• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

T2W en T2P, Samsung geeft niet thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha allemaal,

Ik heb ook een maand geleden een B650 gekocht. Een dag na m'n bestelling las ik ergens een verhaal over de W- en P-versie. Ik kreeg de W-versie. Gelukkig kon ik me beroepen op wet kopen op afstand en de TV retourneren. Daardoor heb ik nu een P-versie.

Het is een complexe zaak. Alle partijen valt wel wat te verwijten.
- De klant die gemakshalve denkt dat een LEXXB650 gelijk is aan een LEXXB650T2P
- Ziggo die niet voorziet dat de klant deze vergissing gaat maken en haar lijst niet voorziet van een duidelijke waarschuwing.
- Samsung die twee producten met verschillende functionaliteit hetzelfde productnummer mee geeft. (Het productnumer is hetzelfde. Het modelnummer is anders)
- Verkopers die niet op de hoogte en/of onduidelijk zijn.

Wat gaat de oplossing zijn?


P.S. ik heb zelf overigens een dubbel gevoel over dat ik nu een P-versie heb ipv een W-versie. Het is namelijk bij de W-versie mogelijk om shell toegang te krijgen tot de linux-versie die op de TV draait waardoor het mogelijk is om bijvoorbeeld een netwerk schijf te mounten op de TV. Zie
https://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1047445
Toegang tot de software binnen de TV maakt vele mooie hacks mogelijk in de toekomst. Bij de P-versie is dit vooralsnog niet gelukt. Deze is (waarschijnlijk vanwege de CI+) extra beveiligd.
 
Het vervelende is dat toek in de B650 "W" kocht wel overal stond dat er een CI+ slot in zat, maar dat blijkt nu dus een CI te zijn.

Maar hoe bewijs je dit?

Ik heb tv 3 maanden geleden al gekocht, maar wel juist met CI+ slot....

Terug naar de winkel en de verkoper aanspreken.
 
Ha allemaal,

Ik heb ook een maand geleden een B650 gekocht. Een dag na m'n bestelling las ik ergens een verhaal over de W- en P-versie. Ik kreeg de W-versie. Gelukkig kon ik me beroepen op wet kopen op afstand en de TV retourneren. Daardoor heb ik nu een P-versie.

Het is een complexe zaak. Alle partijen valt wel wat te verwijten.
- De klant die gemakshalve denkt dat een LEXXB650 gelijk is aan een LEXXB650T2P
- Ziggo die niet voorziet dat de klant deze vergissing gaat maken en haar lijst niet voorziet van een duidelijke waarschuwing.
- Samsung die twee producten met verschillende functionaliteit hetzelfde productnummer mee geeft. (Het productnumer is hetzelfde. Het modelnummer is anders)
- Verkopers die niet op de hoogte en/of onduidelijk zijn.

Wat gaat de oplossing zijn?


P.S. ik heb zelf overigens een dubbel gevoel over dat ik nu een P-versie heb ipv een W-versie. Het is namelijk bij de W-versie mogelijk om shell toegang te krijgen tot de linux-versie die op de TV draait waardoor het mogelijk is om bijvoorbeeld een netwerk schijf te mounten op de TV. Zie
https://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1047445
Toegang tot de software binnen de TV maakt vele mooie hacks mogelijk in de toekomst. Bij de P-versie is dit vooralsnog niet gelukt. Deze is (waarschijnlijk vanwege de CI+) extra beveiligd.


Ik ben er mee eens wanneer jee gebruiker doodgewoon een winkel binnenstapt, dat het niet duidelijk waar hij aan toe is!
De verkopers zelf ook hebben vaak geen benul wat ze moeten verkopen.

Maar dat komt vooral omdat alles nieuw is en ik verwacht dat de komende periode alles een stuk duidelijker zal worden voor wat verkocht moet worden. Zou mij niet verbazen wanneer ze de 'P' type voor een fractie duurdere prijs zullen gaan verkopen.
 
Leuk dat samsung

Ik heb dus hetzelfde..

Ook de W versie.. en Sinds gisteren in bezit van de module.. Enig idee om stappen te ondernemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dus hetzelfde..

Ook de W versie.. en Sinds gisteren in bezit van de module.. Enig idee om stappen te ondernemen?

Ik heb zowel de Mediamarkt als Samsung een klacht mail gedaan met daarin mijn verhaal en mijn mening over de gang van zaken. Misschien dat ze na meerdere klachten zich eens achter de oren gaan krabben en mij een mooie LED tv toesturen en een vakantiebon voor Hawai:schater:
 
Ik heb zowel de Mediamarkt als Samsung een klacht mail gedaan met daarin mijn verhaal en mijn mening over de gang van zaken. Misschien dat ze na meerdere klachten zich eens achter de oren gaan krabben en mij een mooie LED tv toesturen en een vakantiebon voor Hawai:schater:

Haha.. dan ga ik dat ook maar doen.. wat heb je allemaal in de mails geschreven? Dan stuur ik ongeveer de zelfde mails naar de MM en Samsung..
 
Ik heb inmiddels al een klacht naar de Mediamarkt gestuurd ivm het verkeerd voorlichten. Misschien dat dit wat uithaald. Ik had me er zo op verheugd die ellendige decoder in de prullebak te gooien:cry:

mediamarkt reageerd slecht met slechte antwoorden.
als nog weet wie de verkoper is ? staat meestal op de bon .
ga er naar toe en leg het probleem voor.
 
Ik ben er mee eens wanneer jee gebruiker doodgewoon een winkel binnenstapt, dat het niet duidelijk waar hij aan toe is!
De verkopers zelf ook hebben vaak geen benul wat ze moeten verkopen.

Maar dat komt vooral omdat alles nieuw is en ik verwacht dat de komende periode alles een stuk duidelijker zal worden voor wat verkocht moet worden. Zou mij niet verbazen wanneer ze de 'P' type voor een fractie duurdere prijs zullen gaan verkopen.


W-modellen worden niet meer geproduceerd en door Samsung ook al niet meer uitgeleverd.. Enkel oude winkelvoorraad kan nog een W-model bevatten.. gebeurd vaak met het bevoorraden van de winkel.. nieuwe dozen komen op de dozen die al in het magazijn staan.. en zo kan een W-model er al snel maanden staan!
 
Wat mij erg verbaasd is dat de mensen hier allemaal wel klagen over ja ik heb een W-model gekregen, en dat is mij toen niet verteld dat alleen de P modellen zouden gaan werken.. Wat mij betreft is verkeerd voorlichten ook een belachelijk argument, want zoiets kun je toch nooit bewijzen! Dus nu kan Pietje die zijn TV op de dag van de release heeft gekocht gaan zeggen dat de Ziggo module niet werkt, terwijl de verkoper zei van wel!!

Enig idee dat dit W en P verhaal nog niet zolang speelt als dat de B650 etc. op de markt zijn? Dit is pas later duidelijk geworden en nu gooit ineens elke consument het op het feit verkeerd voorgelicht te zijn!

Erg makkelijk om altijd maar de schuld in de schoenen van de verkoper of fabrikant te schuiven.. maar als je een tv verkoopt dan mag ik toch verwachten dat je op z'n minst weet wat je wilt kopen en dat je niet zomaar iets koopt..

Begrijp me niet verkeerd.. ik ben het absoluut niet eens met de manier van handelen m.b.t. Samsung! Twee verschillende typenummers aan een model toekennen is verwarrend.. Maar een winkel is de dupe van een fabrikant.. En niet andersom! En daardoor ook de consument!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan