• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke router kiezen ?

  • Onderwerp starter keessiekezman
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
weet niet wat bedoelt met tegelijker tijd hand shaken. Maar als je bedoelt beide banden tegelijker tijd kan ik daar op ja zeggen.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Ik dacht dat de dir-655 alleen 2.4 GHz had, de DIR-825 kan wel (en gelijktijdig) op 5GHz, net als de wat duurdere DIR-855
 
Ik dacht dat de dir-655 alleen 2.4 GHz had, de DIR-825 kan wel (en gelijktijdig) op 5GHz, net als de wat duurdere DIR-855
Na ff zoeken kom ik erachter dat hij idd maar op 2.4 tot een 2.48 nog wat werkt. Das toch weer jammer leek zo'n mooi prijsje

welke zou jij nemen Cees?

ik vindt de 855 wel heel oké
Waarom wordt de 825 hier niet genoemd ?
Die gegevens die ik net opnoemde veranderen ook met de minuut, net waren de resultaten nog hoger als de 855 , nu weer niet.
pffff ff in de gaten houden die site
 
Laatst bewerkt door een moderator:
welke zou jij nemen Cees?

ik vindt de 855 wel heel oké

De 855 is wel mooi, maar weer een stukje duurder. De OLED display in de meterkast is een beetje overdone....
De 825 is zo te zien de wat uitgeklede versie van de 855, zonder OLED. Als ik de tests op smallnetbuilder zie van de 825 komt die ook goed uit de bus. Deze is toch weer 50 euro goedkoper. (825~100euro 855~150euro)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 855 is wel mooi, maar weer een stukje duurder. De OLED display in de meterkast is een beetje overdone....
De 825 is zo te zien de wat uitgeklede versie van de 855, zonder OLED. Als ik de tests op smallnetbuilder zie van de 825 komt die ook goed uit de bus. Deze is toch weer 50 euro goedkoper. (825~100euro 855~150euro)
Ervan uit gaande dat ik (voorlopig) nooit een N based device zal kopen en N nog soort van Beta is ga ik voor de 655, 75 eurie's en toch een goeie router ;)
 
Ervan uit gaande dat ik (voorlopig) nooit een N based device zal kopen en N nog soort van Beta is ga ik voor de 655, 75 eurie's en toch een goeie router ;)
De 655 is ook een N-router hoor, maar werkt alleen op 2.4 GHz en niet op 5GHz, maar is ook een goede keuze. Als je nooit een N-device in een laptop of pc in je huis gaat zetten, zul je draadloos nooit meer snelheid van 25Mbit halen trouwens. De "G" versie is in theorie 54Mbit, maar dat haal je in de praktijk nooit, je mag blij zijn als dat 25Mbit wordt.
Met een kabel maakt dat niet uit, dan werkt deze router meer dan snel genoeg.
 
De 655 is ook een N-router hoor, maar werkt alleen op 2.4 GHz en niet op 5GHz, maar is ook een goede keuze. Als je nooit een N-device in een laptop of pc in je huis gaat zetten, zul je draadloos nooit meer snelheid van 25Mbit halen trouwens. De "G" versie is in theorie 54Mbit, maar dat haal je in de praktijk nooit, je mag blij zijn als dat 25Mbit wordt.
Met een kabel maakt dat niet uit, dan werkt deze router meer dan snel genoeg.
Zeg je nu dat met de 655 zowel N based als G based maar max 25Mbit is ?
 
Vergeet de 655. Heb hem een uurtje draaien, wilde port forwarding instellen en dat werd niet bewaard. Sterker nog. De router resette zichzelf. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer instellingen wijzigen zonder de router een factory reset te geven en mijn instellingen handmatig opnieuw te doen. Is een 'known problem' op Google, maar D-Link zelf zit nog steeds in de ontkenningsfase (als je de threads op hun supportforum leest). Router gaat weer netjes in het doosje en terug binnen de 7 dagen afkoeltermijn.

Voor mij dus geen D-Link meer. Dus nu... Linksys, Netgear of Sitecom? Draadloos is momenteel nog niet zo belangrijk, wel een stabiele router die goed samenwerkt met de Arris TM702.
 
Zeg je nu dat met de 655 zowel N based als G based maar max 25Mbit is ?
Nee, ik zeg dat als je een laptop hebt die nog geen "N" gebruikt, maar slechts een "G" uitvoering aan boord hebt je daarmee niet hoger komt.
Om "N" te gebruiken moeten dus beide kanten een "N" hebben.

(Jij schreef namelijk dat je geen "N" devices wilde kopen, dus ging ik er vanuit dat je nu "G" had)
 
Vergeet de 655. Heb hem een uurtje draaien, wilde port forwarding instellen en dat werd niet bewaard. Sterker nog. De router resette zichzelf. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer instellingen wijzigen zonder de router een factory reset te geven en mijn instellingen handmatig opnieuw te doen. Is een 'known problem' op Google, maar D-Link zelf zit nog steeds in de ontkenningsfase (als je de threads op hun supportforum leest). Router gaat weer netjes in het doosje en terug binnen de 7 dagen afkoeltermijn.

Ik ken verschillende mensen met deze router en die zijn er wel tevreden over en kregen portforwarding wel zonder problemen aan de praat. Weet je zeker dat het bij deze router niet zal gaan werken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan