• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

e-tech rtbro04 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

eryy

hallo

ik heb sinds kort een e-tech rtbr04 router gekocht om nog een pc op het internet aan te sluiten.
voorheen zat er 1 pc met xpsp2 direct op het modem dit deed t perfect
ik heb nu een andere pc erbij ook met xpsp2 maar geen van beide pc's kan meer op het internet. er staat wel dat ze verbinding hebben en paketten ontvangen en versturen. met de wizard van de router kan ik alles instellen maar er blijft disconnect staan. renew en relist helpen niet. ik ben terug gegaan naar de winkel, de verkoper sloot de router daar aan en hij deed t meteen.
mijn vraag is nu ondersteund mn modem wel deze router zo ja wat kan ik doen om het probleem op te lossen. ook als ik 1 pc op de router aan sluit doet deze het niet.

alvast bedankt :lol:
 
Wat je even moet doen is het volgende:

Sluit router aan..
Wizard uitvoeren...
Haal stekker uit het modem van MK...
Haal stekker uit je router...
Router aan..
Modem aan...
Router weer even aan en uit..

Kijk even of dat wat..

Thomas
 
ik ga t meteen even proberen bedankt!!!! :D
 
Ja, geen probleem..

Het beste is om even voor het proberen of hij het doet even de netwerkkaart uit en aan te zetten via het configscherm... Dan krijg je een vers IPadres..
 
ik heb het net geprobeerd maar doet het nog niet

Link Status Disconnect
WAN IP 0.0.0.0
Netmask 0.0.0.0
Gateway 0.0.0.0
DNS 168.95.1.1
Secondly DNS 0.0.0.0
Domain
Link Type Dynamic IP
Linked Time 00:00:00

dit krijg ik bovenaan de runningstatus
daaronder staat dan renew en relist daarop drukken heeft geen zin er staat dan succes! maar het heeft geen effect
 
Is het mogelijk om met die wizard het mac adres te clonen van de pc waar de router aan zit? Of misschien wat verder in de config van de router..

De wizard moet dan wel gedaan worden vanaf de computer waar eerder internet aan hing...

Even nog meteen wat andere dingen doornemen...

De router, is die goed aangesloten aan het modem? Met andere woorden juiste kabels end.. Brand het link lampje van de wan verbinding van de router wel?

Verder, we hebben het hier over een MK abo he? Geen quicknet of andere verbindingen...
 
ook als ik het adres cloon doet hij het nog niet
ik heb dan ook dei computer al enigste aan gesloten
voorderest heb ik alle snoeren goed aan gesloten
die van de modem in de wan en van de porten naar de pc
ik heb een motorola modem via multikabel/quicknet
 
Hmm, je router krijgt geen ip adres, dat is vreemd...

Wat we even moeten doen is het volgende:

In het scherm waar je die link kan connecten en disconnecten.. Waar dus ook de ip info staat even op disconnect drukken..

Hierna even de stekker van het modem van MK eruit..

Nu in dat scherm op connect blijven drukken... As het goed is zou je een adres moeten zien.. Iets in de 192.168.10.X range...

Als dit adres niet op het beeld komt is er toch wat vreems aan de hand.. Ik zit dan te denken aan een verbindings probleem..

Thomas
 
In het scherm waar je die link kan connecten en disconnecten.. Waar dus ook de ip info staat even op disconnect drukken..

bij network connecties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan