• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

instellingen multikabel voor de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelsmit

Forum Gebruiker
Berichten
64
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een 3com officeconnect router en heb de router gereset met fabrieksinstellingen.
Maar nu wil ik hem weer opnieuw instellen voor mijn kabelinternet,ik had extra van multikabel.

Maar ik kan die instellingen nergens meer vinden,vroeger stond het op de multikabel site.
Ik heb nu gewoon dynamisch ip etc ingevuld en daar werkt ie wel mee maar het is een beetje dodgy en de downloadsnelheden zakken een beetje in.
Weet iemand die instellingen (ip nummers etc) nog die je in moest vullen?
 
Ik heb een 3com officeconnect router en heb de router gereset met fabrieksinstellingen.
Maar nu wil ik hem weer opnieuw instellen voor mijn kabelinternet,ik had extra van multikabel.

Maar ik kan die instellingen nergens meer vinden,vroeger stond het op de multikabel site.
Ik heb nu gewoon dynamisch ip etc ingevuld en daar werkt ie wel mee maar het is een beetje dodgy en de downloadsnelheden zakken een beetje in.
Weet iemand die instellingen (ip nummers etc) nog die je in moest vullen?

Volgens mij kan je alles op DHCP zetten en moet dat gewoon werken. Er zijn voor zover ik weet geen vaste ip-adressen die je kan invullen. Evt zou je de DNS servers vast kunnen invullen, maar dit zou weer geen invloed moeten hebben op je download snelheden.

Welke snelheden meet je, en waar meet je het mee?
 
ik heb gemeten met speedtest bbned,daar haal ik 524288 kbps = dus 66 mb/s,kan nooit natuurlijk en als ik daar die 100 mb file ga downloaden begint ie op 2,02 mb/s en zakt ie helemaal onder de 700 kb/s.
Eerder werkte dit gewoon goed,met de speedtest haalde ik normale waarden en met die download zat ik gewoon vast op 1,8 mb/s.

Speedtest.net is ook ineens heel raar,daar schiet ik een seconde helemaal naar de 30+ en dat is het dan,resultaat geeft ie dan 205615 kb/s en dat klopt niet.



Hiervoor haalde ik hier gewoon normale stabiele resultaten.


Volgens mij kan je alles op DHCP zetten en moet dat gewoon werken. Er zijn voor zover ik weet geen vaste ip-adressen die je kan invullen. Evt zou je de DNS servers vast kunnen invullen, maar dit zou weer geen invloed moeten hebben op je download snelheden.

Welke snelheden meet je, en waar meet je het mee?
 
Heb je de snelheden wel gehaald met de 3com router? En als je de pc direct op het modem aansluit met een kabel (en het modem reset), welke snelheden haal je dan?
 
Oh ja das een goeie,helemaal niet aan gedacht.
Ik ga het meteen ff proberen.

Edit:

Nou ik heb het op de modem alleen geprobeerd en het maakt niets uit,het ligt dus niet aand e 3com router.
Ik heb trouwens met die router die snelheden gehaald.

Heb je de snelheden wel gehaald met de 3com router? En als je de pc direct op het modem aansluit met een kabel (en het modem reset), welke snelheden haal de dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer op https://speedtest.net eens een paar andere test-servers. Bijvoorbeeld Groningen en Amsterdam.

Als je verbinding een beetje wisselend is, probeert hij met een te kort testbestand de test te doen, en kan de snelheid af gaan wijken.
 
Heb ik ook geprobeerd en het maakt niets uit.
Ik voel als ik een online spelletje speel dat er iets mis mee is... :/

probeer op https://speedtest.net eens een paar andere test-servers. Bijvoorbeeld Groningen en Amsterdam.

Als je verbinding een beetje wisselend is, probeert hij met een te kort testbestand de test te doen, en kan de snelheid af gaan wijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan