. Je kunt de helpdesk nog eens vragen de kaart opnieuw te activeren.

Mag ik vragen hoe je hier aan komt? Ik heb Ziggo gebeld en die helpdesk-mevrouw kon mij niet helpen. Ik heb alles duidelijk uitgelegd wat de melding was, kwam ze er mee aan dat ik de scart-kabel moest vervangen en anders moest ik maar met de decoder terug naar m'n dealer...
slechte service van ziggo als bij hun gewoon bekend is dat dit 'abonnement verlopen' betekend! (Heb ik daarvoor een nieuwe smartcard gekocht???)
 
Mag ik vragen hoe je hier aan komt? Ik heb Ziggo gebeld en die helpdesk-mevrouw kon mij niet helpen. Ik heb alles duidelijk uitgelegd wat de melding was, kwam ze er mee aan dat ik de scart-kabel moest vervangen en anders moest ik maar met de decoder terug naar m'n dealer...
slechte service van ziggo als bij hun gewoon bekend is dat dit 'abonnement verlopen' betekend! (Heb ik daarvoor een nieuwe smartcard gekocht???)

Omdat ik (niet toevallig) over de informatie beschik. Voor mij is de melding nooit eerder voorgekomen en is daarom nooit niet opgenomen in de informatie waar de helpdesk over beschikt. De betekenis heb ik uit de CA specificatie documenten gehaald. Op basis van de betekenis heb ik voorgesteld de kaart opnieuw te laten activeren.
 
Ik heb mijn smartcard code al doorgegeven en de helpdesk zou het gewenste pakket binnen 48 uur gaan (laten) instellen. Ik neem aan dat dat hetzelfde effect heeft. Ik ga het even afwachten.
In ieder geval bedankt voor de reactie,
Jacques

stuur me je contact gegevens (Naam postcode ) met je smartcard nummer als je wilt. Ik wil nagaan waarom dit zolang moet duren.
 
Volgens de specificatie documenten zou met deze I55-4 melding het abonnement verlopen zijn.
Wij hebben deze melding echter nooit eerder gezien. Je kunt de helpdesk nog eens vragen de kaart opnieuw te activeren.

Gisteravond was de melding inderdaad verdwenen.
voor toekomstige I55-4 "slachtoffers" (of 155-4 zoals ik in eerste instantie dacht te lezen :mrgreen: ): vraag de helpdesk om je kaart of abonnement te reactiveren, dan komt het goed.
anoniem, bedankt voor de informatie en hulp.
nu Samsung nog vertellen dat de tekst bij deze melding best wat sprekender mag zijn :oyeah:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan