• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan geen mail versturen via smtp.quicknet.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks.
De enige melding die ik zie is over de HELO.
Domeinnamen zijn ok volgens mij.
Misschien kan je eens protocol logging op je send connector aanzetten binnen exchange? Om te kijken of de SMTP direct een melding teruggeeft of niet.(Zit in Exchange 2007 volgens mij onder de Send connector en dan properties en dan protocol logging level)

En de rest van je send connector/ Smarthost settings? Misschien kan je daar een screenshot van laten zien?
 
(...)En de rest van je send connector/ Smarthost settings? Misschien kan je daar een screenshot van laten zien?

Hoi,

Ik heb ook nog even kontakt gehad met de helpdesk van Ziggo. Die vertelden me dat ik smtp.ziggo.nl moet gebruiken. Via een telnet-sessie naar die server een testmail verstuurd en die kwam probleemloos aan.

De Send - connector aangepast, zodat de mail via smtp.ziggo.nl wordt verstuurd. En wat gebeurt er... de mail wordt niet via de smtp server verstuurd.

De queue ziet er als volgt uit:
SMTP_Problemen1.JPG

De status is 'Ready' maar vanwege een of andere vage reden wordt de mail niet verstuurd.

Ik ga de send connector weer terug zetten, zodat er direct via DNS mail wordt verstuurd.

Groetjes.... Willem-Jan
 
Ik krijg trouwens ook de melding

SMTP_Problemen2.JPG

Vooral de 550 melding vind ik raar: via een andere Exchange server heb ik verbinding.

Als ik direct op de server inlog en Exchange Management Console.msc opstart, krijg ik de melding dat MMC cannot initialize the snap-in...

Rariteitencabinet....

Groetjes... Willem-Jan
 
Het wordt eentonig: ik heb nog een aanvulling:
SMTP_Problemen3.JPG


Een telnet naar smtp.ziggo.nl 25 werkt naar behoren.

Iemand een idee?

Groetjes... Willem-Jan
 
Het wordt alleen maar leuker: het is opgelost.

Ik ben eigenwijs geweest en ik heb de SmartHost smtp.quicknet.nl nogmaals aangemaakt en die werkt meteen naar behoren!

S O L V E D ! ! !
 
Het wordt alleen maar leuker: het is opgelost.

Ik ben eigenwijs geweest en ik heb de SmartHost smtp.quicknet.nl nogmaals aangemaakt en die werkt meteen naar behoren!

S O L V E D ! ! !

Microsoft soms? :roll:

(blij dat ik dit met linux doe)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan