• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vanaf 29 april Sci-Fi Channel, 13th Street en Slam!TV bij Ziggo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, als die films destijds in 4:3 opgenomen zijn kan Ziggo er moeilijk 16:9 van maken. Althans niet zonder vervorming van het beeld.
Bovendien zendt Ziggo het uit, zoals het aangeboden wordt en mogen zij er niets aan veranderen. Gelukkig maar! ;)
 
Tja, als die films destijds in 4:3 opgenomen zijn kan Ziggo er moeilijk 16:9 van maken. Althans niet zonder vervorming van het beeld.
Bovendien zendt Ziggo het uit, zoals het aangeboden wordt en mogen zij er niets aan veranderen. Gelukkig maar! ;)

Ik bedoel dat de uitzendingen niet in anormorphic breedbeeld worden uitgezonden. Enterprise bijvoorbeeld heeft van origine het breedbeeldformaat. Maar je ziet dus nu Enterprise in breedbreeld, omringt door zwarte balken. Niet alleen heb je dus nu overbodige zwarte balken, een kleiner zichtbaar beeld, maar ook nog eens minder goed beeld. De reguliere omroepen doen al langer alle breedbeelduitzendingen in anormorphic breedbeeld. Een punt van kritiek is ook de plaatsing van de ondertiteling, die het inzoomen ook al onmogelijk maakt, wil je de ondertiteling gewoon kunnen lezen. Ziggo is slecht de uitzender maar kan natuurlijk best eens een briefje neerleggen bij SciFi. Net als wij zelf ook, via email bij SciFi Nederland.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook het anamorph beeld moet Sc-Fi zelf voor zorgen.
 
Klagen over slechte beeldkwaliteit SciFi

Dat was en ben ik mij bewust. Vandaar ook mijn slotopmerking dat wij zelf Scifi Nederland hierover moeten schrijven. Maar Ziggo heef er ook belang bij dat Nederland naar deze zender gaat kijken en deze zender niet gaat passeren vanwege slechte beeldkwaliteit. En Ziggo zal vast en zeker regelmatig wel eens overleg hebben met SciFi Nederland, dus is het handig als daar ook een signaal wordt neergelegd.

Dus hier de oproep: doe je beklag (in nette bewoordingen) bij SciFi.

SciFi kan worden bereikt via: https://www.scifi-tv.nl/contact.asp

Ik heb de volgende tekst gemaild:
Hallo,
Ik ben blij dat uw tv-kanaal nu ook wordt weergeven via Ziggo. Ik ben er echter minder blij mee dat breedbeelduitzendingen niet anamorphic worden uitgezonden. En dat bovendien de ondertiteling zo slecht is gepositioneerd dat inzoomen ook onmogelijk wordt gemaakt.
Denkt u dat deze problemen binnenkort kunnen worden opgelost?
 
Ik heb ze ook een berichtje gestuurd o.a. over het niet uitzenden in breedbeeld ondanks dat de oorspronkelijke series dat wel zijn.

Ook heb ik aangegeven dat met name de 13thstreet site wel een update kan gebruiken op de 'faq' pagina (ook bij sci-fi) maar ook 'aanmelden' staat nog een oude upc actie van 2007. Ook zijn wordt er nog vanaf 'hoe kan je ons ontvangen' nog gelinkt naar een andere oudere pagina dan die van 'thuis ontvangen?'

Ze hebben overigens wel de nieuwe serie / huidige lopende serie foto's aangepast en ziggo vermelding op sci-fi en 13thstreet staan.
 
Dit is helaas niet de enige zender die dit "probleem" heeft. Ook een aantal thema kanalen van de publieke omroep, MTV en nog een aantal zenden in 4:3 uit, dus ook de 16:9 uitzendingen worden toch in 4:3 uitgezonden waardoor je op een TV met HDMI ook balken onder/boven hebt en een heel klein beeldje in het midden.

Wanneer ze in 16:9 zouden uitzenden (al dan niet anamorph) dan werd het beeld tenminste automatisch passend gemaakt en paste de DVB ondertiteling ook weer normaal binnen dat beeld.

Misschien moeten we eens een complete lijst maken welke kanalen dit betreft.
 
Misschien moeten we eens een complete lijst maken welke kanalen dit betreft.
Goed idee. En dan maar hopen dat de betreffende zenders hier iets mee gaan doen.
4:3 is niet echt meer van deze tijd gezien er allang geen 4:3 televisie meer worden verkocht op een aantal goedkope merken en portabletelevisies na dan.
 
^Dat was eigenlijk wat ik probeerde te zeggen... kwam alleen niet zo over geloof ik. ;)
 
Dit is helaas niet de enige zender die dit "probleem" heeft. Ook een aantal thema kanalen van de publieke omroep, MTV en nog een aantal zenden in 4:3 uit, dus ook de 16:9 uitzendingen worden toch in 4:3 uitgezonden waardoor je op een TV met HDMI ook balken onder/boven hebt en een heel klein beeldje in het midden.

Wanneer ze in 16:9 zouden uitzenden (al dan niet anamorph) dan werd het beeld tenminste automatisch passend gemaakt en paste de DVB ondertiteling ook weer normaal binnen dat beeld.

Misschien moeten we eens een complete lijst maken welke kanalen dit betreft.
Volgens mij zijn het alle niet publieke kanalen, met uitzondering van:
- RTL 4/5/7/8
- Net5/SBS6/Veronica
- National Geographic Channel

Probleem is echter bij Sci Fi en ook andere zenders dat ze veel 4:3 content uitzenden dus logisch dat ze dan kiezen voor 4:3. Want ik heb nog steeds het idee dat het handmatig omgezet moet worden. Als dat makkelijk automtisch kon zou toch elke zender het op die manier doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan