• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen beeld wel geluid met JVC videorecorder en Cisco8455

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Boskabouter

Wie kan me helpen?

Ik wil normale videobanden afspelen op mijn JVC SuperVHS videorecorder maar krijg alleen geluid en geen beeld. Volgens mij heb ik alles correct aangesloten:

Cisco8455DVB van Ziggo aangesloten via scartkabel op JVC televisie (Ext1).
Cisco8455DVB aangesloten op aparte DVD speler.
JVC videorecorder aangesloten op de JVC televisie (Ext2)

Als ik via via de TV (ext1) digitale TV kijk en ik zet mijn videorecorder aan en start de band, dan word netjes overgeschakeld op mijn videorecorder maar hoor ik allen geluid en zie geen beeld.
Als ik naar ext 2 schakel op TV dan ontvang ik de films en geluid van mij dvd speler

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ligt dit aan de cisco ontvanger?

Ik heb al geprobeerd om de Videorecorder rechtstreeks op TV aan te sluiten en dat werkt prima, maar hoe kan ik deze apparaten samen werkend krijgen?

Ik hoop op een oplossing!!!
Alvast bedankt
 
JVC videorecorder aangesloten op de JVC televisie (Ext2)
.....

Ik heb al geprobeerd om de Videorecorder rechtstreeks op TV aan te sluiten en dat werkt prima, maar hoe kan ik deze apparaten samen werkend krijgen?

:giveup: Eh, door deze 2 zinnen snap ik niet meer hoe je het hebt aangesloten.
 
Ik ben wat onduidelijk geweest met de aansluitingen. Ik heb alles aangesloten zoals beschreven in de handleiding van de Cisco ontvanger van ziggo. Hierbij nog even precies het aansluitschema:

JVC TV (AV-21TS4EN) heeft 2 scartaansluitingen aan de achterzijde:

boven (Ext2, voor VCR/S-VHS)<<====>>Philips DVP3040 DVDspeler

onder (Ext1, voor VCR/S-VHS/decoder)<<====>>Cisco8455DVB (bovenste scartaansluiting)

Cisco8455DVB (onderste scartaansluiting)<<====>>JVC videorecorder(bovenste scartaansluiting:AV1 IN/OUT)

De onderste scartaansluiting (AV2 IN/Decoder) van de videorecorder is leeg, heb ik uitgeprobeerd maar werkt helemaal niet)

Mijn videorecorder is dus via de Cisco ontvanger aangesloten op de TV en geeft alleen geluid. In mijn vorige bericht had ik me vergist. Wanneer ik mijn videorecorder zonder tussenkomst van de Cisco ontvanger op TV aansluit krijg ik wél beeld met geluid.

Wie heeft er een goede tip?
 
Probeer eens of het wel werkt als je de DVD speler aansluit op de 2e (VCR) SCART aansluiting van de Cisco?

Beter is ook om de (S)VHS recorder apart aan te sluiten op de 2e SCART ingang van de TV, voor het beste beeld moet je deze SCART ingang dan voor S-Video input configureren en uiteraard de VCR ook instellen voor S-Video via SCART.

Bij gebruik van SCART S-Video via de 2e SCART ingang van decoders krijg je ook problemen doordat je niet RGB (voor het optimale beeld voor de decoders) en S-Video tegelijk kan gebruiken.

Als de SCART uitgang van de VCR ingesteld is voor composiet (CVBS) zou het wel moeten werken.
 
Hallo,

Ik heb de raad opgevolgd en het probleem is opgelost! DANK!!

Nu dus:
DVD speler op Cisco (onder)
TV (ext1) op Cisco (boven)
Video recorder op TV (ext2)

Als ik nu de TV op EXT1 zet dan ontvang ik digitaal TV van Ziggo. Zodra ik mijn DVDspeler aanzet, spring het beeld naar de DVD speler.
Wanneer ik mijn TV op EXT2 zet dan ontvang ik beeld en geluid van de videorecorder.

het werkt. Eigenlijk vreemd, want het enige verschil is dat ik de DVD en videorecorder heb omgedraaid.
 
Je hebt meer dan dat gedaan.
Je hebt namelijk een apart RGB signaalpad (cisco en dvd) en een S-Video signaalpad (vcr) gemaakt, terwijl je dat eerst door elkaar gebruikte.
Daarom gaf je vcr (s-video) via de cisco (rgb) geen beeld.
Dat probeerde The_Doman je uit te leggen.
 
Je hebt meer dan dat gedaan.
Je hebt namelijk een apart RGB signaalpad (cisco en dvd) en een S-Video signaalpad (vcr) gemaakt, terwijl je dat eerst door elkaar gebruikte.
Daarom gaf je vcr (s-video) via de cisco (rgb) geen beeld.
Dat probeerde The_Doman je uit te leggen.

Of er ook gebruik gemaakt wordt (of werd) van S-Video via de SCART weten we niet zeker.
Ook bij verkeerde instellingen zou je bij gebruik van S-Video via SCART toch nog een zwart/wit signaal moeten zien.
Maar misschien doet de Cisco nog wel iets met het inkomende SCART signaal waardoor het doorlussen van composiet (of S-Video?) dus niet (correct) werkt?.

Maar het meest waarschijnlijke is inderdaad dat de TV in RGB mode bleef staan wanneer er werd omgeschakeld naar het (composiet of S-Video) VCR signaal.
 
Ik ben me er niet eens van bewust dat ik méér gedaan zou hebben dan The_Doman me had uitgelegd, maar het werkt in elk geval.
Jullie uitleg is duidelijk en ik denk inderdaad dat de laatste opmerking JUIST is.

Maar het meest waarschijnlijke is inderdaad dat de TV in RGB mode bleef staan wanneer er werd omgeschakeld naar het (composiet of S-Video) VCR signaal.

Ik had de indruk dat er heel erg vaag op de achtergrond wel heel donker een klein beetje beeld was. Nu heb ik prima beeld en geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan