• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verhuizing fZiggo naar fUPC, weer nieuwe klant aanbieding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

elsinga

Hallo allemaal,

ik ga (hopelijk binnenkort, huis staat te koop) verhuizen van voorheen-Ziggo gebied naar voorheen-UPC gebied. Ik kan dan helaas mijn Humax DVR en CI+ CAM's en smartcards die ik heb gekocht niet meer gebruiken en moet dus gaan huren... Bummer... Nou moet ik toch al een CI+ 1.3 CAM en smartcard gaan huren, want nieuwe televisie die geen CI+ 1.2 CAM ondersteunt en moet dus ook over naar de nieuwe abo-structuur.

Maar: kan ik omdat ik straks van fZiggo naar fUPC ga nu ook weer aanspraak maken op de nieuwe klanten aanbieding (3 maanden voor minder en zo)?

Of kan ik iets dergelijks regelen tijdens het opzeggen van het oude adres en verhuizing naar het nieuwe adres?

Iemand enige ervaring hiermee?

Tnx!
 
D'r zit gewoon ook Irdeto codering op het signaal binnen oud-upc gebied dus die Humax blijft het doen.
Of ben je verplicht die smartcards van je op te zeggen als je gaat verhuizen naar oud-upc?
 
Wat ik heb begrepen sturen ze de smartcard geen codes meer toe, dus die blijft het misschien heel kort doen maar daarna is het afgelopen....

Maar als dat niet zo is, dan is dat wel een reden om netjes te verhuizen (zodat de smartcards netjes aan mijn abo blijven hangen). Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
 
Nee, die kaarten worden losgekoppeld van je abonnement. Wat wel kan, hoewel niet helemaal netjes, is ze bij familie/vrienden in oud-Ziggogebied laten registreren. Of je je Humax in oud-UPC aan de praat kunt krijgen met de gecodeerde zenders durf ik niet te zeggen (ongecodeerd, netwerk 4444, moet wel werken).

Als je niet vast zit aan je e-mailadressen kun je natuurlijk domweg Ziggo opzeggen en weer aanvragen op je nieuwe adres, dan kun je iig van de aanbiedingen gebruik maken.
 
Nee, dat Ziggo mailadres gebruik ik toch niet (heb een paar eigen domeinen ;) ).

Ongecodeerd wil ik niet naar toe, want meeste is dan SD. Yuck! :)

Ik heb een 3-tal smartcards en wellicht ook wel iemand om ze aan te slijten (en wellicht eentje zelf te houden, voor in de Humax). Dan zou ik de CI+ 1.3 CAM die ik nu ga huren ook dan gaan huren en kunnen opnemen met de Humax. Hou ik twee televisies over die dan ongecodeerd gaan draaien, maar die zijn toch maar extra (eentje is mijn computermonitor, de andere mijn oude plasmascherm). Mocht het met de Humax toch niet werken, dan kan die op Marktplaats of zo en ga ik wel opnemen met de televisie (die kan dat ook, maar dan moet ik wel een grotere externe HD er bij kopen, ik gebruik nu een 250MB versie voor liveplay).

Dan dus in fZiggo opzeggen en me als nieuwe klant aanmelden in fUPC, inclusief aanbieding.

Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan