• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

YpBpR (Component)

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jan_Assen

Vandaag wilde ik wat testen nl. de component uitgang. Echter geen beeld op mijn 42pfp5332 Plasma TV rara hoe kan dit?

TV geeft de melding resolution not suported...
 
Vandaag wilde ik wat testen nl. de component uitgang. Echter geen beeld op mijn 42pfp5332 Plasma TV rara hoe kan dit?

TV geeft de melding resolution not suported...

Je moet in het menu van de Humax bij Componentkeuze kiezen voor YPbPr om een componentaansluiting te kunnen gebruiken. Zie handleiding blz. 40. Heb je dat wel gedaan?
 
Je moet in het menu van de Humax bij Componentkeuze kiezen voor YPbPr om een componentaansluiting te kunnen gebruiken. Zie handleiding blz. 40. Heb je dat wel gedaan?

Dat heb ik gedaan maar om de een of andere duiste reden werkt het niet?
 
Lagere resolutie ook geprobeerd ?

PS. Waarom gebruik je geen HDMI ?
 
Ik wil overstappen omdat mijn Philips problemen geeft met of de Humax op het moment dat ik de TV inschakel en de Humax aan het opnemen is. Dan heb ik 9 van de 10x groen beeld.... YpBpR lijkt mij weer beter dan scart...
 
Ik wil overstappen omdat mijn Philips problemen geeft met of de Humax op het moment dat ik de TV inschakel en de Humax aan het opnemen is. Dan heb ik 9 van de 10x groen beeld.... YpBpR lijkt mij weer beter dan scart...

Het is niet beter dan RGB SCART, voor zover we het hebben over interlaced SD signalen. Component kan echter ook 576p signalen doorgeven, alsmede HD signalen met 720p of 1080i (niet 1080p) terwijl dat via SCART niet kan, omdat de bijna dertig jaar geleden opgestelde SCART specificaties daar (natuurlijk) niet in voorzien.

Bedenk wel dat je bij gebruik van component maar liefst vijf (!) tulpkabels moet gebruiken tussen je Humax en je TV, je hebt namelijk ook nog aparte audiokabels nodig. Dan is HDMI toch een heel stuk praktischer, en ook nog beter omdat je dan een zuiver digitale verbinding hebt. Ik zou dus eerder met Philips in de clinch gaan om je HDMI handshake probleem opgelost te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Component kan echter ook 576p signalen doorgeven, alsmede HD signalen met 720p of 1080i (niet 1080p)
Component Video kan ook 1080P signalen weergeven al is dit niet officieel vastgelegd in de standaard.

Bedenk wel dat je bij gebruik van component maar liefst vijf (!) tulpkabels moet gebruiken tussen je Humax en je TV, je hebt namelijk ook nog aparte audiokabels nodig. Dan is HDMI toch een heel stuk praktischer, en ook nog beter omdat je dan een zuiver digitale verbinding hebt.
Die kabels hoeven toch niet zo'n probleem te zijn?
Voordeel van component is wel dat het minder storingsgevoelig is.

Het blijft natuurlijk vreemd dat het niet werkt.
Misschien een aanwijzing dat er toch wat meer aan de hand is met die Philips?
Aangenomen natuurlijk dat de component uitgang nog in orde is op de Humax.

Eventueel eens testen met een andere beschikbare component bron? (DVD-REC/Speler)
 
Het probleem is opgelost:pompom:
Achteraf is het geen probleem en had ik niet en HDMI en Component tegelijk aan moeten sluiten. Ik heb de HDMI kabel verwijderd en Voila beeld ook op 1080i.

En nu afwachten of het handshake probleem is opgelost. Ik kies voor deze oplossing om de harddisk te beschermen opdat ik niet iedere keer een harde reset moet uitvoeren als de PVR aan het opnemen is en ik de TV achteraf inschakel.

En het beeld op Component is super!!

Dank jullie wel voor het meedenken:thankyou:
 
Het probleem is opgelost:pompom:
Achteraf is het geen probleem en had ik niet en HDMI en Component tegelijk aan moeten sluiten. Ik heb de HDMI kabel verwijderd en Voila beeld ook op 1080i.

En het beeld op Component is super!!
Als je nu geen problemen zou hebben met dat groene beeld waar zou je dan, wat beeldkwaliteit betreft, de voorkeur aan geven. HDMI of component?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan