• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet OK, tv OK, telefoon heeft nog nooit gewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds vandaag kan ik wel al bellen via Ziggo maar nog niet gebeld worden. Ik weet niet of dat normaal is en dat het misschien nog effen duurt eer ik ook gebeld kan worden.
 
Als je jezelf probeert te bellen vanaf bv een gsm, wat krijg je dan te horen?

Gaat het om een nummer wat je hebt laten porteren van je voormalig provider naar Ziggo, of gaat het om een nieuwe nummer?

In het eerste geval, bel eens vanaf je vaste lijn naar een mobiel en kijk welk nummer er verschijnt. Kan zijn dat de portering nog niet (volledig) erdoor is en er ergens iets blijft haken waardoor het niet naar behoren werkt.
 
Als ik bel vanaf een gsm naar het vaste nummer dan wordt er binnen 1 a 2 seconden neergelegd (je hoort geen toon). Bellen gaat gewoon en de andere personen zien ook het juiste nummer. Het gaat in dit geval om in nummer wat we hebben laten porteren van onze voormalige provider Tele2 naar Ziggo.

Wat ik begrijp van de Helpdesk van Ziggo (heb ik afgelopen donderdag nog maar eens gebeld) is dat Tele2 nog niet alles heeft vrijgegeven (Portering niet volledig) en dat Tele2 daar maximaal 3 weken over zou mogen doen (Tele2 heeft wel 3 weken geleden al de analoge lijn afgesloten). De medewerker van Ziggo zei dat ze zelf niets kunnen doen (ze kunnen ook geen druk uitoefenen op Tele2 om het sneller te laten verlopen) en dat nu wachten is op Tele2. Het is best vervelend want we kunnen niet gebeld worden op het vaste nummer.

Ik hoop in ieder geval dat het maximaal over 2 weken verholpen is (dit is inmiddels de 1e week dat we niet gebeld kunnen worden, de eerste twee weken konden we niet eens bellen. Dat laatste lag aan een probleem met de activering van het modem) want al met al hebben we de telefonie sinds we zijn overgestapt naar een all-in 1 pakket (3 weken geleden) niet goed kunnen gebruiken.

Als je jezelf probeert te bellen vanaf bv een gsm, wat krijg je dan te horen?

Gaat het om een nummer wat je hebt laten porteren van je voormalig provider naar Ziggo, of gaat het om een nieuwe nummer?

In het eerste geval, bel eens vanaf je vaste lijn naar een mobiel en kijk welk nummer er verschijnt. Kan zijn dat de portering nog niet (volledig) erdoor is en er ergens iets blijft haken waardoor het niet naar behoren werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh je hebt ook zelf opgezegd? Normaal gesproken moet je anders in de tussentijd verder kunnen bellen over de oude verbinding, dan had je dit probleem niet gehad. Tele2 is dan wel zo'n provider die niet automatisch zijn abonnement opzegt na portering dus opzeggen moet je dan inderdaad wel doen, maar beter is om als opzegdatum een datum drie weken na je installatiedatum te kiezen. Makkelijk gezegd achteraf, maar daar kunnen anderen weer lering uit trekken.
 
Nee ik heb niet zelf opgezegd. Dat heb ik laten doen door Ziggo. Dat kon je aangeven bij de aanvraag bij het All-in 1 pakket.

Ik heb het All-in 1 pakket 5 mei aangevraagd. En op 20 mei heb ik het ontvangen. De installatie ging goed (internet werkte direct, voorheen hadden we ook al internet van Ziggo) maar de telefonie werkte niet (kan niet bellen en niet gebeld worden). 26 mei heb ik nog gebeld met Ziggo voor het probleem met de telefonie. De dag erna (27 mei) was opeens de analoge verbinding weg (ik dacht dat ik deze zeker nog een maand zou hebben vanwege de 1 maand opzegtermijn) en konden we helemaal niet meer bellen. Rond 4 juni was er opeens verbinding met de telefonie van Ziggo. We konden vanaf die datum wel bellen maar nog niet gebeld worden. En sindsdien is de status nog steeds zo.

Ik hoop daarom echt dat het probleem snel verholpen wordt.


Oh je hebt ook zelf opgezegd? Normaal gesproken moet je anders in de tussentijd verder kunnen bellen over de oude verbinding, dan had je dit probleem niet gehad. Tele2 is dan wel zo'n provider die niet automatisch zijn abonnement opzegt na portering dus opzeggen moet je dan inderdaad wel doen, maar beter is om als opzegdatum een datum drie weken na je installatiedatum te kiezen. Makkelijk gezegd achteraf, maar daar kunnen anderen weer lering uit trekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik heb niet zelf opgezegd. Dat heb ik laten doen door Ziggo. Dat kon je aangeven bij de aanvraag bij het All-in 1 pakket.

Ah dan zit't 'm in het porteren zelf wat dan niet helemaal soepel gaat, want normaal gesproken wordt je niet weken eerder afgesloten.

Ik raad je wel aan even naar Tele2 te bellen, zij zijn zoals ik zei één van de aanbieders die niet het abonnement laten vervallen als ze het nummer vrijgeven, net zoals Pretium. Natuurlijk kan het zijn dat je een abonnement hebt waarbij dat wel kan, maar controleer het maar voor de zekerheid, dat kan nooit kwaad.
 
Ah dan zit't 'm in het porteren zelf wat dan niet helemaal soepel gaat, want normaal gesproken wordt je niet weken eerder afgesloten.

Ik raad je wel aan even naar Tele2 te bellen, zij zijn zoals ik zei één van de aanbieders die niet het abonnement laten vervallen als ze het nummer vrijgeven, net zoals Pretium. Natuurlijk kan het zijn dat je een abonnement hebt waarbij dat wel kan, maar controleer het maar voor de zekerheid, dat kan nooit kwaad.

Ziggo moet toch de opzegging en het porteren regelen ? Ik heb dat toch aangegeven bij mijn aanvraag dat Ziggo dit moet regelen ?
 
Ziggo moet toch de opzegging en het porteren regelen ? Ik heb dat toch aangegeven bij mijn aanvraag dat Ziggo dit moet regelen ?

Tele2 laat dat niet toe helaas, dan kan Ziggo nog zoveel "moeten" maar dat gaat niet gebeuren. Het nummer kunnen ze porteren, het abonnement wordt dan automatisch beëindigd, Tele2 en Pretium (weet niet of het er meer zijn) laten het doorlopen.
 
Tele2 laat dat niet toe helaas, dan kan Ziggo nog zoveel "moeten" maar dat gaat niet gebeuren. Het nummer kunnen ze porteren, het abonnement wordt dan automatisch beëindigd, Tele2 en Pretium (weet niet of het er meer zijn) laten het doorlopen.

Dit vind ik zeer raar ? In de ontvangstbrief van Ziggo staat het volgende:

"U heeft bij uw bestelling van Ziggo telefonie een machtiging tot nummerbehoud afgegeven. U hoeft dit dus niet meer schriftelijk te bevestigen. Het omzetten van uw telefoonnummer is alleen mogelijk als Ziggo het contract bij uw huidige aanbieder opzegt, Houd hierbij rekening met een minimale opzegtermijn van 1 maand".

Ziggo zegt dus het contract van mijn huidige aanbieder op.
 
Ziggo zegt dus het contract van mijn huidige aanbieder op.

Als je je blind wilt staren op standaardbrieven moet je dat vooral doen. Maar ik zeg: bel het even na bij Tele2, dat kan toch geen kwaad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan