• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPC-3928 modem instellingenpagina laad niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Fr4nc3sc0NL

Hoi allemaal,

sinds een aantal weken kan ik niet meer op de instellingenpagina van mijn modem (Cisco EPC-3928) komen. Dit kon wel want iemand heeft met een andere computer een tijdje geleden nog het wifi-wachtwoord veranderd. Ik dacht in eerste instantie dat het misschien zou komen doordat ik op wifi zat. Dus vandaag met een kabeltje op het modem gezeten, maar nog steeds niks.. Zonet ook nog even via de computer waarmee destijds het wifi-wachtwoord is veranderd geprobeerd, maar die kan er ook niet meer op. Voor alle duidelijkheid, het is dus niet dat we het wachtwoord niet meer weten of zoiets, de inlogpagina laadt niet eens.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen of mij naar hulpbronnen kan verwijzen.

Groeten Francis

ps: Ik zie bij het invullen van de labels dat er ook een epc3928ad is, hoe weet ik welke ik heb?
 
Wat voor adres gebruik je om je modem instellingen pagina te bereiken ?

Je moet het ip-adres van je router gebruiken, meestal is dat 192.168.178.1 als je dat zelf niet aangepast hebt. Je zou dan via http://192.168.178.1 erin moeten komen.
 
Oh ja dat was ik vergeten te vermelden. Ik gebruik het adres van de default gateway: 192.168.178.1
 
Oh ja dat was ik vergeten te vermelden. Ik gebruik het adres van de default gateway: 192.168.178.1

Dat zou dan moeten werken.
Heb je het modem al eens uit en weer aangezet ?

Als opnieuw starten geen oplossing geeft is een andere optie om het modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Meestal moet je dan een reset-knopje (via een gaatje ?) enige tijd ingedrukt houden voor en tijdens het opstarten. Maar dan raak je alle instellingen kwijt en moet je inloggen via de standaard instellingen die op de sticker staan. Dat is dus alleen aan te raden als dat geen problemen gaat opleveren. Als er echt iets aan de hand is met je modem heb je wel een probleem als er door die reset iets mis gaat omdat je dan misschien helemaal geen internet meer hebt.

ik weet niet of de helpdesk nog iets kan resetten op afstand, je kunt ze even bellen om advies te vragen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan