• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb echter wel een aantal signalen opgevangen op dit forum, Anoniem heeft daar z'n steentje(s) aan bijgedragen. En als ik die bij elkaar optel kom ik tot mijn "vermoeden". Ik ben dus wat pessimistischer dan MrDroopy

Groet,
JW
Dat is ook wat ik in mijn post aangeef: er is nog te weinig bekend om van bepaalde combinaties TV / Module aan te kunnen geven of die wel of niet blijven werken. Met één duidelijke uitzondering: een Ziggo gecertificeerde CI+ module in een CI+ TV mete Ziggo gecertificeerde module.
En één waarschijnlijke: "Gewone", niet-CI+ TV's met een gewoon CI slot zullen waarschijnlijk wel blijven werken met de Alphacrypt.

Maar, met CI+ wordt het technisch mogelijk om de combinaties van CI+ en CI (oude TV, nieuwe module of nieuwe TV, oude module) op zwart te zetten. Simpelweg omdat de CI+ spec toestaat voor bepaalde content te eisen dat zowel TV als ontvanger beide CI+ moeten ondersteunen om het signaal van module naar TV door te geven. En het is dus aan Ziggo om die feature wel of niet aan te zetten!
 
In mijn tv kan ik ook zo'n module schuiven. Alleen staat er op de website van mijn tv dat dit alleen voor terrestriële ontvangst geschikt is.

Valt het te proberen met zo'n module aangezien het een nieuwe module is of ligt dit gewoon aan de tuner die in de tv zit?

Helaas, dat gaat niet werken. Terrestriële ontvangst is wat in Nederland Digitenne heet. Er zit dus een DVB-T ontvanger in je TV, terwijl je voor digitale kabel een DVB-C ontvanger nodig hebt.

Het enige wat de CAM doet (CI, CI+, door Ziggo goedgekeurd of niet...) is de versleuteling van het signaal afhalen, de rest doet de ontvanger die in je TV ingebouwd is. :cool:
 
toch maar weer besloten om langer te wachten totdat CI+ er is. wilde eerst perse een samsung 7020 hebben die mogelijk gecerticieerd zou worden. dat was dus totdat ik gister lucht kreeg van de aanstaande philips 9704, die dus ook CI+ heeft maar veel betere specs als de samsung. grote "voordeel", hij is voorlopig nog niet op de markt. pas in september. mag ik toch hopen dat ziggo het tegen die tijd een keer rond heeft :wink:
 
toch maar weer besloten om langer te wachten totdat CI+ er is. wilde eerst perse een samsung 7020 hebben die mogelijk gecerticieerd zou worden. dat was dus totdat ik gister lucht kreeg van de aanstaande philips 9704, die dus ook CI+ heeft maar veel betere specs als de samsung. grote "voordeel", hij is voorlopig nog niet op de markt. pas in september. mag ik toch hopen dat ziggo het tegen die tijd een keer rond heeft :wink:

Philips?
Mnnnn, als er één merk is wat niet vooruitstrevend is en een oud bollige merk symboliseert zou ik mij echter toch bedenken.
Met een Samsung LED toestel, Sony, Panasonic of LG kom je denk ik beter uit!
 
Philips?
Mnnnn, als er één merk is wat niet vooruitstrevend is en een oud bollige merk symboliseert zou ik mij echter toch bedenken.
Met een Samsung LED toestel, Sony, Panasonic of LG kom je denk ik beter uit!

Dan zul je dáár nog wat langer op moeten wachten.

Op pag. 36 schreef Anoniem:
Er zijn geen fabrikanten afgevallen. In de eerste ronden zitten Philips, Samsung, Sony en LG. Samsung en LG zijn nagenoeg afgerond (CI+ deel nog en dit hangt ondermeer van de CAM's af). Met Sony zijn we gestart met de fieldtest (laatste onderdeel van de certificatie). Met Philips zitten we ongeveer halverwege.
In de tweede ronde zitten Panasonic, JVC, sharp en Loewe. Met al deze fabrikanten moet het volledige test traject nog beginnen. Een aantal fabrikanten heeft uberhaupt de hardware nog niet gereed en plant het product veel later. De planningen van deze 2e ronde producten lopen uiteen van sept 2009 tot maart 2010.

Groet,
JW
 
Dan zul je dáár nog wat langer op moeten wachten.

Op pag. 36 schreef Anoniem:
Er zijn geen fabrikanten afgevallen. In de eerste ronden zitten Philips, Samsung, Sony en LG. Samsung en LG zijn nagenoeg afgerond (CI+ deel nog en dit hangt ondermeer van de CAM's af). Met Sony zijn we gestart met de fieldtest (laatste onderdeel van de certificatie). Met Philips zitten we ongeveer halverwege.
In de tweede ronde zitten Panasonic, JVC, sharp en Loewe. Met al deze fabrikanten moet het volledige test traject nog beginnen. Een aantal fabrikanten heeft uberhaupt de hardware nog niet gereed en plant het product veel later. De planningen van deze 2e ronde producten lopen uiteen van sept 2009 tot maart 2010.

Groet,
JW


Ik weet van de fieldtesten van Sony af, daarom heb ik ook aangegeven dat de W5500 serie werkt, de Z5500 serie zal waarschijnlijk ook geen probleem opleveren.
 
Ik weet van de fieldtesten van Sony af, daarom heb ik ook aangegeven dat de W5500 serie werkt, de Z5500 serie zal waarschijnlijk ook geen probleem opleveren.

Weet je misschien ook hoe dat zit met de Z4500 serie?
Ik heb zelf de 40Z4500 en hoop ook zo'n module te gaan gebruiken. Wil erg graag van het extra kastje af.
Ik weet dat de TV officieel CI heeft, en geen CI+, maar ik heb een paar keer contact gehad met ondersteuning van Sony en die heeft laten weten dat de TV middels een firmware update geschikt zou zijn. Hardware matig zou eea reeds aanwezig zijn. Laatste nieuws hierover is dat Sony op dit moment test en na de zomer meer info heeft.
Misschien kan jij daar iets over zeggen?
 
Weet je misschien ook hoe dat zit met de Z4500 serie?
Ik heb zelf de 40Z4500 en hoop ook zo'n module te gaan gebruiken. Wil erg graag van het extra kastje af.
Ik weet dat de TV officieel CI heeft, en geen CI+, maar ik heb een paar keer contact gehad met ondersteuning van Sony en die heeft laten weten dat de TV middels een firmware update geschikt zou zijn. Hardware matig zou eea reeds aanwezig zijn. Laatste nieuws hierover is dat Sony op dit moment test en na de zomer meer info heeft.
Misschien kan jij daar iets over zeggen?
Hoi-roy
Ik heb hetzelfde toestel, hoe kom ik daar achter van die e.v.t.update?
heb jij daar wat meer info over..

Gr.:wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan