• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPG op Philips incompleet en ook nog iets over de compatibiliteit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met alle respect maar ik denk dat je je eigen invloed (van Ziggo dus) onder- en die van ons eenvoudige consumenten overschat. Ik denk echt niet dat de helpdesk van Philips onder de indruk is van enkele klantjes die met hun wensenlijstjes komen. Ik heb uit allerlei posting op dit forum (vooral ook van jezelf) begrepen dat veel van de wensen al "issues" zijn in de certificatieonderhandelingen tussen Ziggo en Philips. Daar verwacht ik persoonlijk veel meer van dan van dit soort individuele acties. Tenzij we met z'n allen een vereniging oprichten met een rechtspositionele status en een substantieel ledenbestand zodat we een serieuze gesprekpartner van Philips kunnen worden, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Tot slot meen ik ergens op het forum gelezen te hebben dat de laatste firmwareupdate al verbeteringen bevat voor de Now/Next-functie en de EPG.

Software 32PFL5604H/12 Versie 000.026.058.005 28-09-2009 12:10
- Now/Next-functie werk weer. :thumb up:
- EPG - Helaas nog niet aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als jullie de wensen nu eens kenbaar maken via de helpdesk van Philips dan heb je maak je meer kans dat men de suggesties meeneemt in een volgende release of toekomstige releases /producten.

Beste anoniem,

Enige tijd geleden had je gezegd 'van de now/next-banner zal ik eens navragen bij Philips hoe dat zit'. Quote heb ik zo even niet bij de hand, dat vergeef je me vast wel.
En dan ik nu zeg dat ik het graag als optie dan zou willen, was als antwoord op iemand anders die vroeg of het wel handig was om dat terug te hebben.
Maar ik had jou ook niet gevraagd of je aan Philips wilde vragen er een optie van te maken :), je had een tijdje geleden uit jezelf aangeboden om Philips te vragen naar de now/next banner en ik vroeg me nu gewoon af of je er toevallig al een antwoord op had.
Niets meer, niets minder.

Verder is het wel zoals iemand anders net zei, de Philips helpdesk is niet onder de indruk van haar klanten hoor. Echt, de antwoorden die je daar krijgt en de mate waarin de medewerkers elkaar tegenspreken als het een andere vraag is dan 'hoe gaat mijn tv uit?' is echt om heel hard van te gaan huilen. Maar ik merk dat bij alle grote bedrijven, Ziggo is daarop geen uitzondering hoor. De enige manier waarop Ziggo van zichzelf een uitzondering maakt, is door jouw aanwezigheid op het forum. Maar ik weet ook niet of je dat uit jezelf doet of dat dat ook 'opdracht' is van Ziggo. In elk geval bedankt voor je moeite tot zover en ik hoop dat we elkaar weer wat beter begrijpen en je niet denkt dat we je voor allerlei dingetjes willen mis-/ge-bruiken.
 
Software 32PFL5604H/12 Versie 000.026.058.005 28-09-2009 12:10
- EPG - Helaas nog niet aangepast.
Weet je dat zeker? Ik heb gisteren de nieuwste update op mijn 8404 gezet en wat ik nu te zien krijg als ik op de Guide-knop druk is toch echt anders. Tot voor de update werd info over de zenders op posities 1, 2, 3 (ned1hd (geen info), ned2 en ned3 (beide analoog)) enz. gegeven waarbij de door mij geherordende volgorde werd aangehouden. Nu wordt informatie over de eerste 50? zichtbare zenders gegeven volgens de Ziggo volgorde (ned1hd, ned2hd, ned3hd etc.). Wat ik ook herorden, de indeling van de EPG blijft ongewijzigd. Bovendien zijn de zenderlogo's uit de lijst verdwenen en kan ik geen informatie meer opvragen over de programma's.
Maar ik heb nog geen CI+ CAM (uitverkocht!).

Gisterenmiddag (1-10) toch nog een CAM op de kop getikt. Nu blijkt de EPG wel keurig de door mij herordende volgorde aan te houden:pompom:, maar nog wel zonder logo's. Verder kan ik daar nu een programma selecteren en dan op de I-knop drukken voor meer info (duurt wel ff, gaat dat via de internet-aansluiting/NetTV? Er komt wel een balkje met naar links en rechts schuivende bolletjes onder in beeld en normaal is dat alleen bij NetTV; als de info verschijnt verdwijnt het balkje weer). Ik kan dan nu zelfs een timer op zo'n programma zetten zodat ik een waarschuwing in beeld krijg als het programma gaat beginnen. Het aantal zenders in de EPG is nog wel steeds beperkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het trouwens normaal dat het geluid en het beeld van de zender verdwijnen tijdens het kijken naar de EPG? Dit is wel erg hinderlijk en niet consequent. Bij de informatie van de guide of teletext is dit niet zo.

De melding over het huidige en volgend programma die er bij de laatste update weer in zit is :thumb up: .
 
Is het trouwens normaal dat het geluid en het beeld van de zender verdwijnen tijdens het kijken naar de EPG? Dit is wel erg hinderlijk en niet consequent. Bij de informatie van de guide of teletext is dit niet zo
Ja, bij de EPG/Guide heb je verder geen beeld of geluid (dat was bij de vorige firmware bij mij ook al zo).
 
Ja, op zich geen ramp maar de firmware van Philips is inderdaad wat vreemd.
Sommige dingen in de menu's zijn erg mooi, ook de zenderinstallatie ziet er gelikt uit (vind ik), erg 2009.
Sommige anderen dingen lijken meer 1999 te zijn echter. Zoals de EPG, maar ook het INFO-scherm. Daarin zie je levensgroot (beeldvullend) info over het huidge en het volgende programma.
Nadeel hier is natuurlijk dat het beeldvullend is. Dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Daarnaast kun je niet verder dan 1 volgend programma. Wil je dat wel, moet je alweer de complete guide oproepen. En die guide ziet er prima uit (op de bugs na) maar er zijn tv's/decoders die het vele malen mooier/handiger tonen.
Ik heb het idee dat Philips gewoon een goede basis-firmware heeft gemaakt en toen dacht 'oja, er moet ook een gids ed. in, nou, maar even snel zo wat en klaar wel.'. Dat zie je en dat is jammer.
Overigens wat ik wel jammer vind: als je op een willekeurige, analoge, zender op de Info-knop drukt, krijg je info over het signaal. Mono/stereo, breedbeeld en dergelijke.
Bij digitale zenders is dit er niet, dan krijg je programma-info, terwijl het juist daar (voor testdoeleinden dan hoor - de meeste normale mensen zullen er wel nooit naar kijken) wel praktisch is te kunnen zien of een programma bijvoorbeeld 5.1 is of niet en wat de resolutie is (HD of niet).
 
.
Bij digitale zenders is dit er niet, dan krijg je programma-info, terwijl het juist daar (voor testdoeleinden dan hoor - de meeste normale mensen zullen er wel nooit naar kijken) wel praktisch is te kunnen zien of een programma bijvoorbeeld 5.1 is of niet en wat de resolutie is (HD of niet).

Optie is wel aanwezig:
Druk eerst op toets info en daarna op options
 
Da's een handige optie, maar je kunt dan nog niet zien of de uitzending daadwerkelijk HD is.
 
Da's een handige optie, maar je kunt dan nog niet zien of de uitzending daadwerkelijk HD is.
Jawel hoor, bij gebruik van die optie staat (bij mij) rechts boven in beeld een HD-logo. Dat staat er alleen bij HD-zenders.
 
@Henk,

Ik snap wat je bedoelt, maar op dit mooie fora wordt bij een bepaalde uitzending telkens de vraag gesteld of de uitzending zelf werkelijk in HD is of dat er upscaling plaats vindt.
(Bijvoorbeeld het draadje van 'Rail Away').
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan