• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokvorming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij hebben ook blokvorming, nu gemiddeld 1 x per week. Moet ik onder het Tv dressoir om de decoder uit en aan te zetten. Zodra deze reboot geeft in scherm is het daarna weer over. Ik zit in Leusden. Volgens mij is het gewoon een kwalitatief slechte decoder, gezien de problemen die anderen ook hebben. Heb er wel bijna €200,-- voor betaald.
Wat zou een goede of betere HDTV decoder zijn?
 
Wij hebben ook blokvorming, nu gemiddeld 1 x per week. Moet ik onder het Tv dressoir om de decoder uit en aan te zetten. Zodra deze reboot geeft in scherm is het daarna weer over. Ik zit in Leusden. Volgens mij is het gewoon een kwalitatief slechte decoder, gezien de problemen die anderen ook hebben. Heb er wel bijna €200,-- voor betaald.
Wat zou een goede of betere HDTV decoder zijn?

Ligt niet aan de decoder, maar aan de manier hoe het signaal door
Ziggo of Content aanbieder geleverd wordt. Bij de vorige keer
dat dit speelde, was er sprake van een defecte multiplexer of zoiets
bij Ziggo, waardoor de samsung over zijn nek ging.
 
Helaas,helaas,helaas, vanmorgen was het weer raak. Blokvorming op alle zenders. De blokken komen van rechts naar links over het scherm en bedekken zo driekwart van het scherm. Na een reboot (door middel van de aan/uit knop achterop) is het probleem weer (voor even?) opgelost. Helaas Tvdigitaal was dat dus ook niet de oplossing. Wat kan het dan zijn?? Ik heb geen idee.:confused:

Ik zou nog even kijken hoe het er hier uitzag . . . het is echter iets later geworden dan gepland :?

Hier beneden zitten 2 dames al weer vrolijk enkele uren TV te kijken zonder enig probleem.
Superstrak beeld en geen storingen meer aan deze kant.

Succes voor degene die hier (nog) wel/weer last van hebben :!:
 
Zenders regelmatig kwijt naast blokvorming

Heeft iemand van jullie naast de blokvorming ook regelmatig dat de zenders verdwenen zijn? Ik moet ze dan opnieuw installeren. Dat gaat relatief makkelijk, maar soms is het resultaat 0 en vindt m'n box het ziggosignaal niet. Dan helpt aleen weer uit en aan zetten.:x

Verder kan ik het volume niet met deze settop-box wijzigen, alleen via de tv. Daar staat tegenover dat ik nooit zonder geluid zit.
 
. . . . Verder kan ik het volume niet met deze settop-box wijzigen, alleen via de tv. Daar staat tegenover dat ik nooit zonder geluid zit.

Het eerste verhaal weet ik geen antwoord op, misschien een keer een teruggzetten naar de fabrieksinstellingen.

Het volume is niet te regelen met je ontvanger als je via HDMI aansluit.
Dit werkt alleen via Scart. Aangezien dat een slechter beeld geeft is HDMI aan te bevelen.
Ondanks dat de volumeregeling dan niet werkt is het wel so dat als je het volume helemaal dicht zet je geluid weg is.
Ik heb dit deze week bij mij geconstateerd.
 
Ik heb vanaf vanmiddag 17.00uur blokvorming.
Omgeving Heemstede( postcode 2105),zijn er meer uit deze omgeving met hetzelfde probleem.
Ik heb al geprobeerd te bellen maar de wachttijden zijn momenteel erg lang.
 
Sinds vandaag heb ik het ook, of een BER van 1000+ en na een paar minuten weer perfect beeld met een BER van 0. Overigens ook op NL 123, RTL8 en Veronica. Signaalsterkte 59%. RTL457 en SBS6 geen problemen. Andere zenders niet bekeken. Op een ander merk tuner géén problemen met deze zenders.

Zenders met de problemen liggen in de frequentie van 380-388 MHz. Lijkt me niet toevallig? Postcode 3735.
 
Sinds vandaag heb ik het ook, of een BER van 1000+ en na een paar minuten weer perfect beeld met een BER van 0. Overigens ook op NL 123, RTL8 en Veronica. Signaalsterkte 59%. RTL457 en SBS6 geen problemen. Andere zenders niet bekeken. Op een ander merk tuner géén problemen met deze zenders.

Zenders met de problemen liggen in de frequentie van 380-388 MHz. Lijkt me niet toevallig? Postcode 3735.

Dit frequentie gebied kan beïnvloed worden door de aanwezigheid van C2000 zenders in de omgeving van je aansluiting.
De gebruikte frequenties van de C2000 netwerk liggen voor mobiel tussen ~380 - 384Mhz en vast tussen ~390 - 394 Mhz. Uit onderzoek is gebleken dat de veldsterktes erg hoog kunnen zijn en dat in die situatie de huisinstallatie 100% op orde moet zijn, dit betekent dat de gebruikte coaxkabel goede afschermings-eigenschappen moeten hebben (70-90 dB) inclusief alle andere gebruikte materialen. Verder is het van belang dat de signaal nivo in de binnenhuis installtie zo hoog mogelijk moeten zijn ( < 75 dBuV voor de ingewijden), door het gebruik van een hoogwaardige versterker toe te passen. Meer informatie over dit onderwerp vindt je bij https://www.kabelkeur.nl/
 
Na eerst een Humax decoder geplaatst te hebben was er minder blokvorming, echter niet weg. uiteindelijk mijn signaalversterker vervangen voor een Hirschman ook met 5 uitgangen. Thans 3 decoders in gebruik, 2x Samsung en 1x Humax en al mijn problemen behoren tot het verleden. Perfekt beeld en een krachtig signaal. Dus aan de kwaliteit van het signaal heeft het nooit gelegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan