• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nieuwe CI+ problemen op oudere TV's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die tv is toch niet "gecertificeerd"? Daar is blijkbaar wel een reden voor wellicht.
Dan kan aan je Philips dan wel niets veranderd zijn maar misschien wel aan het signaal waar de Philips (heel) slecht mee om kan gaan wat tevens de reden kan zijn voor het niet "gecertificeerd" zijn van deze tv.
Ik gebruik ook niet "gecertificeerde" spullen maar als dat niet werkt neem ik mijn verlies en hoop op ondersteuning van de imagebakker om de zaak weer aan de gang te krijgen. Zo niet, dan klaag ik zeker niet bij Ziggo.

Jij denkt dus dat het niet ligt aan Ziggo, die iets veranderd heeft?

Wij, gebruikers van Philipsen uit de xx04 serie, zitten allemaal met hetzelfde probleem: met zeer grote regelmaat een zwarte balk met "gecodeerd".
Aan onze Philipsen hebben we niks veranderd, de FW is nog altijd dezelfde 078.
Wat kan er dan anders veranderd zijn dan iets bij Ziggo waardoor dit probleem ontstaan is?

Groet,
JW
 
Oftewel, je bent het met me/ons eens dat het aan het verander(en)de Ziggosignaal ligt.
Daarmee kunnen onze Philipsen xx04 niet om gaan, en dus hebben we dit probleem.

Jij hebt daar kennelijk geen probleem mee, je accepteert het dat jouw spullen daar last van hebben.

Maar vele duizenden Philips xx04 bezitters, die er destijds op rekenden dat ook hun TV "gecertificeerd" zou worden, staan nu in de kou :oops:

Groet,
JW
 
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ziggo is inderdaad bezig met het signaal. Dat wil zeggen ze gaan de transportstreams anders benutten waardoor men ook op streams zit waarbij sommige kanalen bij een slechte binnenhuisbekabeling niet meer doorkomen, foutmeldingen geven op blokjes.

Weet je zeker dat je binnenhuisbekabeling van goede kwaliteit is (incl stekkers?). Je hebt niets doorgelust? Je tv is rechtstreeks met 1 kabel verbonden met de wandcontactdoos??

De check zou ik eerst eens doen.
 
Mijn spullen hebben er (nog) geen last van, als ze dat WEL zouden hebben klop ik dus niet bij ziggo aan.
En als je rekent op een "certificering" terwijl die tv van jou dat niet heeft gekregen is iets wat je niet zomaar onze kabelboer kan aanrekenen. Maw, gegokt & verloren. Dat het (oer)vervelend/kapitaalvernietigend is kan ik mij heel goed voorstellen. Maar die schade bestaat dus uit een ci+ cam die in de put kan maar die je op marktplaats nog kunt verkopen plus de aanschaf van, bv, een 5100 van 130 euries, dus ik vind de schade nog wel meevallen.

BTW: Ja, ik ben het eens dat jullie probleem zomaar aan ziggo kan liggen...

Oftewel, je bent het met me/ons eens dat het aan het verander(en)de Ziggosignaal ligt.
Daarmee kunnen onze Philipsen xx04 niet om gaan, en dus hebben we dit probleem.

Jij hebt daar kennelijk geen probleem mee, je accepteert het dat jouw spullen daar last van hebben.

Maar vele duizenden Philips xx04 bezitters, die er destijds op rekenden dat ook hun TV "gecertificeerd" zou worden, staan nu in de kou :oops:

Groet,
JW
 
Catastrofus is het met je eens, dat is duidelijk.

Na maanden maar weer eens hier gekeken en 'mijn' probleem is hetzelfde als hier geschetst op twee Philipsen : 37PFL9604 en een 22PFL5614 met top-notch bekabeling.
Mijn buurvrouw, met een gloednieuwe gecertificeerde Samsung uit de 6000 serie, heeft hetzelfde overigens. Die heeft een behoorlijke processor.

Ik heb echter beide TV's echter nooit uit hoeven te zetten :
- of de zender komt vanzelf op,
- of even heen en weer zappen naar het voorliggende kanaal lost het probleem op.

Voor mij is het dus een weliswaar hinderlijk, maar voorlopig geen onoverkomelijk probleem.

De omzetting van QAM64 naar QAM256 zal hier ongetwijfeld mee te maken hebben. QAM256 belast de processor zwaarder. Naar mijn idee is de processor, als dit probleem voorkomt, net te laat om de decodering te initiëren.

Philips zit overigens nog in de joint venture met TPV en neemt ook nog de (NL) service en firmware ontwikkeling voor zijn rekening. Support blijft voorlopig hetzelfde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
catastrofus is het wel eens met de oorzaak van de problemen die JW-NHS omschrijft met zijn Philips, catastrofus is er alleen niet mee eens dat ziggo dat moet oplossen cq terugraaien. Dus even wat genuanceerder dan jij het brengt..
 
Dat ben ik weer met Catastofus eens:). 2009 Philips eigenaars kunnen op termijn pech hebben en moeten wellicht ooit een externe ontvanger aanschaffen. Ik heb dat risico bewust genomen.

Wonderlijk is wel dat mijn buurvrouw, met die Samsung, een dergelijk probleem heeft en herinner ik me nu weer, een vriendin met een gecertificeerde 2011 Philips ook.

Dat zou dus kunnen betekenen dat Ziggo afwijkt van de certificeringseisen, waardoor weer firmware updates nodig zijn voor gecertificeerde toestellen die dan vaak weer nieuwe problemen oproepen.
 
Dat zou mij niet verrassen... Maar "gecertificeerd" houdt wel in (of zou moeten inhouden) dat een fabrikant er wel effort in steekt om evt problemen te fixen met een update.

Dat zou dus kunnen betekenen dat Ziggo afwijkt van de certificeringseisen, waardoor weer firmware updates nodig zijn voor gecertificeerde toestellen die dan vaak weer nieuwe problemen oproepen.
 
@ Zigmund,

Ik zit direct op het kabel aansluitpunt, met een tussenkabel van niet veel meer dan een meter.
De BER is altijd OK

@ Catastrofus,

M'n motief om destijds een CI+ TV aan te schaffen was nou juist dat ik maar één afstandsbediening wilde hebben.
Daarom heb ik net zo lang gewacht totdat er CI+ was alvorens m'n oude Blaupunkt beeldbuis TV te vervangen.

En op het moment van de aanschaf was de, imho gerechtvaardigde, verwachting dat die certificatie snel rond zou komen. Pas veel later is besloten die certificering niet meer door te zetten.

Uiteraard realiseer ik me dat ik formeel geen verhaal kan halen, in elk geval niet bij Philips. Hopelijk is er iets meer mogelijk door aanpassingen bij Ziggo, dan wel via de aanschaf van een nieuwer type CI+ module.
Ik volg de berichten daarover met aandacht.

Groet,
JW
 
Ik weet niet wat Ziggo aan het uitspoken is. Wel is het zo, dat de ...04 serie van Philips nooit gecertificeerd is. Er is ook nooit meer een update gekomen op de FW sinds juli 2010.
Volgens mij had dat helemaal niets te maken met qam256, maar met meer triviale zaken als zelf zenders kunnen indelen.
Feit is wel dat aan de FW niets is veranderd en dat verschillende gebruikers last hebben (ik ook). Lijkt mij logisch dat de oorzaak bij Ziggo ligt. (ik zeg oorzaak en niet schuld).
Overigens kan ik nog wel leven met de melding "gecodeerde zender" die na een paar seconden verdwijnt. Ik heb (uit mijn hoofd) slechts 1 keer de TV daaadwerkelijk uit moeten zetten om eea weer werkend te krijgen.
Kortom, als het hier bij blijft kan ik er wel mee leven en in het uiterste geval heb ook nog een HD-decoder (hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is).:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan