• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport Int. gaat in HD uitzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
moht de laatste softwareversie alsnog toch weer aangepast moet worden anoniem,laat ze bij Samsung gelijk een extra menuoptie inbouwen dat je kunt kiezen voor standaard dvb subtitels en je niet iedere keer handmatig moet selecteren.......verder ging update goed hier op Vlieland
 
Het zou ook handig zijn, als je de software ook weer kon downgraden,
zodat je weer van de problemen af bent, totdat er een echt goede
update is.

Ik kan me ook voorstellen, dat deze update een workaround is voor een
probleem, dat op een eerder moment is onstaan.
En dat de enige goede oplossing, dan ook gezocht moet worden daar waar
het onstaat en niet in de decoder. Tenminste als de decoder andere HD
uitzendingen goed weergeeft, lijkt het mij dus niet in de decoder te zitten,
en zou dit gewoon een lapmiddel zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
moht de laatste softwareversie alsnog toch weer aangepast moet worden anoniem,laat ze bij Samsung gelijk een extra menuoptie inbouwen dat je kunt kiezen voor standaard dvb subtitels en je niet iedere keer handmatig moet selecteren.......verder ging update goed hier op Vlieland

Na een update of uitschakelen van de modem moeten zaken als dvb-subtitels, geluidstrackkeuze voor elke zender eenmalig opnieuw worden ingesteld.
Ik wilde over de dvbsubtitels nog kwijt dat ik het erg jammer maar ook vreemd vindt, dat -sinds het herstel van de dvb-subtitels voor kanalen als E-channel, Zone Reality, MGM en Boomerang (ontbraken tijdelijk na gelijktrekken van de Ziggo-zenderpakketten begin dit jaar)
* de dvb-titels bij de ARD en ZDF zijn vewrdwenen (eeuwig zonde want daar kwamen ze het mooist uit)
* sinds kort dvb-titels ontbreken bij BBC1 en BBC4
* dvb en tt-ondertiteling is uitgeschakeld bij BBC3
Dit is zo willekeurig dat ik vermoed dat het foutjes zijn bij de doorgifte door Ziggo. Van de BBC kan ik me zo'n storing m.n. op BBC 3 niet dagenlang voorstellen. en nu we toch wat algemene onvolkomenheden opnoemen. Sinds enkele weken (?) wordt AT5 doorgegeven zonder WSS waardoor het beeld in elkaar gedrukt is. Kan gelukkig wel handmatig op 16:9 worden opgerekt door Samsung HD-box. Anoniem?
Ik zit in Casemagebied Breda
 
Mijn bevindingen na de HD software upgrade:
Eurosport komt zonder problemen door. Geluid is erg zacht maar dat ik vaak bij testen niet waar. De weinige echte HD beelden die ik er tussendoor heb gezien waren veelbelovend.

Nederland 1 Test HD 1008i geeft zelfs bij upgrade van niet HD-beelden zoals nu een iets scherper plaatje dan de 720p en de SD-versie. Alleen zit er in beeld (sporadisch) en in geluid (zeer regelmatig) een hick-up. Ik heb ook de indruk dat Discovery en Bravia wat scherper er uit komen.

Voor het overige had ik meer verwacht van deze voor mij eerste softwareupdate. Maar kennelijk was het alleen de bedoeling om het schokkerig beeld dat in versie 130 te zien was op Eurospor HD te 'smooten'....
(Ik heb een gerefurshbished apparaat van Samsung oorspronkelijk al met softwareversie 130.)
 
hier nog steeds geen eurosport hd (alleen test beeld) na software update.
regio 7271
 
als je gewoon een plaats opgeeft dan hoef ik niet elke keer een PC-check te doen..:cry:
 
Dat is mijn inziens het voordeel van HD, het beeld blijft in de vorm waar het in hoort :).
Wat je maar een voordeel noemt. :? Een aantal zenders (waaronder sommigen van Nederland 4) zenden 16:9 content uit maar niet anamorph, en met mijn HD decoder op de component uitgang krijg ik dat beeld dus niet meer uitgerekt met mijn TV!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan